Beantwoord

De wifimanager werkt al maanden niet, terwijl ik zeer slechte wifi heb

  • 21 May 2022
  • 13 reacties
  • 91 keer bekeken

Ik heb al maanden last van zeer slechte wifi in huis. Meerdere malen telefonischcontact gehad met kpn. Nog steeds geen oplossing. Advies is oa de wifimanager inzetten. Echter werkt deze niet. 

 

Ben er een beetje klaar mee. Ik betaal een flink bedrag iedere maand en heb niet de wifi die ik zou moeten hebben 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 24 May 2022, 13:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

U betaalt voor een goede verbinding tot en met het modem. Niet voor wifi!! Maar wat zijn de problemen? 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Mrcl11, welkom op ons forum!
We denken hier natuurlijk graag even met je mee!

  • Wat voor netwerkapparatuur gebruik je allemaal?
  • Ben je wel verbonden met je eigen netwerk? Dit kan via wifi of kabel.
  • Is je thuis abonnement gekoppeld aan je KPN Account?

Had je ons Wifi topic ook al gelezen?

 

Als je eerder een KPN of Telfort abonnement gekoppeld had aan dit KPN ID kan dat ook nog wel eens problemen geven. Hier hebben we een paar oplossingen voor.

  • Een nieuw KPN account aanmaken, daar je producten opnieuw aan koppelen.
  • Je KPN Account verwijderen via je profielpagina, opnieuw aanmaken en je producten weer opnieuw koppelen.
  • Ik kan een verzoek voor je indienen om het oude product te ontkoppelen, daar kan soms even overheen gaan.
Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!

Hoi Thomas,

 

Sorry voor de late reactie.

Ik heb alles aangesloten met apparatuur van KPN incl. 3 bekabelde (zwarte) versterkers.

Heb een eigen netwerk. 

Gek is dat ik op bepaalde plaatsen het ene moment zeer goede wifi heb en het andere moment deze helemaal weg is. Ik zit dan niet meer dan 5 meter van de versterker af. Dit is op meerdere plaatsen in huis.

Ik heb hier la vaak over gebeld. Wifi manager doet het niet.

Ben het een beetje zat aan het worden.

 

Reputatie 7
Badge +20

5 meter kan afhankelijk van omgevingsfactoren wel wat aan de lange kant zijn maar zonder wifimanager wordt dit allemaal wel lastig.
Ik kijk graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hallo Thomas,

 

Profiel is ingevuld

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat je nog een oud abonnement gekoppeld hebt staan aan je MijnKPN account, hierdoor weet de wifimanager niet welke hij moet pakken en krijg je dus een foutmelding.
Om dit op te lossen heb ik het verzoek ingediend je oude abonnement te laten ontkoppelen, hier gaat even over heen. Zou je het later nog eens willen proberen?

Voor de meelezers, dit is ook op te lossen door een nieuw MijnKPN account aan te maken en daar je actieve abonnementen aan te koppelen.

Hallo Thomas.

Wifi manager werkt maar krijg het signaal niet zoals het hoort. Op sommige plaatsen is de wifi nu beter maar op een aantal cruciale plekken erg onstabiel. Wat kan ik hier aan veranderen?

 

Reputatie 7
Badge +15

@Mrcl11 Wat is het eindresultaat van het doorlopen van de Wifi Manager geweest? Welk advies is hier uitgekomen? 

@Rutger_  Krijg geen advies. Wifi manager geeft alleen aan dat hij de router opnieuw opstart. Probleem wordt hiermee niet verholpen. Wifi blijft op een aantal cruciale plekken erg onstabiel

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Mrcl11, als hij niet met een conclusie komt is hij nog niet volledig doorlopen.
Als je niet verder komt dan een bepaalde stap, kun je daar dan eens een screenshot van plaatsen?

@Thomas Conclusie de laatste keer was contact opnemen met de WiFiDesk of een betaalde monteur laten komen.

Ik ben al jaren klant bij KPN.(Contract liep in juni 2018 af). Ik heb vaak contact gehad met KPN maar er is nooit een echte oplossing gekomen. Naast de frustraties ben ik iedere keer zoveel tijd kwijt. Ik wil best nog eens een keer bellen maar verwacht weer geen goede oplossing.

Ook is me al eens beloofd dat ik terug gebeld werd. Nooit niks meer gehoord.

Een betaalde monteur vind ik echt zeer klantonvriendelijk.

Reputatie 7
Badge +20

Ik vrees dat ik dit niet op afstand voor je op kan lossen en de monteur ook niet gratis kan sturen. Dit probleem moet echt op te lossen zijn door het juist plaatsen en aansluiten van je experiabox en experia wifi's