Deel je ervaringen met de Experia Box V9

• 13 oktober 2013
  • 100 reacties
  • 58257 keer bekeken

Reputatie 7
Beste forumleden,

Deel hier jouw ervaringen met de nieuwe Experia Box V9 (ZTE H368N).

100 reacties

Reputatie 1
Geachte allen,

onlangs had i ker genoeg van om mijn arcadyan v8 om de dag - 3 dagen te moeten resetten.

Mobiele toestellen maakten geen verbinding meer en de router was zowel draadloos als bedraad niet meer te bereiken via 192.168.2.254...

Hierop contact opgenomen met KPN, deze brachten mij onder de aandacht dat de experia v9 beschikbaar was en zouden deze opsturen, zoals altijd netjes na 1 dag in huis.

Router aangesloten, vlotte router. Echt geen klachten over, alles ging zonder haperen of wat dan ook. Dus dan maar kijken of de snelheid goed was, van 39.5 mbit naar 25 mbit...

Kpn opgebeld, die zouden een monteur sturen, 2 dagen later op een zaterdag KPN monteur erbij die wel wat problemen zag volgens hem en die mijn isra punt vervangen heeft enz enz...

snelheid nog steeds teleurstellend 25 - 31 mbit...

Telefoontje van kpn gehad of ik tevreden was wat ik dus niet was...

Dus gingen ze mij een nieuwe modem sturen.

Ik krijg een nieuwe doos in mijn handen van de bezorger en geef snel mijn router v9 terug mee, de bezorger vertrekt en ik loop de woonkamer in en open de doos. Ja hoor: een v8. Ach goed denk ik dan maar aansluiten dat ding en niet zeuren.

YES! weer 39,5 mbit!!!!!!!! 08/09/2013 rond 19 uur het ding geinstalleerd gehad. Het is nu 10/10/2013 en ja: mobiele telefoons maaken geen verbinding meer en de router is niet meer bereikbaar via 192.168.2.254

Ter info beste KPN: ik ben helemaal niet nieuw in modem / router land en ik vind het raar dat de 2 de v8 die ik in huis heb de zelfde problemen heeft als de eerste waar ik maanden last van gehad heb.

punt 2: de V9 die ik gehad heb was een goed apparaat als je de snelheidsdip die ik had door die router niet meerekend.

kom aub die v8 weer ophalen!!!!!!!!!!

Reputatie 4
Badge +4
Doe mij maar ook een V9 aub !
Vind ik leuk !
Reputatie 1
Badge
Ik ben wel benieuwd of de v9 mijn upnp en dmz probleem oplost.
Reputatie 1
Badge
Mijn mobiele apparaten maken ook geen verbinding met mijn V8 .. Kan ik ook geen V9  krijgen .

Had hier al een topic over gemaakt maar geen reactie.

Reputatie 1
Picardo,

bel met kpn met je klacht want deze beweren hier niets van af te weten...

Ik kan je bevestigen dat de nieuwe v9 ZTE een berbetering is... zowel wifi als upnp lopen zonder problemen!

Reputatie 7
Eindelijk een router die lijkt te werken.

Na het aansluiten van de router en het configureren van wifi is de router direct operationeel, zoals ook bij de voorgaande Experia Boxen.

De sterkte van het wifi signaal is vergelijkbaar met die van de V8 en laat dus nog wel wat te wensen over. Dat gezegd hebbende, de plaatsing van de router en de interferentie met andere wifi en dect apparaten heeft sterke invloed op de signaalsterkte. Ook de aanwezigheid van metaal (waterleidingen) in de buurt van de router kan desastreus zijn voor de sterkte en het bereik van het wifi signaal. Eigenlijk zou de router niet in de meterkast geplaatst moeten worden en voor glasvezel klanten is het dus aan te raden de router op een centrale plaats in de woning op te stellen. (Helaas gaat dit niet op voor koper aansluitingen immers dan zal de router dicht bij het ISRA punt opgesteld moeten worden.)

Ook de keuze van het wifi kanaal heeft een behoorlijk impact op het bereik van het wifi signaal, maar minder dan een juiste plaatsing.

Speedtest resultaten geven zowel downstream als upstream bijna 90Mbps en dat bij een 100Mbps abonnement. Let op dit is met een bekabelde PC, via wifi liggen deze snelheden rond de 30Mbps.

Deze router lijkt goed om te gaan met de DMZ Host, iets wat bij zijn voorgangers nog wel eens fout leek te gaan.

Met uPnP heb ik geen ervaringen opgedaan, maar aangezien de ZTE H220N hier ook goed mee om leek te gaan verwacht ik dat dat ook voor de V9 zal gelden.

De V9 is de eerste router van KPN die mij niet meer lijkt te beperken in het gebruik van Internet en is daarmee voor mij een grote stap voorwaarts.

Wat helaas wel mist (net zo als bij de ZTE H220N) is de functionaliteit om een backup te kunnen maken van de configuratie zodat deze na een eventuele storing of "factory reset" weer eenvoudig teruggezet kan worden. Dit is functionaliteit die ondersteund wordt door de router, maar door KPN verwijderd is.

Ik heb het vermoeden dat deze optie verwijderd is omdat uit het backup bestand wellicht de door KPN angstvallig geheim gehouden sip instellingen (telefonie) te achterhalen zijn.

En is configuration management niet verwijderd........:@

Reputatie 1
Badge
Hoe kom ik aan een v9? Ben wel benieuwd of mijn upnp en dmz problemen dan opgelost zijn.
Via de helpdesk kom ik iig niet verder.
Reputatie 7
Ik heb zojuist een uPnP test uitgevoerd en kan bevestigen dat de Experia Box V9 (ZTE H368N), naast het correct routeren naar de DMZ Host, ook correct met uPnP om lijkt te gaan.

uPnP Test.PNG

De gebruikte tool (uPnP test 1.16) is een freeware tool die je op internet kan downloaden. Je moet hem wel als administrator uitvoeren om de juiste resultaten te krijgen.

Bovenstaande test is vanaf een via wifi aangesloten PC uitgevoerd en daarmee lijkt uPnP dus ook via wifi te functioneren.

Reputatie 1
raar dat mijn forum topic opeens veranderd is maar goed,

ik bel vandaag kpn op omdat ze willen weten of de storing verholpen is.

Ik meld dat ik niet blij ben dat ik WEER een v 8 gekregen heb terwijl de v9 die ik had niet goed zou gewerkt hebben ivm de snelheid drop van enkele mbits...

hierop krijg ik als antwoord dat ik geen experiabox v9 meer kan krijgen en dat ik met mijn v8 verder moet en of ze een nieuwe moeten sturen???

ik ben altijd tevreden klant geweest van kpn maar als ik nog een maand met weer een v8 moet doen dan twijfel ik of ik nog klant wil blijven. Deze router kan niet om met alle upnp toestellen in mijn netwerk en krijgt het nog altijd voor elkaar dat hij om de dag gereset moet worden.

kpn help me aub ik ben er klaar mee.

Reputatie 7
Beste KPN,

Ondersteun uw klant. Ik kan beamen dat de V8 vele problemen kent terwijl mijn ervaringen met de V9 uitstekend zijn.

Mijn advies, gooi die V8's in de prullebak en begin nu met de uitrol van de V9, jullie zullen vele klachten minder ontvangen.

Zeg tegen je klant: Sorry klant, de V8 was een foutje maar nu zetten we dat weer recht.

Maak dustphyte (en vele anderen) blij en stuur ze een V9. 

Reputatie 1
Ik heb meerdere malen nu met kpn gebeld en ondanks dat ik de v9 gehad heb en ze weer een v8 gestuurd hebben terwijl ik weer een v9 wou (foutje van de servicedesk?) heb ik nu wel de kans te laten zien dat de v8 wel de snelheid haalt die de v9 niet haalt:

INTERNET
VDSL:  Physical Up
Mode:  PROFILE_8B
Download:  45160 Kbps.
Upload:  4152 Kbps.

als ik nu weer een v9 kan krijgen kan ik aantonen dat de snelheid instort

Reputatie 1
Badge
Zo vandaag een V9 ontvangen ipv mijn V8.

Eerste ervaring :

usb schijf werkt al een stuk beter en sneller . Geen problemen met instellen .

Mijn ervaring met de Experia v9 is iets minder positief dan de andere berichten hier. Ik kreeg mijn v9 na de bekende litanie van problemen met de v8: apparaten die van het ene op het andere moment niet meer on-line zijn, wegvallende verbindingen, etc. Al deze problemen waren echter verdwenen sinds ik de wireless functionaliteit van de v8 had uitgeschakeld.

Afgelopen vrijdag belde een medewerker van de KPN om naar mijn tevredenheid te informeren. Toen ik van mijn problemen met de v8 vertelde, bood hij aan om een v9 te sturen. Had ik dat maar niet geaccepteerd...

Installeren van de v9 ging probleemloos via de (wel zéér Spartaanse) web interface. Omdat ik een webserver heb draaien moest ik ook de port forwarding inschakelen en een vast ip adres instellen voor mijn webserver. Niet moeilijk, heb ik al tientallen keren gedaan.

Toen ik vervolgens ging testen, kwam ik er achter dat mijn pagina's met foto's niet meer volledig werden geladen. De situatie is als volgt: ik heb een web applicatie draaien bij een externe provider. Maar de pagina's van die web app laden hun foto's van mijn thuisserver.

Het probleem doet zich voor bij apparaten binnen mijn netwerk, dus niet voor bezoekers van buitenaf (godzijdank!)

Het wordt nog vreemder: het probleem doet zich voor bij alle machines die via utp óf mijn D-Link wireless accesspoint draaien, maar níet als deze apparaten wireless aangesloten zijn op de Experia v9 zelf.

Wie kan hier chocola van maken?!?

Ik zal het probleem wat nauwkeuriger omschrijven: bij het laden van een pagina met foto's wordt slechts een klein deel van de foto's geladen en vervolgens blijft de laadindicator van de browser draaien, alsof hij nog aan het laden is, maar er komt niets meer binnen. Sommige foto's zijn slechts deels zichtbaar. Opnieuw laden (F5) zorgt ervoor dat er een nieuw deel van de foto's bij komt (de reeds geladen foto's komen vermoedelijk uit de cache).

Dit probleem doet zich cross browser voor: Firefox, Safari, Chrome en zowel op mijn laptop als op iPad en iPhone.

Reputatie 1
Badge
De fileserver is op de V9 totaal onbruikbaar als een USB schijf hebt.. Dat is een zware tegenvaller...
Reputatie 1
Aangezien mijn vorige post verwijderd is... hierbij nogmaals het bewijs dat de v9 trager inregeld. ik ben van 39 mb naar 28 op zijn max gegaan download.

V9:

Bonding Total Bitrate (Up/Down)           

4270/35138 kbps

v8:

INTERNET

VDSL:  Physical Up

Mode:  PROFILE_8B

Download:  45160 Kbps.

Upload:  4152 Kbps.

https://

Wij hebben nu al sinds eind oktober zoveel problemen met ons internet en echt alles maar dan ook alles is al geprobeerd. Ik hoor van meerdere mensen dat ze al een V9 ontvangen hebben, maar als ik bel schijnt t iedere x niet mogelijk te zijn. Wel komt volgens de medewerkers de box eind januari uit, tjaaa.. ook niet waar dus.

Waardeloos dat ik 58 euro betaal voor internet dat niet werkt, dat zelfs medewerkers zeggen ik kan u niet helpen, punt. Ik weet niet wat ik nog moet doen, heb al zoveeeeel aan de telefoon gehangen, monteurs over de vloer gehad etc..

"onlangs had ik er genoeg van om mijn arcadyan v8 om de dag - 3 dagen te moeten resetten."

Herkenbaar. Na een paar dagen wordt de wifi verbinding instabiel. KPN komt niet verder dan 

- de lijn doormeten en concluderen dat deze goed is (in mijn geval is de lijn ook instabiel...)

- heb je storende apparatuur (Nee want dan zou een reset niet helpen...)

- modem uitzetten en na een paar minuten weer aan (dan is de helpdeskmedewerker naar huis en heeft zijn collega het probleem...)

Achtereenvolgens sturen ze een nieuw modem en zijn weer een paar dagen van het gezeur van de klant af. 

Ik zou wel een v9 willen proberen, mits daar een betere lijnkwaliteit gegarandeerd(!) wordt. Sneller hoeft niet eens, als de boel eindelijk maar eens stabiel zou werken. Gelukkig loopt mijn contract al snel af ...

Hey allen,

vandaag even contact gehad met KPN en heb vernomen dat de V9 binnenkort stapsgeweis uitgeleverd gaat worden. Als MAC gebruiker heb ik veel snelheid probleem met deze modem. De ZTE was perfect totdat hij eruit knalde.

De V9 zou dus perfect moeten zijn ook met wifi. Wat voor mij belangrijk is is de vraag of deze modem een 802.3N of AC is.... AC is wat ik nodig heb (haal daarmee 90mb per sec draadloos!!!!!) Anders moet ik weer over op mijn apple Time Capsule.

Ben erg benieuwd naar de ervaringen van de MAC gebruikers dus

Reputatie 7
Pak dan alvast jouw Apple Time Capsule maar, 802.11ac is toch echt nog iets te hoog gegrepen voor KPN Experia Boxen, het houdt echt op bij 802.11n.

Bedankt voor je snelle reactie!

Goed om te weten.

Op de oude ZTE kon ik de Time Capsule bekalebd aansluiten en in Brugmode zetten. Deze dan vervolgens een WIFI laten aanmaken. Om ook op zolder wifi te ontvangen heb ik het netwerk uitgebreid met een Airport Express welke bekabeld is aangesloten vanuit zolder rechtstreeks op de modem en laat het netwerk uitbreiden. Nooit 1 probleem tot ik de V8 kreeg. Zodra ik de APE aansluit bekabeld ligt alles plat!

De oude modem was echt zo gek nog niet.....

Hope for the best!

Reputatie 7
De V9 (ZTE H368N) is zo ongeveer hetzelfde als de oude ZTE (H220N).

Het enige verschil is de gigabit WAN en LAN poorten.

Softwarematig zijn ze identiek.

Wel vreemd dat "alles plat ligt" als je de APE aansluit, ik ken er velen die hun APE probleemloos achter de V8 hebben staan.

Wat ligt er dan plat? De V8 of de APE?

Is de APE rechtstreeks op de V8 aangesloten of via een switch waar toevallig ook een KPN TV ontvanger op aangesloten is?

Heb je het topic Gebruik een eigen router achter de Experia Box gelezen?

Hi WJB,

Ik ken het topic inderdaad.

Het netwerk plat betekend dat de wifi niet meer werkt op beide apple producten.

De APE heb ik rechtstreeks op de modem aangesloten en dat geeft die problemen.

Inmiddels nu ook een keer op de TC aangesloten en de TC weer in de modem. Dat zou moeten werken... maar gek genoeg ook problemen ermee.

Het lijkt wel of de APE niet meer doet wat hij moet doen... maar dat lijkt me vreemd verhaal?!?

De kabel in de TC loopt naar zolder in een Switch waar ik de APE op heb aangesloten, net als mjin imac en NAS

Reputatie 7
Ik heb mijn Airport Express ook even op mijn V9 aangesloten en dat werkt zonder problemen.

Het issue dat jij beschrijft heb ik eerder gehoord, maar dan alleen als het Apple product (Airport Time Capsule,  Airport Extreme of Airpot Express) op een switch achter de Experia Box aangesloten is waar ook een KPN TV ontvanger op aangesloten is.

Bovenstaande is bij jou dus niet het geval als ik jouw berichten lees.

Begrijp ik het goed dat zelfs wifi op zowel op de Time Capsule als op de Express uitvalt zodra je de Express op de TC aansluit.

Zo ja, dan krijg ik toch het gevoel dat er iets mis is met de Express.

Ik zou nog twee dingen testen:

1) Een reboot van de V9

2) De TC in router mode draaien en niet in bridge mode.

Reageer