Deel je ervaringen met de Experia Box V9

• 13 oktober 2013
  • 100 reacties
  • 58452 keer bekeken

Reputatie 7
Beste forumleden,

Deel hier jouw ervaringen met de nieuwe Experia Box V9 (ZTE H368N).

100 reacties

Reputatie 7
Heb jij de "Turn on Remote Web Access Wizard" opnieuw gedraaid nadat he UPnP op de V9 hebt aangezet?

Reputatie 7
Ja natuurlijk. Overigens heb ik de Nl-versie, daar heet het "Anywhere Access instellen". Maar die wizard geeft (net als bij de V8 vóór de 130v2 update) aan dat er fouten optreden. Zo zouden er meerdere routers zijn (de LInksys EA6500, maar die staat in bridge modus en dat gaf bij de V8 na 130V2 ook geen problemen meer). De wizard doet er ook vele minuten over om tot de ondekking te komen dat het fout gaat, terwijl sinds de V8 met 130v2 de wizard de boel binnen enkele seconden had ingesteld; ik heb dat destijds in een ander draadje ook al eens gemeld.

Overigens is Anywhere Access zo slim dat zelfs bij het vervangen van het modem/router de functie goed blijft werken (zelflerend) behalve als het nieuwe modem niet compatible genoeg is, zoals nu dus blijkbaar weer de V9.

Reputatie 4
Badge +3
Zoals eerder al gemeld is;

Bij de ExperiaBox v9 gaat de snelheid omlaag door een of andere reden wat mij nog niet duidelijk/bekend is..

Voorheen haalde ik met de v9 max. 32 mbps. nu ik een ExperiaBox v8 heb haal ik 37 mbps max. (Bedraad).

Reputatie 6
Badge +9
Hier moet wat aan gebeuren. De V9 is een prachtig modem, maar deze bug (??) is een smetje.

Reputatie 4
Badge +3
Helemaal mee eens, dit moet aan de kaak worden gesteld aan/bij kpn.

Reputatie 7
Ik heb (ivm. het UPnP probleem, zie boven) mijn V9 een paar keer gereset. Telkens nam de download iets af (de laatste keer ruim 1 Mb/s) en de upload daarentegen iets toe (heb nu ruim 4,6 Mb/s). Een DLM-reset voor een pairbonding lijn schijnt niet te kunnen, dus alleen een modemreset zou de snelheid weer hoger kunnen krijgen. Maar helaas heeft dat tot nu toe bij mij dus juist het tegenovergestelde effect (qua download), dus doe ik dat voorlopig liever niet meer.

Al met al is de V9 toch niet het "wondermodem" waarvan sommige andere forumgebruikers gewag maken. Het belangrijkste probleem dat ik met de V8 had (internetsites werden niet (meer) gevonden en pas na een modemreset was dat weer een paar dagen hersteld) heb ik echter tot nu toe met de V9 nog niet meegemaakt. Dat maakt dat ik toch positief over de V9 ben.

Reputatie 4
Badge +3
@Henk,

Had je het probleem met de V8 ook na de laatste update ? Zelf heb ik er niet mee te maken gehad en de v8 werkt stabieler als de v9 hier bij mij.
Reputatie 7
Ja, het probleem trad juist op na de laatste (130v2) update, daarvoor had ik er geen last van. En ik heb twee V8's geprobeerd, met beiden hetzelfde resultaat. Wellicht dat de conservatief ingetrainde snelheid van de V9 (xDSL) een lagere hoeveelheid fouten en daarmee een beter resultaat oplevert?

En het instabiele begint weer, ook met de V9, alleen is het herstel wel een stukje sneller. Maar pfff, KPN doe wat aan de instabiele glasvezellijnen. 

Reputatie 7
@LajlaWilson,

Wat ervaar je met dat "instabiele"?

Wat voor een abonnement heb jij?

Wat is jouw down- en upload snelheid? (Bedraad gemeten.)

Mijn ervaring: heb zojuist de v8 weer terug aangesloten :(

Had een v9 gekregen i.v.m itv (problemen met live pauzeren en opgenomen programma's bekijken). Internet en tv werken prima, maar mijn Sonos doet het niet meer. Ik las hier al issues met spotify en sonos, maar bij mij haperen alle opties van de sonos (spotify, radio en NAS). Heb dubbel gecheckt, maar alle instellingen waren identiek ingesteld...

En aangezien ik meer muziek luister dan tv kijk, gaat de sonos voor. Bye bye v9...
Morgen kan ik eindelijk de V9 ophalen, ik ben benieuwd. Ik heb hier nog een oude Thompson TG789vn en online gaming is inmiddels nagenoeg onmogelijk geworden. En aangezien schrijven over games (en ze dus ook spelen) mijn fulltime werk is, is dat natuurlijk té belachelijk voor woorden.

Ik hoop dat het aansluiten van de V9 morgen dit grotendeels gaat oplossen. Hoe zijn de ervaringen met online gaming en de V9? Over de V8 en TG789vn lees ik op internet veel horrorverhalen, maar over de V9 nog weinig (op een bug met updates voor Xbox 360 na dan). Als iemand hierover ervaringen wil delen, graag! Zo heb ik gehoord dat poorten openzetten, IP adressen toewijzen e.d. allemaal niet meer nodig is. Plug in en play dus eigenlijk. Wat zou dat een opluchting zijn..

Reputatie 5
Badge +5
@robj37

heb je de Sonos-bridge en ITV misschien op dezelfde switch aangesloten? 

Reputatie 7
@koopm497,

Wat zou daar het probleem dan mee zijn als dat het geval is?

Reputatie 5
Badge +5
Wat de technische reden was weet ik niet precies meer, kwam in een overleg een keer naar voren dat de Sonos-bridge en setopbox op dezefde switch (dus niet op de RG) issues kan geven. Dat was wel met de V8, maar mogelijk dus ook met de V9. 

Proberen waard misschien.

Reputatie 7
Dat is een interessant issue.

De enige reden die ik me kan voorstellen is dat die Sonos dan "plat gaat" van de multicast TV stream die dan ook op de netwerkkaart van de Sonos aankomt. (Zou niet mogen en zou dan eigenlijk bij Sonos aangekaart moeten worden.) 

Dezelfde reden dus waarom Apple Airport routers (Time Capsule en Extreme) niet samen met een TV ontvanger op een switch aangesloten kunnen worden. Deze gaan namelijk ook plat door de ontvangst van de multicast TV stream omdat ze deze vrolijk over wifi gaan multicasten en dat is toch echt te veel voor ze.

Nee, ik heb geen switch. De sonos zit op lan poort 1, de itv decoder op de voorgeschreven poort 3 van de v8/9.

Kan inmiddels weer een paar dagen ongestoord muziek luisteren, dus het issue zit echt bij de v9.

Reputatie 7
Ok, overigens is poort 3 helemaal niet "voorgeschreven" voor de TV decoders, die kan je gewoon op alle poorten aansluiten bij een ZTE H220N, V8 en V9.
Reputatie 6
Badge +9
Ben helemaal niet tevreden over de V9. V8 maar weer aangesloten.

-WiFi blijft in een loop hangen met bijvoorbeeld een iPad Air. Waardoor ik geen internet meer heb. En de boel opnieuw moet opstarten

-Modem traint langzamer in dan de V8. Terwel er genoeg rek nog op de lijn zit. Snelheidsverlies. Met name merk ik dit wanneer ik grote bestanden ga downloaden. Of op YouTube een 4K video ga opstarten. V8 loopt lekker soepel door met bufferen.

-Ook vind ik de V8 beter met pairbonding.

Voordelen de V9 tegenover de V8:

-Kleinere modem

-Mooier design

-En wanneer ik telefoonlijn test door te bellen: Gaan de overgangstoon als de telefoon gelijktijdig hier thuis over. Met de V8 zit hier een vertraging in. De huistelefoon gaat later over als mijn overgangstoon. 

Reputatie 7
Ik kan gedeeltelijk met je meegaan. Een iPad Air heb ik niet. Ik heb 2 V8'en gehad en daarmee had ik continue problemen met het benaderen van verschillende websites (b.v. die van Microsoft, KPN zelf maar ook die van m'n bank en zo is er nog wel een aantal). Die problemen heb ik niet met de V9. En daar wegen de V9-problemen als wat lagere download, Xbox updates en niet goed functionerende UPnP niet tegenop. Bovendien is de upload bij mij wel (relatief veel) hoger, van 3,5 naar 4,5 Mb/s.

UPnP werkte voor mij op de V8 ook pas goed na de laatste (130v2) update. En voor de V9 zit er vast nog een update aan te komen t.b.v. FON (public WLAN), dat KPN nu aan 't uitrollen is. Dat kan op mijn V9 nog helemaal niet en genoemde update op de V8 bevatte ook die optie.

Reputatie 7
Mijn ervaring met de V9 is uitstekend.

Ik ondervind geen enkel probleem en dit is de eerste router van KPN die sinds de ingebruikname

(8 oktober 2013) nog nooit uitgevallen is. (Afkloppen ;))

Die FON optie zal KPN vast wel in de eerstvolgende firmware update opnemen.

Wat ik echter ook hoop voor al die gebruikers die problemen ervaren met hun Xbox is dat KPN in de volgende firmware ook de optie opneemt om te kunnen kiezen tussen Symmetric NAT en Full-cone NAT.

Deze optie is aanwezig in de originele firmware van de ZTE's, maar blijkbaar heeft KPN deze laten verwijderen in de gemodificeerde firmware voor de KPN V9.

Waarom een keuze:

Zodat ik de Symmetric NAT kan blijven gebruiken in verband met de beter beveiliging van Symmetric NAT t.o.v. Full-cone NAT en dat mensen die een Xbox hebben toch geen problemen meer zullen ondervinden bij updates van games of het OS van de Xbox door te kiezen voor Full-cone NAT.
@Webcare, kunnen jullie ons iets vertellen over bovenstaande issues?

Ik had een paar jaar de v8 in gebruik nooit geen problemen mee gehad alleen de laatste tijd viel af en toe d er wifi een paar seconden weg . V9 aangeschaft via marktplaats probleem opgelost het signaal naar buiten toe is zelfs nog iets toegenomen. Download snelheid is iets afgenomen maar merk je weinig van.
Ik had een V8 op mijn glasvezel en weinig problemen, echter vond ik de mogelijkheden te beperkt van dit modem en werd ik niet goed van de firmware blokade.

Sinds gisteren een V9 aangesloten en op het eerste gezicht identiek aan de V8 qua ellende..

Reputatie 5
Badge +8
Na veel zeuren van mij over de bekende problemen met de V8 (uitvallen van netwerk zowel bedraad als onbedraad, geen bonjour protocol voor apple devices denk hierbij bv aan airprint), krijg ik vandaag of morgen een V9.....ben benieuwd....had een ZTE H220n, die werkte gewoon goed, reden voor vervanging was de lanpoort van 100mb. heb nou de V8, sinds dag 1 ellende, maar dacht dat het nog ingetraind moest worden, problemen bleven bestaan (inmiddels 2,5 tot 3 maanden in gebruik), krijg nou eindelijk (als het goed is) een ZTE H368N (V9 als ik het goed heb) vandaag of morgen, more to come over me ervaringen.....

Reputatie 5
Badge +8
Heb de nieuwe ZTE router iets korter dan een week draaien, tot zover geen problemen, communicatie met elk apple apparatuur gaat geweldig (airplay, airprint). Wegvallen van verbindingen heb ik tot zover geen last van gehad, ook geen hick-ups oid. naar mijn idee gaat het de goeie kant op,

Reageer