Beantwoord

Defecte Switch Netgear GS105Ev2 ?

  • 12 February 2019
  • 4 reacties
  • 162 keer bekeken

Reputatie 2
Goedemorgen,

Ik heb een probleem met bovengenoemde switch. Vanaf de experiabox een kabel naar de switch. Op de switch aangesloten:
1 Xbox geeft download van ca. 200 mb maar heel lage upload ca. 15 mb

2 LG Smartt TV deze doet net andersom nl download ca. 15 mb en upload ca. 100 mb

3 Android box. Haast niet meer in gebruik

Mijn interactieve tv heb ik via een aparte kabel vanaf de experiabox aangesloten.

Ik krijg de snelheden van bovengenoemde apparaten niet goed terwijl ik een kpn glasvezel abonnement 200/200 heb.

Nu heb ik de switch (heb ik ooit eens via kpn gekregen) geupdated naar een nieuwere firmware maar dit loste het probleem niet op. Bij de cable test van de Switch kreeg ik echter op poort 5 (kabel vanaf experiabox) een foutmelding 16 meter. Hierop de kabel verwijderd en een hagelnieuwe kabel (cat 5e) aangesloten. Opnieuw getest en dezelfde snelheden als boven. Opnieuw cable test gedaan en toen kreeg ik de melding Short Circuit. Hierop de nieuwe kabel op poort 4 van de switch gedaan en bij de test wederom de melding Short Circuit.

Is mijn Switch nu aan vervanging toe? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr.

Rick
icon

Beste antwoord door Anonymous 12 February 2019, 10:51

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo @Rick.van.D ,
Als het nog geen 24 maanden geleden is dat je de switch ontvangen hebt, heb je nog garantie.
Kijk ook eens hier:
https://www.netgear.com/support/product/GS105E.aspx
voor support.
Succes.☺️
Reputatie 2
Hoi Jan,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de Switch al jarenlang dus garantie is allang niet meer van toepassing. In het verleden kreeg je deze Switch bij de KPN er nog bij.
Hallo @Rick.van.D ,
Zelf zit ik (nog) bij Telfort, wordt straks automatisch KPN, maar dit terzijde.
In de Telfort webshop kocht ik er eind vorig jaar een voor € 25 inclusief verzenden.
De keus voor die switch kwam door het feit dat IGMP-snooping wordt ondersteund voor de tv-decoder.
Reputatie 2
Bij kpn nu 29 euro idd. Denk dat ik maar een nieuwe ga kopen

Reageer