Beantwoord

Dekking KPN buitengebied

• 31 juli 2018
  • 4 reacties
  • 232 keer bekeken

Hallo,

Ik heb even een vraag betreft de dekking van het KPN buitengebied.
We maken thuis ongeveer al 2 jaar lang gebruik van het buitengebied abonnement. En het heeft eigenlijk altijd naar behoren gewerkt. Alleen merken we dat de dekking van het 4G de laatste tijd een stuk slechter is geworden.
We hebben de router in die tijd niet verplaatst en hij staat keurig voor het raam, maar eerst hadden we eigenlijk standaard 4 streepjes 4G terwijl we nu soms maar op 3/4 streepjes 3G zitten.

Ook heb ik hem herstart en heb ik alle profielen uitgeprobeerd, maar dit baat niet. zelfs advancedinternet.

Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Paul_ 2 augustus 2018, 09:40

De LED is dus vaak donker blauw (3G) i.p.v. licht blauw (4G). Als je een paar speedtests doet, wat haal je dan gemiddeld? Kan je die eventueel bekabeld uitvoeren?

Hier nog een handig linkje waar je wellicht wat aan hebt: https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/handige-video-s-om-4g-te-optimaliseren-435158
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Harm, welkom! Bereik is soms wat lastig omdat de factoren niet alleen bij jou thuis zitten. Er kan bijvoorbeeld in de buurt ook wat veranderen wat invloed kan hebben. Heb je 'm al een beetje proberen te verplaatsen om te kijken of ie dan beter bereik heeft? Heb je trouwens een wit, of een zwart 4G-modem?
Hoi Harm, welkom! Bereik is soms wat lastig omdat de factoren niet alleen bij jou thuis zitten. Er kan bijvoorbeeld in de buurt ook wat veranderen wat invloed kan hebben. Heb je 'm al een beetje proberen te verplaatsen om te kijken of ie dan beter bereik heeft? Heb je trouwens een wit, of een zwart 4G-modem?

Hallo Paul,
We hebben toen die tijd vanuit KPN een witte router erbij gekocht voor volgens mij 99 euro. Het is de Huawei E5186.
Ik snap best dat er wel eens factoren zijn die invloed hebben op de dekking, maar inmiddels hebben we dit al een tijdje. We kunnen router ook niet heel veel verplaatsen, omdat er andere LAN apparatuur op aangesloten is. Maar voorheen heeft hij altijd uitstekend gewerkt.
Reputatie 7
Badge +24
De LED is dus vaak donker blauw (3G) i.p.v. licht blauw (4G). Als je een paar speedtests doet, wat haal je dan gemiddeld? Kan je die eventueel bekabeld uitvoeren?

Hier nog een handig linkje waar je wellicht wat aan hebt: https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/handige-video-s-om-4g-te-optimaliseren-435158
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb geen reactie meer van je gezien Harm, ik hoop dat het is opgelost . Anders hoor ik het graag!

Reageer