Beantwoord

Derde kabelbreuk in zes maanden

  • 14 June 2019
  • 4 reacties
  • 154 keer bekeken

Badge
Beste KPN mensen,

Bij ons nu voor de derde keer in zes maanden een kabelbreuk. Het netwerk stamt uit de 70-er jaren, hemelsbreed wonen we echter 100 meter van IJburg, waar geheel van glasvezel netwerk ik voorzien.
Er zijn al meerdere keren haalbaarheidsonderzoeken gedaan om het netwerk weer op niveau te krijgen, maar iedere keer afgewezen. UIteraard is enkele klanten een van enkele dagen tot meerdere weken van internet, telefoon en TV te onthouden een stuk goedkoper dan voor de komende 20/30 jaar een deugdelijk kabel te leggen. De vergoeding staat natuurlijk alleen in relatie tot het maandabonnementsbedrag, maar in geen enkele verhouding tot in deze tijd, in Nederland, in Amsterdam het niet-connected zijn. Wij wonen, leven, werken vanuit ons huis met vaste baan, ZZP en drie middelbare scholieren. Het missen van vaste telefoon gaat nog, geen TV is al echt heel vervelend, maar geen internet...... echt 99.9% betrouwbaarheid moet gegarandeerd worden. Overheidbeleid stelt dat ook, Internet beschikbaarheid is gewoon een basisbehoefte.

Dus KPN, zorg dat je naast winst maken ook gewoon een minimale service en kwaliteit bied. Neem in een haalbaarheids onderzoek mee hoe vaak een kabel nog stuk zal gaat als deze sterk verouderd is en reeds vele malen hersteld, neem mee dat je geen minimale snelheden en capaciteit kan leveren als je niet ook investereert. En als het dan weer stuk gaat omdat KPN niet wil investeren: zorg dan dat een reparatieploeg binnen 24 uur alles weer werkend heeft!

Wij gaan ondertussen naar een week zonder telefoon, televisie en internet en nog onduidelijk of en wanneer de kabelbreuk ergens in het netwerk gerepareerd zal zijn. Alarm, domotica, veiligheidscamera's en basaal mail verkeer allemaal buiten werking.......

Neemt KPN ook indirecte schade en aansprakelijkheid mee in haar haalbaarheidsonderzoeken.

Callcenter kan alleen maar zeggen: graag geduld en we zien dat eraan gewerkt wordt.....
Maar waar is de noodoplossing, waarom werkt een 4G router van KPN alleen als er ook een vaste telefoonlijn verbinding heeft?

JP

admin: eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 14 June 2019, 19:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @JPCD
waarom werkt een 4G router van KPN alleen als er ook een vaste telefoonlijn verbinding heeft?

Omdat een 4G-router met het KPN-modem verbonden is en het modem heeft weer een actieve lijn nodig.
Er is dus geen concurrerende aanbieder daar ?
Kabels van PTT/KPN zijn op veel plaatsen idd erg oud.
Het is geen graafschade ? Zo ja, dan is het eenvoudiger te vinden.

. . . voor de komende 20/30 jaar een deugdelijk kabel te leggen.
Ik hoop dat glasvezel veel langer meegaat.
Maar, er gaan erg veel in een mantelbuisje, maar als die eens stuk getrokken wordt dan is er wel iemand wel even een poosje bezig.
Hoi @JPCD . Wat een hopeloze situatie! Mijn oprechte excuses namens KPN.
Ik ben in je dossier gedoken en ik kan het alleen maar beamen dat dit een hele vervelende gang van zaken is.. Ik zie dat je al met veel collega's hebt gesproken en ik ga proberen niet in herhaling te vallen want dat is alleen maar méér verspilling van jouw tijd. Op de vraag of KPN niet het hele netwerk kan upgraden kan ik geen antwoord geven, hoe graag ik ook zou willen. Dat valt volledig buiten mijn invloed sfeer.
Kort gezegd kan ik niks meer dan de collega's die je al gesproken hebt. We zullen moeten wachten op de monteurs ter plekke die de kabel gaan repareren. Sorry!
De logs zijn nog een beetje onduidelijk als het om het Direct online pakket gaat. Dat is een pakket wat we naar klanten (kunnen) sturen die langere tijd zonder diensten zitten. Is dat al wel naar jou opgestuurd?
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht dat niet zo zijn, laat het weten!