Beantwoord

Device namen in Experia Box aanpassen

• 28 oktober 2018
  • 3 reacties
  • 549 keer bekeken

In mijn overzicht van aangesloten devices (Experiabox V10) zie ik deels de namen van de mij bekende devices en andere, waarvan niet duidelijk is welk apparaat het betreft. Bijvoorbeeld Sonos komt drie keer voor, maar welke is welke speaker? OF bijvoorbeeld HP9999 terwijl ik dit liever zie staan als Deskjet.

Hoe kan ik deze devices eigen namen geven?

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door wjb 30 oktober 2018, 17:20

Op de V10 kan je apparaten een "nickname" geven en je kunt ze ook vastleggen met een naam in de DNS server.

Zo kan je bijvoorbeeld in de dns een entry "V10" maken die verwijst naar 192.168.2.254 en dan kan je de Experia Box ook benaderen op http://V10.

Een apparaat zal echter niet met zijn nickname getoond worden in de overzichten dus daarvoor heb je er weer niet zo veel aan.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Op de V10 kan je apparaten een "nickname" geven en je kunt ze ook vastleggen met een naam in de DNS server.
Zo kan je bijvoorbeeld in de dns een entry "V10" maken die verwijst naar 192.168.2.254 en dan kan je de Experia Box ook benaderen op http://V10.
Een apparaat zal echter niet met zijn nickname getoond worden in de overzichten dus daarvoor heb je er weer niet zo veel aan.

In het antwoord staat: “Op de V10 kan je apparaten een "nickname" geven”, maar er wordt niet aangegeven hoe dat moet. Er wordt wel verwezen naar een DNS-server, maar dat is niet mijn bedoeling. Hoe kan ik via het IP-adres van de router een device een nickname geven?

mvg

Lex

Reputatie 7
Badge +29

Dit doe je door een DHCP Binding te maken voor het apparaat in kwestie. Je geeft hem dan een vast (intern) IP adres. Op dat moment kun je het apparaat ook een naam geven. Je bereikt dit door, na het inloggen op de interface, te gaan naar Instellingen (bovenbalk) en dan DHCP (links). Scroll een stukje naar beneden tot het kopje DHCP Binding. 

Echter, die naam wordt niet gebruikt voor het overzicht van aangesloten apparaten op de hoofdpagina. Dus als dat je doel is, dan heeft het niet zo veel zin om dit te doen. 

Reageer