Devolo s gebruiken voor zowel internet als TV

• 16 januari 2013
  • 2 reacties
  • 9318 keer bekeken

Ik heb een Thomson TG789vn (glasvezel tot wijkcentrale), en 4 devolo's.

Nu heb ik hierop twee tv's (met decoder) aangesloten, devolo 4 is momenteel leeg.

Nu wil ik op deze 4de devolo een wireless router aansluiten voor extra bereik.

Probleem is dat ik hierop geen internet verbinding krijg.

Klopt het dat dit niet mogelijk is? en kan dit opgelost worden met een andere experiabox?

of zijn er andere mogelijkheden....?

2 reacties

Reputatie 2
Beste Jerxjac,

Zoals ik het kan lezen, heb je nu 2 tv's die beiden via een devolo zijn aangesloten.

Mogelijk ligt het probleem hierin dat je eigenlijk met je netwerkverbinding (waarin de devolo's zich bevinden) een internetverbinding probeerd te maken op het gereserveerde ITV gedeelte. Een oplossing zou kunnen zijn om te kijken waar de 4e devolo precies mee contact maakt. Ik zou er een devolo bij kopen, en deze met elkaar verbinden zodat ze elkaar niet meer in de weg zitten.

Volgens mij zit het nu dus zo: In je modem zit een devolo, in je 1e tv eentje en in je 2e tv eentje.

De bovenstaande kring is dus eigenlijk alleen voor ITV geschikt. (zelfde netwerk).

Met je eventuele 5e devolo, kan je met de 4e laten communiceren met Internet. Nu hebben ze volgens mij allen contact met het ITV gedeelte en nee, dat werkt inderdaad niet. Een aparte mogelijkheid is gewoon old school een nieuwe utp bedrade verbinding leggen naar zolder (goedkoopste oplossing).

Beste Sherakahn

Dat is inderdaad de situatie,

Ik wil echter naar boven zonder te boren.

op internet had ik gelezen dat sommige mensen gewoon of een tv of een pc/labtop in de devolo konden prikken. Hebben deze mensen een andere Experiabox? (waarbij het signaal gecombineerd word verzonden, ofzo?)

Reageer