Beantwoord

Devolo voor zowel TV als internet?

  • 8 March 2019
  • 3 reacties
  • 365 keer bekeken

Reputatie 1
Ik gebruik voor het doorgeven van het tv-signaal een verbinding met de Devolo. Nu vraag ik mij af of ik ook het internetsignaal via een Devolo verbinding kan doorgeven naar een andere verdieping om daar een bedrade internetverbinding tot stand te brengen. Is dat technisch mogelijk?

Alvast dank voor de reacties!

Ronald
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 March 2019, 12:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Ja dat kan in theorie.
Maar mijn advies zou zijn om toch gewoon een kabel te trekken. Kost je eenmalig meer moeite maar bespaart je een heleboel problemen in de toekomst. Devolo's zijn erg onbetrouwbaar.
Ik gebruik voor het doorgeven van het tv-signaal een verbinding met de Devolo. Nu vraag ik mij af of ik ook het internetsignaal via een Devolo verbinding kan doorgeven naar een andere verdieping om daar een bedrade internetverbinding tot stand te brengen. Is dat technisch mogelijk?

Alvast dank voor de reacties!

Ronald

Hallo @ronald_v_h ,
je zou een extra Devolo van het zelfde type aan kunnen schaffen, in de regel kunnen powerlines uit maximaal 3 apparaten bestaan, 1 bij het modem en 2 elders in huis.
Succes.☺️
Ik kan niet ontkennen dat ze voor problemen kunnen zorgen. Met name bij itv valt dat gelijk op. Aan de andere kant kan het ook vlekkeloos werken. Dat hangt allemaal van je netwerk af. Internetten kan dus ook prima over een devolo.
Als de mogelijkheid er is om een kabel te trekken, is dat ALTIJD mijn advies. Maar als het niet anders kan raad ik aan om de devolo's conform instructie aan te sluiten : https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm