DHCP Binding Gelimiteerd op 10

• 21 januari 2018
  • 10 reacties
  • 314 keer bekeken

Goedendag,

In 2015 heb ik aan KPN de vraag gesteld wanneer de mogelijkheid komt om meer dan 10 apparaten via DHCP binding vast te zetten.

Tot op heden is hier geen concrete feedback op geweest, een aangezien we inmiddels in 2018 leven lijkt het me wel van deze tijd om de limiet van 10 aanzienlijk uit te breiden..

Mvg, Frans

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Volgensmij is hier wel Feedback op geweest en zou het limiet verhoogd worden, dat is in iedergeval wat ik begrepen heb. Tot op heden is dat nog niet gebeurt.
Volgensmij is hier wel Feedback op geweest en zou het limiet verhoogd worden, dat is in iedergeval wat ik begrepen heb. Tot op heden is dat nog niet gebeurt.

dat klinkt hoopvol, kunt u ook iets concreter zijn?
zou zeer wenselijk zijn nu domotica verder uitbreid en hiermee de wens voor vaste ip's toewijzen.
Reputatie 7
Tijdens de pilotfase van de V10 is inderdaad door KPN aangegeven dat het maximum aantal DHCP bindings verhoogd zou worden van 10 naar waarschijnlijk 25.
Helaas is dat nog steeds geen werkelijkheid en heb ik er een hard hoofd in of het er ooit van gaat komen.
Reputatie 7
Badge +28
Ik zou deze uitbreiding ook graag zien. Een paar jaar terug heb ik dit meerdere malen aangedragen bij de firmware ontwikkelaars. In eerste instantie leek de respons positief maar tot nu toe staat het nog steeds niet in de planning. Ik geef in ieder geval door dat de wens nog steeds leeft.
Hallo,

Is hier nog ooit verandering in gekomen?
Of is het nog steeds max 10?

Grt.
Twan
Hallo,

Is hier nog ooit verandering in gekomen?
Of is het nog steeds max 10?

Grt.
Twan

Het maximale lijkt nog steeds 10 te zijn volgens mijn experiabox v10a
Reputatie 7
Badge +28
Klopt inderdaad, het is nog steeds 10. De wens is bekend, maar of en wanneer het doorgevoerd gaat worden durf ik niet te zeggen.
Belachelijk. Zo’n simpele en kleine aanpassing die zoveel mensen zou helpen.

+1

max 10 ip bindings is niet meer van 2019 KPN! Zelfs 25 vind ik aan de lage kant, 100 zou een meer toekomstbestendige oplossing zijn.

Ik vroeg mij al af waarom er geen nieuwe bindings meer werden opgeslagen, zet in ieder geval ook een popup melding dat ip bindings niet meer worden opgeslagen omdat er max 10 reeds zijn opgeslagen. Ik heb dagen gepield om te achterhalen waarom bepaalde ipbindings telkens toch veranderden..

Kom op KPN, geef even meer duidelijkheid wanneer dergelijke update doorgevoerd kan worden? 

Is deze beperking ook nog actueel op de meest recente KPN Experia routers? 

Reputatie 7

Is deze beperking ook nog actueel op de meest recente KPN Experia routers? 

Ja en ik ben bang dat dat ook niet zal veranderen wetende dat het verzoek tot uitbreiding al vele jaren oud is. KPN heeft in de pilotfase van de V10 (zonder a) zelfs beloofd om het aantal DHCP bindings van 10 naar 25 uit te breiden maar ook dat is tot op de dag van vandaag een loze belofte gebleken.

Zelf heb ik 21 DHCP bindings maar ik gebruik dan ook geen Experia Box meer.

Reageer