DHCP Lease op Xperia V10

• 6 augustus 2015
  • 4 reacties
  • 555 keer bekeken

Nou.. 3 Weken verder en ik wordt nog steeds geDDosT 60 keer gebeld naar KPN, winkels geweest.
Abuse team opgetoetert.. maar nie-mand kan mij helpen.. 
Ik vind dit echt jammer.. zó goed bedrijf in producten leveren, maar door een DDoS naar links kijken.
Ik dacht dat er profs waren bij een Telecom bedrijf? Dan zou je uberhaupt toch wel moeten weten wat een DDoS Aanval is? 

1. Abuse team kan mij NIET helpen.
2. KPN intern, dus ook niet.
3. KPN in de winkel ook niet, (belt met het abuse team, nee dat kunnen we niet doen)

Ik vraag om één simpele vraag een NIEUW IP-ADRES.
Ik heb het nodig voor m'n werk.. als ik NIET mijn werk kan doen, kan ik ook niet de rekeningen betalen voor het internet.. 

Dus ALWEER, research gedaan en heb ik gezien dat wij PARTICULIEREN een DHCP lease hebben, een Dynamic ip. 
Trek ik me stekker van me v10 eruit voor 2 dagen of misschien wel langer, zou ik een nieuw IP moeten hebben.. 

in een topic over de V8 zag ik dat er een kopje is met DHCP Lease (info) in de v10 heb je dat niet.. Want tja.. ik heb me internet natuurlijk wel nodig?

Kan de technische dienst niet mij een nieuwe DHCP lease geven? 
Ben er namelijk een beetje klaar mee.. 

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
ShaquillePolak schreef:
Nou.. 3 Weken verder en ik wordt nog steeds geDDosT 60 keer gebeld naar KPN, winkels geweest.
Abuse team opgetoetert.. maar nie-mand kan mij helpen.. 
Ik vind dit echt jammer.. zó goed bedrijf in producten leveren, maar door een DDoS naar links kijken.
Ik dacht dat er profs waren bij een Telecom bedrijf? Dan zou je uberhaupt toch wel moeten weten wat een DDoS Aanval is? 

Hallo,

Ik kan je bijna verzekeren dat het KPN Abuse team weet wat een DDoS is. Het probleem is echter dat ook steeds meer mensen denken dat ze ge-DDoSt worden. 

Er is waarschijnlijk ook geen bewijs dat je ge-DDoSt wordt. Als dit er is, en dit is verstuurd naar KPN Abuse, ben ik er zeker van dat zij (achter de schermen) bezig zijn.

KPN Abuse kan ook, iets makkelijker dan een consument, contact leggen met de provider van de aanvaller(s).

ShaquillePolak schreef:Ik vraag om één simpele vraag een NIEUW IP-ADRES.
Ik heb het nodig voor m'n werk.. als ik NIET mijn werk kan doen, kan ik ook niet de rekeningen betalen voor het internet.. 

IPAdressen zijn schaars. Schaars betekent steeds duurder. KPN kan je dan vervolgens elke dag wel een nieuw IP geven, maar dan zijn we morgen door onze IPv4 adressen. En als jij dit krijgt, wil iedereen een nieuwe.

ShaquillePolak schreef:Dus ALWEER, research gedaan en heb ik gezien dat wij PARTICULIEREN een DHCP lease hebben, een Dynamic ip. 
Trek ik me stekker van me v10 eruit voor 2 dagen of misschien wel langer, zou ik een nieuw IP moeten hebben.. 

in een topic over de V8 zag ik dat er een kopje is met DHCP Lease (info) in de v10 heb je dat niet.. Want tja.. ik heb me internet natuurlijk wel nodig?

Kan de technische dienst niet mij een nieuwe DHCP lease geven? 
Ben er namelijk een beetje klaar mee.. 

Er is inderdaad een kopje DHCP lease in de V8. Deze heeft de V10 ook (status > geavanceerd > DHCP(verstopt achter pijltje rechts)). Echter gaan deze kopjes (in V8 en V10) over de DHCP server van de Experiabox zelf. Dit is dus niet wat je zoekt.

En volgensmij hebben particulieren ook een vast IP adres. Als het dynamisch was had je gewoon je Experiabox uit kunnen zetten voor enkele uren.

Bij Ziggo (of UPC), waar je eerst zat, had je wel een Dynamisch IP adres. Beide hebben voor en nadelen. Zo wil ik het liefst dat mijn IP hetzelfde blijft, lekker handig voor webservers, vpn's en andere services.

Robin

Nou.. niet handig dus voor sommige, dan lijkt het mij dat je gewoon 2 optie's moet hebben..
Bij xs4all heb je dus ook als Particulier voor 4 extra IP Adressen voor een extra 10 euro.
Maarja.. als ik over wil gaan naar xs4all moet ik dus 3 weken wachten totdat ik ben aangesloten.
En xs4all is toch een zuster bedrijf van KPN of ben ik nou gek? 

En ps, ik zie niet wanneer de DHCP lease afloopt. 

https://

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Het is inderdaad een zusterbedrijf. Maar het is wel een apart iets. KPN Medewerkers kunnen niet XS4All klanten helpen.

Volgensmij krijg je geen 4 adressen, maar een /29 subnet. Volgensmij zijn dit er 8 waarvan je 5 gebruiken kan. Dit is trouwens 10€/maand.
En dan? Dan gaan één voor één 6 extra IP adressen er aan?

Dat scherm is leeg, omdat er in de laatste 24uur (of sinds reset/herstart) geen apparaten zijn aangesloten die gebruik hebben gemaakt van de DHCP server. Zoals apparaten die een vast IP hebben in de netwerkadapter.

Robin

Reputatie 7
Of je nu één, twee of tien IP adressen hebt, het zal niets helpen.

Natuurlijk wordt je niet "zomaar" geddost, iemand zal dan je "vriendje" wel niet zijn.

Veel aan het gamen en ben je daar nog goed in ook? Je kunt wachten op de ddos attack, die zal er heel snel zijn. Jammer dat zelfs het gamen verziekt wordt door mensen die niet tegen hun verlies kunnen.

En dan heb je een nieuw IP adres, ga je op de oude voet verder met het gebruik van Internet en voor dat je het weet heeft dat "vriendje" je alweer gevonden en begint de ellende van voren af aan.

Het wijzigen van IP adres heeft dus weinig zin, het helpt maar heel even.

En dan? Weer een nieuw IP adres? Dat gaat echt niet. Het is ook niet de plek die aangepakt moet worden. In plaats van dat jij een nieuw IP adres krijgt moet dat "vriendje" zijn IP adres ontnomen worden en dat is dus waar een abuseteam achteraan gaat.

Is het inderdaad het gamen dat je hier gebracht heeft, overweeg dan in het vervolg via een proxyserver te gamen zodat jouw IP adres niet zichtbaar is bij jouw tegenstanders.

Reageer