Vraag

Direct inloggen op modem na time out

  • 11 March 2021
  • 35 reacties
  • 4707 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo mensen.

 

Wanneer ik inlog op mijn kpn box 12 lukt dat altijd goed.

Maar wanneer ik na een poosje automatisch uitgelogd wordt en ik wil er weer in dan krijg ik altijd de melding “The maximum session count has been reached”

Iemand een idee hoe ik direct weer in kan loggen zodat ik weer verder kan?

 

Groetjes Erwin.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Erwin1971 Welkom op het forum. 

Dat je deze melding krijgt is wel bijzonder, als ik het zelf vaker probeer dan kan ik wel inloggen. 

Als je iets langer wacht, lukt het daarna dan wel weer om in te loggen? En welke browser gebruik je? 

Reputatie 1

Hallo. 

Ik gebruik altijd Chrome. 

En wanneer ik die melding krijg moet ik met een andere browser inloggen. 

Anders lukt het niet meer. 

Groetjes Erwin

Reputatie 7
Badge +15

@Erwin1971 Vreemd, het klinkt dan alsof er in de browser iets opgeslagen wordt op het moment dat er automatisch uitgelogd wordt. 

Op het moment dat je hierna je cache leegt en je geschiedenis wist van bijvoorbeeld het laatste uur, lukt het dan wel om opnieuw in te loggen? 

Hallo Erwin,

 

Ik heb hetzelfde probleem. Heb jij het inmiddels opgelost?

 

gr andré

Ik had ook hetzelfde.

Na Windows update en reboot kon ik wel ineens inloggen.

 

 
 

Hallo, Ik ervaar hetzelfde probleem. Het lukt me om in te loggen (via Chrome), maar wordt al snel redirected naar de login-page. Vervolgens krijg ik de melding: “The maximum session count has been reached”.

 

Is er al een oplossing?

Reputatie 7
Badge +15

@ricbak Welkom op het forum. 

Deze situatie hoor ik niet heel vaak, heb je een mogelijkheid om een andere browser te testen om te kijken of het probleem zich dan ook voordoet?

Reputatie 2
Badge

V12 inderdaad. Na (onverwachte) logout in Firefox 88.0.1 en invullen wachtwoord meldt een roze/rood venster “! Wrong login information”.

Dit blijft ook na vijf minuten hernieuwde login.

In Chrome 90.0.4430.212 werkt het dan weer wel om in te loggen, Na Logout in Chrome werkt Firefox dan ook nog niet: de foutmelding hierboven komt niet, maar het login scherm komt meteen weer tevoorschijn. Een nieuw, Inprivate scherm geeft na login weer

“! Wrong login information”

Met bovenstaande browsers op Windows 10 kan ik dit inderdaad zo een aantal malen reproduceren, alsof Firefox en V12 elkaar niet meer begrijpen.

 

 

Ik ervaar precies hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties! Ik heb deze vraag intern uitgezet, zodra ik meer informatie heb zal ik dit hier zo snel mogelijk delen! 

Ik loop tegen hetzelfde aan, is er al meer informatie over bekend?

Nieuwsgierig vraagje:

Waarom log je zo vaak in op je modem? Hier misschien 1 x per 1½ jaar of zo….

Hallo,

 

Ik heb het ook, ik log in en daarna word ik er weer uitgegooid met de melding: The maximum session count has been reached.

 

Hoe kan dit op gelost worden?

 

MartenP

Reputatie 7
Badge +24

Nieuwsgierig vraagje:

Waarom log je zo vaak in op je modem? Hier misschien 1 x per 1½ jaar of zo….

Dat is iets wat ik me vaker afvraag hier op het forum...

Badge

Hallo,

 

Ik heb het ook, ik log in en daarna word ik er weer uitgegooid met de melding: The maximum session count has been reached.

 

Hoe kan dit op gelost worden?

 

MartenP


Zelf kan ik het niet uitstaan als iets zo simpel wordt niet beantwoord en vandaar hier geef ik de oplossing die zojuist bij mij werkte doordat me irriteert antwoord van anderen. Na dezelfde foutmelding in Chrome en Firefox gebruikte ik Ccleaner (gratis download). Na installatie, links, tweede blok van boven klik op Aangepast opschonen/Custom Clean.

Dit zijn zeker de standaard aangevinkte opties want ik heb ze niet aangepast:
Dus controller of het volgende aangevinkt is in Windows tab, sectie Systeem 
Klembord/Clipbord aangevinkt
DNS-cache aangevinkt

Controller of het volgende aangevinkt is in Toepassingen/Applications tab van de browser die je gebruikt:
Internetcache/Internet Cache
Cookies

Nadat aangepast opschonen uitgevoerd is kon ik alweer terug inloggen zonder problemen en zonder systeem herstart. Easy, peasy.

Veel plezier!

Nieuwsgierig vraagje:

Waarom log je zo vaak in op je modem? Hier misschien 1 x per 1½ jaar of zo….

Dat is iets wat ik me vaker afvraag hier op het forum...

Gun de mensen wat plezier en wees to the point. Als ik wil log ik me 10.000 keer op modem per jaar als me zint! Je verdient badges door mensen te helpen en niet zonder concreet antwoord of oplossing te bieden. Wat iemand uitvoert is zijn ding en daar gaat het om, helpen om zijn ding te kunnen doen. Capiche en Do svitanja!

 

 

 

QuestZaC1, bedankt voor je antwoord. Ga het uitproberen 

 

groet MartenP

Fijn dat ik niet de enige was met dit probleem.

De “maximum session count” blijkt 1 (EEN) te zijn. Verder tellen kan de jonge Experia 12 box nog niet blijkbaar.

Het probleem met de session count wordt nog erger als je ipv6 aan hebt staan; soms wordt dan het wachtwoord niet meer gepikt. Dan kun je deze url gebruiken:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/ en het certificaat negeren/accepteren.

 

Als je altijd kunt uitloggen kom je het “max session” probleem niet tegen maar als je de browser sluit en in een ander browser probeert in te loggen lukt dat niet.
Simpelste oplossing: 4 minuten (wie weet de exacte timeout?) wachten :-)

 

 

Ik heb vandaag een KPN Box 12 gekregen ter vervanging van mijn Experia Box v8. Hier in onze flat haperde het wifi signaal geregeld, bovendien lukte het KPN en mij niet meer om op de modem in te loggen, ook niet na resetten.

 

Vanwege 2 weken drama bij de helpdesk kreeg ik er een gratis monteur bij. Hij keek mee toen ik niet meer kon inloggen op de modem. We hebben hem toen gereset en toen kwam ik er weer in.

 

Ik wou nu even testen hoe het zat met 5Ghz vs 2.4Ghz, dus logde ik weer op m'n modem in. Na een paar minuten kreeg ik een mededeling, iets als “u wordt over xx seconden uitgelogd, wilt u ingelogd blijven?” Toen ik klikte, werd ik alsnog uitgelogd en toen kreeg ik dus de ‘maximum session count’ melding.

Ik deed did op Firefox. Als ik het in Edge probeer, krijg ik hetzelfde. Ik heb net even 10 minuten wat anders gedaan en nu werkt het weer. Rare fout, knap irritant.

Reputatie 7
Badge +24

Het is eigenlijk geen fout in de software. Het is de bedoeling dat het zo werkt. De software is expres zo gemaakt. De fout zit bij de mensen die bedacht hebben dat het zo moet werken. Het is een verkeerde keuze.

Misschien overbodig, maar: ik heb dit ook regelmatig sinds ik een v12 modem heb. Niet altijd, maar wel vaak.

@KPN
Is hier een patch voor te verwachten?
Of kan er handmatig het aantal sessies worden verhoogd?
Of kan de timed-out timer een stuk hoger gezet worden?

Deze implement is zo ontzettend tijdrovend dat het gewoon niet grappig meer is.

Het word eerder als een bug ervaren dan als een feature.

Ik zit er serieus over na te denken om die onvriendelijke V12 bij het spreekwoordelijke grof-vuil te zetten.


ps. ik ben zo iemand die inderdaad “10.000” keer per jaar op me modem inlog en settings aanpas.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo allemaal

Deze situatie is ondertussen doorgezet naar de leverancier van de Box 12. Of en zo ja, wanneer er een oplossing volgt durf ik niet te zeggen, maar de situatie is aangemeld. 

Zodra ik hier meer informatie over ontvang zal ik het hier zo snel mogelijk delen, houd er daarbij dus wel rekening mee dat dit even kan duren. 

Ik heb precies hetzelfde probleem. Moet de modem in voor toewijzen van een statisch ipadres voor een netwerk apparaat, maar ben getimeout. Vervolgens ging hij zeggen dat mijn wachtwoord verkeerd is, terwijl de pc het zelf invult en hij een half uur eerder nog werkte. Na een paar pogingen krijg ik alleen nog diezelfde melding: “The maximum session count has been reached”. :(

 

 

Ik heb precies hetzelfde probleem. Moet de modem in voor toewijzen van een statisch ipadres voor een netwerk apparaat, maar ben getimeout. Vervolgens ging hij zeggen dat mijn wachtwoord verkeerd is, terwijl de pc het zelf invult en hij een half uur eerder nog werkte. Na een paar pogingen krijg ik alleen nog diezelfde melding: “The maximum session count has been reached”. :(

 

 

Hier ook hetzelfde. Even een instelling wijzigen in de router is een bijna onmogelijke opgave hierdoor. Vreselijk frustrerend. 

Hier ook nog steeds het aanhoudende probleem. Het heeft een paar keer geholpen om met CCcleaner je DNS cache etc te resetten, maar dat werkt nu ook niet meer.

 

Een idee voor de (hopelijk) aanstaande software patch van de V12 box: als je met een geldig wachtwoord inlogt, laat dan de andere apparaten uitloggen. Het probleem zit ‘m volgens mij namelijk in het feit dat je, logischerwijs, niet 2 keer mag/kan inloggen op de box vanwege veiligheids overwegingen. Als de andere sessies direct worden afgesloten kun je gewoon weer inloggen en is er niks aan de hand...