Vraag

Disney plus via chromecast wil niet goed omdat mijn wifi niet goed is.

  • 25 January 2022
  • 8 reacties
  • 85 keer bekeken

Alles is bedraad aangesloten in huis, heb er aardig wat gaten voor moeten boren en soms flink moeten puzzelen. Heb nu 2 opties: overstappen naar …Geen idee?? Of n compleet duur netwerk aanleggen, zodat ik ook eens degelijke WiFi in huis krijg. Helaas niet goedkoop en geen garantie dat dit wel werkt. 
Ik kan er nog steeds niet bij dat er anno 2022 in n goed “ontwikkeld” Nederland  geen 100% goede WiFi mogelijk is!

 

*admin: afgesplitst


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ik kijk liever via de smart app op de tv, dan heb je hem ook in 4K

En 4K is gewoon standaard bij Disney+ (kan Netflix nog wat van leren). 

 

P.S.

Ik kijk nooit via de app's op de KPN tv ontvanger, altijd via de tv.

Nooit problemen. 

Reputatie 7
Badge +20

Super leuk al die ideeën, maar door de erg slechte WiFi werkt mijn chromecast al weken slecht. Gebeurt om de zoveel maanden lijkt t.

En ja, heb t maximale geprobeerd om WiFi beter te ontvangen, ook de wifimonteur weet t niet meer.

Zo’n app zou voor mij een klein pluspunt zijn in de eeuwige wifi-strijd. Dit moet ook geen issue zijn aangezien het een win-win-situatie is voor zowel Disney, KPN als de klant 😃

 

 

Hoe is de KPN tv ontvanger dan verbonden met de Experiabox?

Als dat bedraad is (is altijd het beste) dan kan je met een switch (die wel IGMP Snooping moet hebben i.v.m. de KPN tv decoder).

Draadloze netwerkadapters raad ik af, i.v.m. veel troep op het netwerk wat het beeld kan beïnvloeden. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik kan er nog steeds niet bij dat er anno 2022 in n goed “ontwikkeld” Nederland  geen 100% goede WiFi mogelijk is!

Hier heeft Nederland niets mee te maken. Goed WiFi moet u zelf voor zorgen. Plaats versterkers verspreid in uw huis. Deze kunt u mooi bekabeld aansluiten, want u heeft overal kabels liggen begrijp ik. Daarmee moet goed WiFi heel goed te realiseren zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Alles is bedraad aangesloten in huis, heb er aardig wat gaten voor moeten boren en soms flink moeten puzzelen. Heb nu 2 opties: overstappen naar …Geen idee?? Of n compleet duur netwerk aanleggen, zodat ik ook eens degelijke WiFi in huis krijg. Helaas niet goedkoop en geen garantie dat dit wel werkt. 
Ik kan er nog steeds niet bij dat er anno 2022 in n goed “ontwikkeld” Nederland  geen 100% goede WiFi mogelijk is!

 

ANNO 2022 heeft hier helemaal niet en dan ook niets mee te maken.

 

Goede WIFI ligt bij ieder huis anders.

Bij mij is de V10 voldoende voor WIFI in ons gehele appartement van 80 mq..

Bij veel huizen heb je WIFI extenders (versterkers) nodig, dat moet je zelf regelen.

KPN heeft hier wel een hulpmiddeltje voor via een app op de telefoon. 

Ook Anno2022 moet je zelf voor een goede WIFI in je eigen huis zorgen.

Dit geld ook als je bij een andere provider zit. 

 

 

 

Anno 2022 hebben steeds meer mensen een Smart TV en kijken via de app op de Smart TV.

Anno 2022 is het niet echt meer nodig om app op een externe decoder te zetten.

En de reden van de app's was dat nog weinig mensen een Smart tv hadden en het een hele goede aanvulling was.

Dus @4marco Anno 2022 zijn de apps op de KPN tv decoder niet echt meer nodig. 

 

Zoals al eerder vermeld, kijk ik Netflix en Disney+ via de app op de Smart TV

Netflix al meer dan 8 jaar via de app op de Smart tv

En echt nooit problemen, altijd perfect.

En op de nieuwe tv zelfs in 4K. 

Reputatie 7
Badge +20

@4marco waarom heb je jouw berichten verwijderd?

Omdat wij ze bij het antwoord hebben mee genomen, kunnen wij ze (gelukkig) nog wel zien.

Reputatie 4
Badge +3

Heb jij een Chromecast V2 of V3? Ik lees boven dat je veel gaten geboord heb en alles bekabeld hebt aangesloten. Ik heb zelf de beide typen Chromecast in huis en bekabeld aangesloten. In de onderstaande link kun je zien hoe het werkt. Het werkt bij mij al jaren stabiel en als je een switch in de buurt hebt dan kun je het daarop via ethernet aansluiten. En een fijne bijkomstigheid is dat het niet duur is in de aanschaf. Ook de Chromecast start bekabeld veel sneller dan via WIFI.

 

https://www.amazon.nl/UGREEN-Ethernet-Netwerkadapter-Chromecast-Voeding/dp/B01N1X28F1/ref=asc_df_B01N1X28F1/?tag=nlshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=430579159351&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=1364246168426121372&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9064251&hvtargid=pla-303357944812&psc=1

Reputatie 7
Badge +20

@Peter A. , ik denk dat @4marco niet meer kijkt en antwoord geeft.

Ik zag dat hij zijn eigen reacties allemaal het verwijderd.

Goedemorgen,

Ten eerste bedankt voor alle reacties, ik kom net terug van vakantie , waardoor geen antwoord. Geen idee waarom er iets verwijderd zou moeten , dat mysterie komt zeker niet via mij. Ik stel toch niet voor niets een vraag met antwoord!

het verhaal van jullie kant is duidelijk. Mijn huis is minder geschikt voor goede WiFi , en zal moeten worden geüpgraded. En mijn tv is nog minder geschikt voor apps, maar nog te jong voor vervanging.
jammer alleen dat de diverse KPN monteurs mij niet kunnen vertellen wat ik eraan kan doen, plus dat zij schrikken van de erg lage snelheid op nog geen 8 meter afstand. 

Bedankt