Beantwoord

Distributie punt MDF ?

• 18 april 2017
  • 29 reacties
  • 14801 keer bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

Reputatie 1
Dank voor het nakijken Robin!

Toch maar hopen op glasvezel...
Die 420 meter klopt wel, het betreft de straatkast/kabelverdeler op 2037 RA 30 KVD / KT.
De lijn loopt vanaf Haarlem, Surinameweg 2035 VA 15 de telefooncentrale van Haarlem-Oost.
In het verleden had ik betere waardes maar zo'n 2 jaar geleden is alles overhoop gehaald en toen werd het een stuk minder. Ook het feit dat het een begin jaren 70 flat is met stap58 en het gegeven dat ik op de 3e of 4e manipulatiekast zit zal er geen goed aan doen, de postcodes die op de eerste manipulatiekast zaten gaven destijds veel hogere mogelijke snelheid aan.
Voorlopig maar even nadenken wat ik doe, ik kom meteen op een veel hogere maandlast te zitten bij overstap of wijziging abonnement.
De modem is een Fritz!Box 7360
Reputatie 7
Badge +30
Hmm. Die kast is inderdaad Hlm-AAG samen met de betonkast er naast. Maar ik betwijfel of PQCC dit keer de afstand dan wel goed heeft. Want ik zit er ook nog een beetje mee dat de ExpectedDown maar 11 is bij ADSL2+

Die 7360 is dat de V1 of V2? Heb je die wel geüpdatet? AVM sleutelt namelijk nog wel eens aan de modem firmware waardoor de snelheid ineens anders is na een update.
Haalt het modem van Telfort dezelfde snelheden?
De 7360 is V2 met de laatste update 6.83, de Zyxel van Telfort haalde iets mindere snelheden.
Een paar jaar geleden zat ik op een hele goede lijn maar op een gegeven moment is er iets gebeurd waardoor de attainable snelheid instortte. Dat maakte toen niet uit omdat ik maar een 30Mbit abo had. Later ging ik upgraden en moesten er 7 monteurs aan te passen om de beloofde 50Mbit te halen.
Volgens PQCC kan ik 75Mb krijgen een paar huizen terug aan het begin van de galerij is dit al 90Mb.

Ik laat het voorlopig maar even zoals het nu is, Ik kijk nog maar voorlopig even via de satelliet maar dat wordt ook steeds minder interessant.
Bedankt voor je antwoorden Robin!

Reageer