Beantwoord

DNS ip-adres maakt geen verbinding meer

  • 21 July 2021
  • 9 reacties
  • 2392 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

hallo, mijn DNS ip-adressen maken geen verbinding meer met de DNS server. Ik heb geen idee hoe dit komt. Ik heb tijdelijk standaard Google DNS adressen erin gezet om toch te kunnen internetten. 

Enig idee hoe ik aan de juiste DNS ip-adressen kan komen?

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Nick83 22 July 2021, 20:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Eel, welkom.

De DNS servers van KPN zijn 195.121.1.34 en 195.121.1.66. Deze hoef je normaal gesproken niet in te stellen. Als je de DNS-instellingen op "Automatisch" zet, dan worden automatisch de juiste DNS instellingen ingevoerd. Na een reset van het modem zijn ze ook weer terug. Bedoel je deze? 

Bedankt Bart!

Het lijkt er op dat een externe partij/app mijn DNS adressen heeft veranderd. Die adressen heb ik nu verwijderd en de goede daar voor in de plaats gezet en gelukkig werkt het nu. Ik weet niet of dit aan mijn VPN gelegen kan hebben? Ik neem toch aan dat een VPN niet je DNS adressen zo maar veranderd? 

Ik had eerder al mijn modem gereset maar dat wilde niet helpen.

Reputatie 7
Badge +24

Ik neem toch aan dat een VPN niet je DNS adressen zo maar veranderd? 

Nou... mogelijk wel. Want de DNS servers van KPN zijn misschien helemaal niet meer te bereiken als u de VPN verbinding gebruikt.

De DNS servers van KPN zijn alleen te gebruiken vanaf het eigen KPN netwerk denk ik?

Interessant. ik ga eens informeren bij CleanMyMac wat hun VPN precies doet en of het mijn probleem kan hebben veroorzaakt.

Reputatie 7
Badge +20

Dit zou inderdaad wel kunnen. Doel van de VPN is natuurlijk dat je veilig bent. Ik ben benieuwd in ieder geval. 

Reputatie 7
Badge +24

Doel van de VPN is natuurlijk dat je veilig bent. 

Nou... veilig voor wat? Als je moet je mobiel of laptop op een openbaar WiFi netwerk zit, dan klopt het wel ja. Vanaf je thuisnetwerk VPN gebruiken omwille van veiligheid is onzin. Tenzij het om een VPN verbinding naar je werk gaat. Maar daar lijkt het hier niet om te gaan.

Het gaat mij om anonimiteit via VPN (wat betreft mijn ip-adres dan).

Reputatie 7
Badge +20

Veilig/Anoniem. Zo bedoelde ik het ook. ;)

De nacht van 6 op 7 is het modem geupdate. Maar deze lieve jongetjes zijn vergeten om de gegevens goed (zoals het was) terug te zetten. Alle computers die aan gesloten waren zijn gereset zoals KPN het graag ziet. Maar ik gebruik een vast IP adres omdat... ik hoef het niet uit te leggen.  Nu moet ik alles weer nalopen en corrigeren.

Dit is de laaste keer dat ik kpn (direct) gebruik. Ik wil alleen verbinding de rest doe ik zelf wel.

ZOALS vroeger... bij Planet, WXS en bij XS4all. Nu krijg je onnadenkende pubers  die uitgaan van META Data terwijl iedere gebruiker anders is. 

OJA zij waren zo handig om het vrij kort (3 uur) van te voren per email te laten weten dat ze een update gingen uitvoeren. 

THANKS 🤬😠🤬😠🤬😠