Beantwoord

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN error op www.staxxer.com

  • 5 January 2022
  • 9 reacties
  • 256 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem, ook een DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN error op www.staxxer.com.

Werkt niet op KPN internet, wel als ik 4G aanzet. Getest op verschillende laptops en telefoons in huis, maar alle werkt het niet (alleen dus als ik wifi uitzet op m'n telefoon en via 4G het internet op ga). Ook na een harde reset (had de servicedesk aan de lijn) geen resultaat en de DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN blijft komen.

Enige oplossing die nu werkt is op mijn laptop de DNS instellingen van google gebruikt (8.8.8.8 en 8.8.4.4), dan werkt het op die laptop wel.

 

Is dit iets wat KPN in haar DNS servers moet oplossen?

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
 

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 13 January 2022, 15:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7

De DNS servers van KPN kunnen staxxer.com inderdaad niet resolven...

...terwijl andere DNS servers zoals Cloudflare deze wel kunnen resolven.

 

De DNS servers van KPN kunnen staxxer.com inderdaad niet resolven...

...terwijl andere DNS servers zoals Cloudflare deze wel kunnen resolven.

 

@wjb Helder, thnx!

Ben wel benieuwd of dit iets is waar ik nu op al m'n laptops etc omheen moet werken, of dat dit nog ook gaat werken via de DNS servers van KPN. @Alexandra is dat iets waar jij een antwoord/reactie op zou kunnen geven?

Alvast bedankt iig!

Reputatie 3
Badge +3

Staxxer zit op Google LLC via Amazon Route 53 als host partij. 

DNS record is publiekelijk opengesteld om te benaderen, maar merk wel wat hikups bij NSlookup.

Als ik verder duik, is de DNS wel publiekelijk opengesteld maar bevat geen CNAME of AAAA records die op te halen zijn.

TXT record is er wel: "v=spf1 a mx ip4:185.104.28.142 ~all"

Denk dat bij KPN de DNS niet kan resolven via hun eigen DNS, als je via 8.8.8.8 gaat lukt het wel.

 

Reputatie 7

Denk dat bij KPN de DNS niet kan resolven via hun eigen DNS, ...

En dat is dus niet goed, ook de DNS servers van KPN moeten dat domein gewoon kunnen resolven.

Reputatie 3
Badge +3

Denk dat bij KPN de DNS niet kan resolven via hun eigen DNS, ...

En dat is dus niet goed, ook de DNS servers vsn KPN moeten dat domein gewoon kunnen resolven.

Dat klopt. Wat de reden hiervan is, durf ik niet te zeggen. Omdat Staxxer domein op AWS gehost wordt, maar op 1 of andere manier het resolven van DNS bij KPN niet lukt. Maar is wel een intern probleem bij KPN wat opgelost dient te worden.

Reputatie 7
Badge +30

We hebben dit voorgelegd aan onze DNS mensen en die zien op dit moment geen problemen met deze website. 

 

De DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN melding geeft aan dat er op dat moment een antwoord wordt gegeven door de DNS server dat het A record onbekend is. Terwijl de melding uit het screenshot van wjb aangeeft dat de DNS server überhaupt geen antwoord geeft of kan geven (door timeout of een fail ergens). Dus het lijkt er inderdaad op dat er in ieder geval vorige week een issue was. Die zien we nu dus niet meer. Bij test geven we op zowel onze normale DNS server als onze antimalware DNS server een kloppend A record terug.  Het lijkt er dan ook op dat wat er ook aan de hand was, het nu is opgelost. Ervaren jullie dat ook zo?

 

Reputatie 7

De DNS servers van KPN kunnen staxxer.com nu inderdaad wel resolven.

 

Reputatie 3
Badge +3

Jep. site moet nu ook normaal benaderbaar zijn voor @SanderZandb 

Yep, hij doet het ook hier weer!