Vraag

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN: mijnmodem.kpn’s server IP address could not be found.

• 5 december 2019
  • 57 reacties
  • 948 keer bekeken

Toon eerste bericht

57 reacties

Reputatie 7

Kon je op de V10a niet instellen of https al dan niet gebruikt moet worden?

Is het (via die incognito work-around) éénmalig instellen dat https niet gebruikt hoeft te worden dan niet voldoende om daarna via elke browser de V10a te kunnen bereiken?

Het genoemde probleem gaat samen met de nieuwe software van het modem. In deze software is een SSL certificaat toegevoegd welke niet door iedere browser goed gezien wordt. Een oplossing is om via Google Chrome in incognito modus naar 192.168.2.254 te gaan. Hierna kan bij geavanceerde opties doorgeklikt worden naar het ip adres en komt het beheersysteem in beeld. Dit certificaat is toegevoegd omdat alles beveiligd moet gaan. KPN moet hier dus in mee en helaas brengt dit bij enkele klant apparaten problemen met zich mee.

Dus kort samengevat: op pc/laptop via Google Chrome in incognito modus naar 192.168.2.254.

Prima, alleen wel jammer dat dit niet wordt gecommuniceerd.
Ik begrijp dat dit soort opties voor de leek niet interessant is, maar even een seintje geven dat er een update komt of is geweest lijkt mij toch een kleine moeite.

De gebruiker kan dan zelf uitmaken of hij/zij die informatie wil lezen.

Reputatie 1

Het “grappige”  is dat tijdens de grote storing van vanmorgen waarbij er geen internettoegang mogelijk was, ik via mijn telefoon wel bij de beheerpagina kon komen. Nu is de storing verholpen en ik kan er gelijk niet meer bij.

Ik ben ruim een maand geleden benaderd door een KPN medewerker. Ze waren er “druk” mee bezig.

Daar was ik in eerste instantie erg over te spreken. Nu na 1,5 maand radiostilte is mijn positiviteit als sneeuw voor de zon verdwenen.

Reputatie 1

Dus ik begrijp dat dit geaccepteerd moet worden?

Heel simpel gezegd zou ik dus via mijn telwfoon geen enkele webpagina moeten kunnen benaderen welke gwbruik maakt van ssl certificaten?

Dat is dus niet het geval en komt zonder verdere uitleg over als een verhaal om de klant de mond te snoeren.

Reputatie 7

Blijkbaar zit er een bug in de DNS functionaliteit waarbij de ingebouwde DNS service niet gebruikt wordt zodra er een Internet verbinding is.

Het is de ingebouwde DNS service die de omzetting van mijnmodem.kpn naar 192.168.2.254 moet verzorgen en het lijkt er dus op dat de vraag om die url te "resolven" gewoon doorgezet wordt naar de DNS server op Internet.

Het probleem is dat SSL certicificaten alleen op URL uitgegeven worden en niet op IP adres.

KPN heeft dus een SSL certificaat voor mijnmodem.kpn laten maken, maar dan moet de Experia Box wel op die URL benaderd worden om het certificaat geldig te laten zijn.

Reputatie 1

Precies. De resolving gebeurt niet goed.

Het kan idd niet anders dan een bug zijn. Maar ik vond de laatste reactie een te makkelijke. Alsof het probleem bij de klant lag.

werkt nog steeds niet, al maanden niet. kom er alleen even in na een modem reset en daarna weer

Deze pagina werkt niet

mijnmodem.kpn heeft geen gegevens verzonden.

ERR_EMPTY_RESPONSE

Reageer