Beantwoord

DNS server

• 6 februari 2014
  • 9 reacties
  • 22416 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Ik heb regelmatig problemen met de DNS server. Minimaal 1 keer per dag. Als ik het modem uit en weer aanzet is het probleem opgelost. Ik gebruik een oud modem type ST546. Kan het aan het modem liggen?

Bij voorbaat dank.

Ton.

icon

Beste antwoord door Ton99 25 februari 2014, 09:35

Ik heb een nieuw modem ontvangen van KPN. Sindsdien geen problemen meer.

Bedankt,

Ton.

Bekijk origineel

9 reacties

Hoe weet je dat het met de DNS te maken heeft?

Een eigenschap van een (oude) modem die na herstarten weer "snel" wordt, kan zijn dat de sessie- en/of routeringstabel volloopt (vaak zie je dat bij bijv. torrent-verkeer), deze wordt na een restart meestal ge-cleared waardoor het weer even goed gaat.

Ik zou KPN om een nieuw modem vragen.

Reputatie 2
Badge +1
De verbinding is in orde maar ik kan dan geen sites openen.  Internet Explorer en KPN assistent geven beide aan dat er een probleem is met de DNS server. Ik maak overigens geen gebruik van Torrent-sites.

Vrgr,

Ton

Reputatie 5
Badge +11
Dag Ton, 

Heel graag zou ik jouw postcode/huisnummer, naam van contractant en mobiel telefoonnummer in een privébericht ontvangen om het één en ander even nader te onderzoeken. Kun je me hiervoor in een privébericht jouw postcode/huisnummer, naam van contractant en mobiel telefoonnummer sturen? Ik hoor graag van je! 

Fijn weekend alvast!

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reputatie 5
Badge +7
De zgn foutoplosser van IE roept inderdaad dat er een probleem is met de DNS.

In de praktijk betekend dit dat de verbinding tussen je modem en je computer weg is.

DNS is niet relevant.

Wil je t zeker weten? Probeer maar eens te surfen op IP adres als je de fout ziet.

Kun je dan ook niet op 145.7.192.133 (KPN.com) komen? Dan is het niet je DNS!

Reputatie 2
Badge +1
Ik heb een nieuw modem ontvangen van KPN. Sindsdien geen problemen meer.

Bedankt,

Ton.

Hallo,

Ik heb ook regelmatig het probleem dat de labtop geen internetverbinding meer heeft (ziet het Wifi signaal wel maar er is geen internetverkeer mogelijk). Wat helpt is om de wifi van de laptop aan/uit te zetten en/of de router uit/aan te zetten; erg vervelend. Hoe kunnen we dat het best/snelst oplossen?

Alvast bedankt voor een reactie.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Kokkie,

Klopt het dat je de zilvergrijze Siemens Experiabox gebruikt? Het draadloze kanaal staat ingesteld op Automatisch, wat in theorie moet betekenen dat het modem zelf het sterkste kanaal uitzoekt. In de praktijk blijkt dit niet altijd even goed te werken. Kun je dit proberen aan te passen? Je kunt hiervoor deze stappen gebruiken:
- Ga naar http://192.168.2.1 (wachtwoord: admin)
- Ga naar Advanced Settings (Geavanceerde Instellingen)
- Ga naar Wireless Network (Draadloos Netwerk)
- Zet Channel (Kanaal) op een getal tussen 1-13. Sommige (buitenlandse) laptops kunnen kanaal 12-13 niet zien, 1-11 is altijd veilig.
- Klik op OK. Het modem herstart hierna.

Hoe weet je nou of je het beste kanaal hebt gekozen? De Draadloos Netwerk Assistent kan hierbij helpen. Als je een Android-telefoon hebt kun je de app Wifi Analyzer gebruiken om dit makkelijk te achterhalen.

Het Siemens modem is een vrij oud model die we desgewenst kunnen vervangen voor een nieuwer exemplaar. Jouw verbinding ziet er verder wel prima stabiel uit, dus ik verwacht niet dat het modem defect is. Mocht dit wel je voorkeur hebben, laat het gerust weten. Ik hoop dat dit helpt!

Joran
Hallo Joran,

Dank voor je snelle reactie!

Kon zelf niet snel reageren omdat ik niet meer kon inloggen op het KPN Forum (Grrrrr); kreeg de melding dat webpagina niet gevonden kon worden.....paswoord vergeten aangevraagd....vervolgens moet je inloggen met een andere gebruikersnaam.....kan je de nieuwe geruikersnaam niet meer koppelen aan je emaildres (omdat die gekoppeld is aan de gebruikersnaam die niet meer werkt...Grrrrrrr. Waarom moet dit allemaal zo ingewikkeld? Waarom niet gewoon een nieuw paswoord opsturen ? En waarom moet alles gekoppeld worden door de gebruiker? Dat kan KPN toch zelf veel sneller/makkelijker? Dit is erg gebruiksonvriendelijk en zo jaren '90 ....

Goed; vandaag maar een andere gebruikersnaam met een ander e-mail adres; dan kan ik tenminste weer naar het forum toe....(ik ging er trouwens vanuit dat dit niet openbaar was; persoonlijk bericht) maar goed.

Ik heb je advies opgevolgd en idd stond deze automatisch. Deze op een vast kanaal gezet. Wel vreemd dat de Wifi analyzer 14 kanalen ziet terwijl het bij 13 ophoud....

Nu nog ff afwachten hoe het zich gaat gedragen de komende tijd.

Iig bedankt voor deze tips.

//Kokkie001

Reputatie 7
Badge +28
Ai, wat een gedoe met inloggen op het forum. Ik geef dat door aan de beheerders, dit klinkt inderdaad niet handig.

Er zijn inderdaad 14 kanalen, in Europa worden de eerste 13 gebruikt (mogelijk interessant). De meeste smartphones worden wereldwijd verkocht en kunnen daarom overweg met alle 14.

Ik hoop dat dit een structurele oplossing is, maar zoals aangegeven: deze Experiabox is niet de nieuwste meer. Als er problemen blijven bestaan kunnen we deze omruilen voor een nieuwer exemplaar. Als alles nu naar behoren werkt is dat uiteraard niet verplicht. Laat het gerust weten als het niet helemaal is opgelost.

Joran

Reageer