Beantwoord

DNS Server / experiabox v10

  • 11 February 2019
  • 1 reactie
  • 19761 keer bekeken

Hallo,

IK krijg de laatste tijd steeds de volgende foutmelding van mijn Qnap NAS servers.

"Het systeem heeft gedetecteerd dat uw DNS-server problemen met host niet kan verhelpen.
Hierdoor zullen een aantal toepassingen niet goed functioneren "

Ga naar "Configuratiescherm > Netwerk > Netwerk en Virtueel Switch > Interfaces " en controleer of de DNS-server en de standaard gateway correct zijn. U moet misschien contact op nemen met uw ISP voor info over de DNS server.

Instellingen Experiabox :

Instellingen / DHCP : DHCP server : ISP DNS : UIT


Primaire DNS : 192.168.2.254

Instellingen / DNS : Domeinnaam : Host


Bij de instellingen van de servers kan ik 2 DNS servers opgeven :
1 ] 192.168.2.254
2 } 8.8.8.8
Echter dit veroorzaakt de foutmelding.

Ook heb ik de ISP DNS op aan gezet en diverse DNS servers geprobeerd die middels IPconfig /all
te voorschijn kwamen geprobeerd (instellingen server aangepast)

Maar wat ik ook doe de melding blijft terug komen.

Graag uw hulp in deze kwestie.

M.v.g

Frank T.
icon

Beste antwoord door Joran 12 February 2019, 16:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Frank, welkom op het forum! Heb je deze supportpagina al doorgenomen? Wat moet ik doen als ik de foutmelding: “Het systeem heeft gedetecteerd dat uw DNS-server de hosts niet kan ophalen…” verschijnt? - QNAP

Dit zijn de standaardinstellingen van de V10, mocht je het even kwijt zijn door de verschillende combinaties.



In de QNap kun je de DNS en het IP-adres vervolgens automatisch laten ophalen. Met deze standaardinstellingen zou de QNap probleemloos moeten werken.