Beantwoord

DNS-server probleem

• 22 september 2018
  • 8 reacties
  • 212 keer bekeken

Hallo, sinds enkele weken kan ik een eigen webadres en de mailserver niet benaderen. Soms wel, soms niet. Met andere netwerken zoals Ziggo en Voadfone mobiel lukt dit wel. Heen en weer-gemaild met de provider, zegt dat het een DNS-probleem bij KPN is, door wisselende DNS-servers. Klopt dat en is daar wat aan te doen? Inmiddels 3 maal de technische dienst gebeld, geeft geen oplossing. MVG,
icon

Beste antwoord door Joran 3 oktober 2018, 13:20

Het probleem is inmiddels opgelost. De hostingprovider heeft contact opgenomen met KPN, daarna is de DNS entry gelukkig weer hersteld 🙂
Bekijk origineel

8 reacties

Instellen van DNS ipv4 op 8.8.8.8 helpt. Op Ubuntu 18.04. Windows gaat nu ook prima.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Kan je eventueel de DNS servers terugzetten en dan "nslookup eigenwebsite.nl" en "nslookup mail.eigenwebsite.nl", waarbij je logischerwijs de domeinen vervangt door je jouwe?

Plaats, of privebericht, anders de domeinnaam even
Bericht gestuurd.
Reputatie 7
Badge +30
Hmmm. Heb je meer info over "zegt dat het een DNS-probleem bij KPN is, door wisselende DNS-servers."?

Het klopt inderdaad dat o.a. de KPN DNS servers dit domein niet kunnen vinden. Maar ik ben dan erg benieuwd waar zij op doelen. Ik dacht zelf meer aan een "probleem" met 1 van de KPN DNS servers, Want 1 kan ook niet de nameservers v/h domein vinden.
Inderdaad, het was af- en aan het domein niet kunnen vinden. Er werd gedacht aan het switchen van DNS-servers door de dag heen. Vandaar soms wel, soms geen herkenning v/h domein. Vodafone 4G-mobiel-mifi had geen proleem, Ziggo via de ethernet-kabel ook niet.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Jules, welkom op het forum! Als het een DNS probleem is, is dat zeker op te lossen. Kun je mij het betreffende domein ook in een privébericht sturen en je adresgegevens in je profiel zetten? Dan zoek ik dit verder uit.
Reputatie 7
Badge +28
Het probleem is inmiddels opgelost. De hostingprovider heeft contact opgenomen met KPN, daarna is de DNS entry gelukkig weer hersteld 🙂
Yep, werkt nog steeds. Prima zo.

Reageer