Beantwoord

DNS-servers welke het beste

  • 27 January 2020
  • 5 reacties
  • 5686 keer bekeken

ik gebruik al jaren open dns maar welke zijn is het beste ?

in mijn netgear r9000 gebruik ik

  • 208.67.222.222
  • 208.67.220.220

en deze ook ingevoerd in de fritzbox

deze pakt

208.67.220.220 (momenteel gebruikt voor standaard aanvragen)

op de netgear voornamelijk om

Parental Controls  

internet werkt naar behoren maar doe ik hier wel goed aan om de fritz (door geef leuk) en de netgear dit in te stellen  

icon

Beste antwoord door wjb 27 January 2020, 01:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

De snelste DNS server is mijns inziens die van Cloudflare.

IPv4: 1.1.1.1 en 1.0.0.1

IPv6: 2606:4700:4700::1111 en 2606:4700:4700::1001

ok

als ik dit in zou kloppen in de fritz zou het sneller gaan ?

https://1.1.1.1/nl/

 

Reputatie 7

als ik dit in zou kloppen in de fritz zou het sneller gaan ?

Klopt, onderstaand een vergelijk in responsetijd voor een DNS request.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @peter-keetfm, volgens mij heb je het antwoord gevonden waar je naar zocht dankzij wjb. Helemaal top. :) 

Reputatie 1

I’m seeing faster response times (KPN 1gb Fibre)… Cloudflare ~1.5ms, Google bouncing between 1 and 4ms.

 

Changing DNS in most routers (unless you’re running a resolver) *might* effect how fast you connect to a site you haven't visited recently. If you’ve visited the site recently you should have a cached DNS query result somewhere (your PC or router). Some software ignores this DNS setting in your router (e.g. Chrome) so this would have no effect for that. 

 

Faster = Better… there’s no harm in picking the quickest one for home use.

 

My router lets me pick 8 DNS IPs. I’ve set my router to look at Cloudflare first (because it’s fastest for me) then Google (Just to have a reasonable fall-back in case Cloudflare has an outage)