DNSSEC komt ook bij KPN

  • 8 December 2019
  • 52 reacties
  • 713 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Telfort heeft gisteren ook DNSSEC geactiveerd, KPN komt daarna aan de beurt, zie onderstaand:

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/vanaf-nu-heeft-telfort-extra-veilig-internet-met-dnssec-85090

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

52 reacties

Reputatie 7

Waar het mij om gaat is dat KPN voor zichzelf het recht reserveert om op ieder willekeurig moment mijn DNS gegevens ongeldig te maken. Het wissen van de A records zoals onlangs gebeurde beschouw ik hierbij als voorproefje van waar KPN in haar totale onbenul toe in staat is.

Een foutje is (gelukkig) menselijk.

Dat laatst de A records in het domein speed.planet.nl verdwenen waren was een foutje die gelukkig ook vrij snel weer door KPN hersteld werd.

Wel zitten er nog altijd veel abonnees te wachten op de vastlegging van de A records voor het domein adsl-surfen.hetnet.nl immers deze A records missen al vele jaren.

Ook voor mijn adres was dat A record nog nooit vastgelegd, maar gelukkig heeft @Dennis ABD dat weten te corrigeren. (Zie dit bericht) Ik hoop wel dat KPN dit, net als voor het domein speed.planet.nl, ook generiek voor alle IP adressen binnen het adsl-surfen.hetnet.nl domein zal gaan realiseren.

 

Waar het mij om gaat is dat KPN voor zichzelf het recht reserveert om op ieder willekeurig moment mijn DNS gegevens ongeldig te maken. 

Ja, dat heb je nou 1maal met een consumenten aansluiting. Als u dat niet wilt, dan zult u wat meer geld uit moeten geven. Zo simpel is dat.

Het is ook absoluut niet de intentie van KPN om de DNS gegevens ongeldig te maken.

Voor elk publiek IP adres hoort een DNS entry aanwezig te zijn t.b.v. rDNS. Alleen als jouw publieke IP adres verandert (wat dus nooit gebeurt) zal je ook een ander A record voor rDNS krijgen.

Zie ook dit bericht.

Reputatie 4
Badge +1

Waar het mij om gaat is dat KPN voor zichzelf het recht reserveert om op ieder willekeurig moment mijn DNS gegevens ongeldig te maken. 

Ja, dat heb je nou 1maal met een consumenten aansluiting. Als u dat niet wilt, dan zult u wat meer geld uit moeten geven. Zo simpel is dat.


Ik zie de relatie niet, of je moet ervan uitgaan dat een consument wellicht minder hard naar een advocaat stapt dan een bedrijf. Bovendien heb ik hier reeds de vraag gesteld hoeveel ze extra van me willen hebben en toen renden ze weer met z’n allen naar mammie.