Domeinnaam van "Eigen site & mail" overzetten

  • 7 november 2012
  • 21 reacties
  • 10794 keer bekeken

Dag allemaal,

Ik wil de domeinnaam van "Mijn Eigen site & Mail" overzetten naar een andere provider. Via de FAQ's ergens op de site heb ik vernomen dat je dit zelf kunt doen via het CSC op de KPN-website.

Heeft iemand toevalling een link hiernaartoe? Ik heb bijna een uur zitten zoeken, maar kan niets vinden om dit te regelen.

Hartelijk dank alvast!
Marc


21 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Beste Marc,

CSC staat voor Customer Selfcare, dit is bij ons Mijn KPN.

Ik kan een EPP-code voor je aanvragen. Dit kan wel tot 10 werkdagen duren. Je ontvangt dan in je e-mail de EPP-code waarmee je het domein kunt verhuizen naar een andere aanbieder.

Als je hier gebruik van wil maken ontvang ik graag de volgende gegevens in een privébericht:

- Naam contractant

- Domeinnaam inclusief extensie (.nl/.com/etc)

- E-mailadres

- Postcode en huisnummer

Update: Dit topic wordt goed gevonden via Google. Deze instructies zijn echter niet meer correct, aangezien Eigen Site & Mail is overgedragen naar de zakelijke markt. Zie deze link voor instructies.

Met vriendelijke groet,

Joran

Beste Joran,

Ik ben ook opzoek naar mijn EPP code. Kan je deze ook voor mij aanvragen.

mvrg,

Bert

Reputatie 5
Badge +7
Beste Bert,

Zoals mijn collega Joran hierboven al vermelde, kunnen wij de EPP code aanvragen. Als je hier gebruik van wilt maken heb ik het volgende nodig in een privébericht:

- Naam contractant

- Domeinnaam inclusief extensie (.nl/.com/etc)

- E-mailadres

- Postcode en huisnummer

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Reputatie 5
Badge +7
Beste Bert,

Ik heb je gegevens ontvangen een de aanvraag doorgezet. Zoals eerder is vermeld, kan het tot 10 werkdagen duren, voordat je de EPP code ontvangt.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Hallo Jeroen,

Ook ik zou graag mijn EPP-code aanvragen.

Met vriendelijke groet,

Ph. Roskam

Reputatie 5
Badge +7
Beste PhRoskam,

Ik heb je gegevens in goede orde ontvangen en je EPP-code aangevraagd. Je dient er wel rekening mee te houden dat het 10 werkdagen kan duren. Binnen deze termijn zul je de EPP-code ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Beste Jeroen,

Op 2 juli heb ik je een verzoek gestuurd voor het opsturen van de EPP code. Heb je dit bericht ontvangen? Alvast bedankt voor je (re)actie.

Vriendelijke groet,

Peter

Reputatie 5
Badge +7
Beste fffpt,

Allereerst excuses voor de late reactie. Ik heb inmiddels je privébericht gelezen en behandeld. Zoals hierboven staat vermeld, kan het tot 10 werkdagen duren.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Beste Joran,

Afgelopen maandag heb ik je een privébericht gestuurd i.v.m. de verhuizing van mijn domein.

Heb je deze ontvangen?

Alvast bedankt voor je reactie en/of inspanningen.

----------------

Inmiddels heb ik, vanwege het niet ontvangen van enig antwoord (na een week), het privébericht verwijderd en zelf actie ondernomen. Pas bij de vijfde medewerker aan de lijn kreeg ik iemand die mij verder kon helpen. Als alles goed gaat krijg ik binnenkort de EPP- via de mail toegestuurd.

Dat privéberichten niet worden gelezen stoort mij nog het ergst...

Groet,

Yen.

Ik heb nu al bij 3 community managers mijn vraag over de verhuistoken neergelegd, maar krijg geen reactie. Prive berichten worden inderdaad niet gelezen

Geachte dames/heren, ik ben al meer dan een week met KPN bezig om mijn eigen-site-en-mail domeinnaam van KPN te verhuizen naar Mijn Bedrijf Online van KPN (inmiddels al actief op een andere domeinnaam). Er is door KPN Zakelijk een aanvullende order daarvoor geplaatst, waarna ik een mail zou krijgen om mijn voor het verhuizen benodigde EPP code (reeds in mijn bezit, inmiddels twee stuks) op te geven. In plaats daarvan is die order gecancelled omdat bij KPN mijn domijnnaam niet op mijn naam blijkt te staan maar op die van Planet Internet, waar deze vroeger bij geadministreerd was. Niemand van KPN blijkt tot dusverre in staat dit uit de knoop te trekken, ik ben al vele malen van het kastje naar de muur gestuurd en voel mij gemangeld in de KPN-molen. Ik wil graag bij u nog een laatste poging wagen om dit te realiseren. Wat moet ik doen, wie moet ik daarvoor benaderen?

Bij voorbaat dank voor uw hulp!

Reputatie 7
Hoi pmantel, welkom op het forum.

Het jij al gecontroleerd wie de houder is van jouw domeinnaam. (https://www.sidn.nl/nc/over-nl/whois/)

Als jij de houder van de domeinnaam bent, dan zou KPN geen problemen mogen hebben met de verhuizing. Als hier inderdaad Planet Internet als houder weergegeven wordt, dan moet de domeinnaam op jouw naam gezet worden. Dit lijkt me toch ook niet zo'n probleem, ware het niet dat volgens mij Planet Internet als "bedrijf" niet meer bestaat, maar opgegaan is in KPN.

KPN zou dus de domeinnaam op jouw naam moeten kunnen plaatsen.

Hallo pmantel,

Via onderstaande link vind je een tweetal formulieren die je moet invullen en per post (edit: faxen kan ook) moet opsturen om het domein op je eigen naam te zetten (e.e.a. kan zo'n twee weken in beslag nemen):

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/8687

Daarna dien je een nieuwe auth-code (ook wel epp-code) aan te vragen bij KPN, het oude is niet meer geldig.

Als het domein is overgeschreven krijg je hiervan bericht van SIDN.

Hopelijk kun je hier wat mee, ik ben inmiddels 4 weken verder, omdat ik alles zelf heb moeten uitzoeken en na ettelijke telefoontjes te hebben gepleegd.

Succes met je verhuizing!

Met vriendelijke groet,

Yen High

Hallo,

Ook ik wil mijn domein verhuizen.

Kan iemand mij helpen aan de Epp-code te komen?

Alvast bedankt!

Carlo

Beste,

Ook ik wil het door mij gekozen domeinnaam waarvan Planet.nl de eigenaar is overnemen en verhuizen. Hoe doe ik dit? NB Het gaat om een .com domeinnaam.

Groeten,

Patricia
Jeroen, Marc, Tim

ik zie verschillende medewerkers die me zouden moeten kunnen helpen met het overzetten van mijn domeinnaam naar een andere provider kennelijk weten er veel mensen hoe het zou moeten.. waarom krijg ik die dan niet aan de telefoon?

Is er iemand die me aan een EPP dan wel authorisatiecode kan helpen?

Reputatie 7
Badge +28
Dag Alex,

Bovenstaande informatie is niet meer relevant, Eigen Site & Mail is recent overgedragen aan de zakelijke markt en de manier om een EPP code aan te vragen is gewijzigd. Ik heb toevallig net een antwoord in dit topic gegeven, op deze manier ontvang je op korte termijn een EPP code.

Joran
Beste Joran, Ik heb vanmorgen middels chat contact gehad met Patrick op de manier die je voorgesteld hebt, dat werkt inderdaad lekker vlot (echter alleen overdag, als er iemand is óm te chatten 😉 ) Mááár, omdat ik een .com domein heb kon hij niet bij de betreffende portals om één en ander te regelen. Heb je nog andere mogelijkheden om me verder te helpen? Overigens wél bedankt voor je vlotte reactie, is ook wel een keer leuk om mensen tegen te komen die je verder kunnen helpen! (Al lukt het door mijn specifieke omstandigheden nu net even niet....)
Reputatie 7
Badge +28
Dag Alex,

Het was me niet bekend dat er andere procedures zijn voor .com adressen. Ik heb zelf geen mogelijkheid (meer) om dit te realiseren, maar ik zoek graag uit hoe we dit wel in orde kunnen maken. Kun je in een privébericht je naam, adresgegevens en de domeinnaam en het bijbehorende e-mailadres sturen? Dan kom ik er zo spoedig mogelijk op terug!

Joran

Reputatie 3
Badge +1
Hallo Alex01,

Om welk domeinnaam gaat dit? Zou je dat me in een privébericht willen sturen?

*/ terwijl ik dit antwoord aan het schrijven ben kreeg ik deze informatie net doorgestuurd van mijn collega. 

Het planet adres die je noemt kan je hier nog bij?

Binne

KPN webcare specialist.

Sorry Binne, dat is niet het geval. toen ik overging van 'koper' naar 'glas' dacht ik geregeld te hebben dat er nog een stukje 'koper' zou blijven bestaan zodat ik eigen site & mail zou kunnen behouden.. Dácht.. ergens heeft iemand een fout gemaakt waardoor de overgang héél abrupt ging en meteen de website onderuitging en kort daarna alle oude mailverbindingen... Heb ondanks de daardoor ontstane ellende nog geen spijt van de stap 🙂 Groet Alex

Reageer