Beantwoord

Door conflict gemeente, woningbouw en KPN netwerk onduidelijkheid over glasvezelaansluiting in Zeist

  • 18 June 2021
  • 12 reacties
  • 208 keer bekeken

Reputatie 2

Zeer recent zijn wij klant geworden bij jullie. Hierbij kwam KPN netwerk langs om glasvezelkabel in de meterkast te installeren. Het abonnement zou ingaan op 17 juni 2021. Wij wonen in een eengezinswoning. Vier jaar geleden heeft de woningbouw vereniging Woongoed Zeist de woningen in de wijk gerenoveerd en de kruipruimte voorzien van EPS-parels. Nu blijkt dat na inventarisatie van KPN netwerk, bij de woningbouw vereniging, dat de aansluitingen van het glasvezelnetwerk bij sommige bewoners in dezelfde wijk niet in de meterkast wordt geplaatst. Wij zijn hier bij toeval achter gekomen. Nu blijkt dat er een discussie (conflict) is tussen de Gemeente Zeist en deze woningbouw vereniging en KPN netwerk. Wij hebben zelf ook al de woningbouw vereniging aangeschreven. Die heeft tot op heden nog niet gereageerd. KPN netwerk zegt dat zolang er bij de andere bewoners in de wijk geen aansluiting gemaakt is, kunnen wij niet worden aangesloten op het centrale punt. Wij begrijpen hier niks van. Volgens de Mijn KPN app kunnen wij onze modem (nog niet ontvangen) pas aansluiten op 30 juli 2021. Wij weten nu niet wat we moeten doen. Wij hebben geen invloed.  

Wat moeten wij nu doen? Opzeggen en bij onze huidige provider blijven?

Hopelijk kan een operator van KPN netwerk ons helpen of meer duidelijkheid geven.

 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 21 June 2021, 09:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hoi @Tom Veenendaal 

Drie puntjes rechts drukken bewerk kiezen
Postcode en huisnummer weghalen.

 

 

Reputatie 2

Hoi @Tom Veenendaal 

Drie puntjes rechts drukken bewerk kiezen
Postcode en huisnummer weghalen.
Je kunt iedereen vinden via deze site transfirm.nl/index

 

Luchtfoto erbij dan.

 

Aangepast. Bedankt. Nu nog een oplossing of reactie op ons probleem. 

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Tom Veenendaal, knap vervelende situatie zo op deze manier. Helaas moet ik je wel doorverwijzen naar KPN NetwerkNL voor meer duidelijkheid over de aanleg in jouw buurt. 
NetwerkNL is de partij die de aanleg regelt waarna wij als KPN de internetprovider over het netwerk diensten kan gaan leveren.

Reputatie 2

Zeer recent zijn wij klant geworden bij jullie. Hierbij kwam KPN netwerk langs om glasvezelkabel in de meterkast te installeren. Het abonnement zou ingaan op 17 juni 2021. Wij wonen in een eengezinswoning. Vier jaar geleden heeft de woningbouw vereniging Woongoed Zeist de woningen in de wijk gerenoveerd en de kruipruimte voorzien van EPS-parels. Nu blijkt dat na inventarisatie van KPN netwerk, bij de woningbouw vereniging, dat de aansluitingen van het glasvezelnetwerk bij sommige bewoners in dezelfde wijk niet in de meterkast wordt geplaatst. Wij zijn hier bij toeval achter gekomen. Nu blijkt dat er een discussie (conflict) is tussen de Gemeente Zeist en deze woningbouw vereniging en KPN netwerk. Wij hebben zelf ook al de woningbouw vereniging aangeschreven. Die heeft tot op heden nog niet gereageerd. KPN netwerk zegt dat zolang er bij de andere bewoners in de wijk geen aansluiting gemaakt is, kunnen wij niet worden aangesloten op het centrale punt. Wij begrijpen hier niks van. Volgens de Mijn KPN app kunnen wij onze modem (nog niet ontvangen) pas aansluiten op 30 juli 2021. Wij weten nu niet wat we moeten doen. Wij hebben geen invloed.  

Wat moeten wij nu doen? Opzeggen en bij onze huidige provider blijven?

Hopelijk kan een operator van KPN netwerk ons helpen of meer duidelijkheid geven.

 

Update:

Maandag 21 juni hebben wij toch maar eens contact opgenomen met KPN Netwerk. Die konden ons ook niet helpen en verwezen ons door naar de planningsdesk van KPN NetwerkNL (De aannemer). Kasje muurtje! De medewerkster kon in het systeem zien dat er in onze wijk inderdaad een conflict is, maar dat geldt niet voor ons blok. Wij waren al aangesloten en ook op het centrale punt. Ze kon zien dat ons blok nog op de status conflict stond. Ze heeft,  terwijl ik aan de lijn bleef,  direct een e-mail gestuurd naar KPN NetwerkNL met het verzoek de status op controleert en afgemeld te zetten. Ze gaf aan dat ik woensdag 23 juni terug mocht bellen. Dus wij gebeld en daar kon de medewerkster mijn vertellen dat de status op gecontroleerd en afgemeld stond. Expliciet nog gevraagd of deze status bij KPN NetwerkNL nu ook in de systemen staat. Antwoord: Ja dit moet bij hun ook bekend zijn. Dus gelijk KPN NetwerkNL gebeld met dezelfde vraag wat de status is. De status stond nog op conflict. WAT :rage:  Ik heb de medewerker nogmaals gevraagd goed te kijken. Uiteindelijk kon deze vertellen dat bij KPN NetwerkNL de status op 02 stond, wat inhoud dat de aansluiting is gecontroleerd en afgemeld. De medewerker vertelde er nog bij dat het nu nog 4-werkdagen ging duurde voordat het bij KPN zelf in de systemen stond. We gaan dus dinsdag 29 juni a.s. de laatste poging doen wat de status is. Blijkt dat dan de status nog steeds onveranderd is (dus conflict) staat, zijn wij genoodzaakt om het Glasvezel abonnement op te zeggen. Dan is het aan KPN om weer eens met een mooie aanbieding te komen. Als we daar na al deze miscommunicatie nog op zitten te wachten.  Als de kwaliteit van het netwerk net zo is al de interne communicatie hebben wij er geen vertrouwen in. We wachten het af en gaan er vanuit dat na 29 juni alles goed komt.

Reputatie 7
Badge +24

En wat dan? Is Ziggo bij u beschikbaar? 

Reputatie 2

Ja, Wij zitten nu nog bij Ziggo, maar zitten sterk te overwegen om daar te blijven. We wachten rustig af tot 29 juni en gaan er vanuit dat alles goed komt. :wink:

Reputatie 7
Badge +24

Ja, Wij zitten nu nog bij Ziggo, maar zitten sterk te overwegen om daar te blijven. We wachten rustig af tot 29 juni en gaan er vanuit dat alles goed komt. :wink:

Heeft u al opgezegd bij Ziggo? Anders gewoon rustig afwachten. Wat ist probleem? Zolang KPN nog maar geen rekeningen stuurt 😄

Reputatie 2

Nee, we hebben Ziggo niet opgezegd. We hebben gebruik gemaakt van de overstap service. Probleem staat  bovenaan deze post. Dat moet er nog eens bij komen, dat KPN een rekening stuurt. 

Wij zijn nieuw bij KPN en hadden gehoopt dat de communicatie tussen de verschillende afdelingen beter verloopt dan bij Ziggo. Het is net een echt bedrijf. Prachtige folder aan de buitenkant, maar als je de folder openslaat, weet je niet waarin je terecht bent gekomen. 😏

Reputatie 7
Badge +24

Gewoon rustig afwachten zou ik zeggen. U heeft internet en tv. Het komt vanzelf wel een keer dat glasvezel. Hier zijn ze al vanaf 2018 bezig, en er is nog geen schop de grond in.

Reputatie 2

Zeer recent zijn wij klant geworden bij jullie. Hierbij kwam KPN netwerk langs om glasvezelkabel in de meterkast te installeren. Het abonnement zou ingaan op 17 juni 2021. Wij wonen in een eengezinswoning. Vier jaar geleden heeft de woningbouw vereniging Woongoed Zeist de woningen in de wijk gerenoveerd en de kruipruimte voorzien van EPS-parels. Nu blijkt dat na inventarisatie van KPN netwerk, bij de woningbouw vereniging, dat de aansluitingen van het glasvezelnetwerk bij sommige bewoners in dezelfde wijk niet in de meterkast wordt geplaatst. Wij zijn hier bij toeval achter gekomen. Nu blijkt dat er een discussie (conflict) is tussen de Gemeente Zeist en deze woningbouw vereniging en KPN netwerk. Wij hebben zelf ook al de woningbouw vereniging aangeschreven. Die heeft tot op heden nog niet gereageerd. KPN netwerk zegt dat zolang er bij de andere bewoners in de wijk geen aansluiting gemaakt is, kunnen wij niet worden aangesloten op het centrale punt. Wij begrijpen hier niks van. Volgens de Mijn KPN app kunnen wij onze modem (nog niet ontvangen) pas aansluiten op 30 juli 2021. Wij weten nu niet wat we moeten doen. Wij hebben geen invloed.  

Wat moeten wij nu doen? Opzeggen en bij onze huidige provider blijven?

Hopelijk kan een operator van KPN netwerk ons helpen of meer duidelijkheid geven.

 

Update:

Maandag 21 juni hebben wij toch maar eens contact opgenomen met KPN Netwerk. Die konden ons ook niet helpen en verwezen ons door naar de planningsdesk van KPN NetwerkNL (De aannemer). Kasje muurtje! De medewerkster kon in het systeem zien dat er in onze wijk inderdaad een conflict is, maar dat geldt niet voor ons blok. Wij waren al aangesloten en ook op het centrale punt. Ze kon zien dat ons blok nog op de status conflict stond. Ze heeft,  terwijl ik aan de lijn bleef,  direct een e-mail gestuurd naar KPN NetwerkNL met het verzoek de status op controleert en afgemeld te zetten. Ze gaf aan dat ik woensdag 23 juni terug mocht bellen. Dus wij gebeld en daar kon de medewerkster mijn vertellen dat de status op gecontroleerd en afgemeld stond. Expliciet nog gevraagd of deze status bij KPN NetwerkNL nu ook in de systemen staat. Antwoord: Ja dit moet bij hun ook bekend zijn. Dus gelijk KPN NetwerkNL gebeld met dezelfde vraag wat de status is. De status stond nog op conflict. WAT :rage:  Ik heb de medewerker nogmaals gevraagd goed te kijken. Uiteindelijk kon deze vertellen dat bij KPN NetwerkNL de status op 02 stond, wat inhoud dat de aansluiting is gecontroleerd en afgemeld. De medewerker vertelde er nog bij dat het nu nog 4-werkdagen ging duurde voordat het bij KPN zelf in de systemen stond. We gaan dus dinsdag 29 juni a.s. de laatste poging doen wat de status is. Blijkt dat dan de status nog steeds onveranderd is (dus conflict) staat, zijn wij genoodzaakt om het Glasvezel abonnement op te zeggen. Dan is het aan KPN om weer eens met een mooie aanbieding te komen. Als we daar na al deze miscommunicatie nog op zitten te wachten.  Als de kwaliteit van het netwerk net zo is al de interne communicatie hebben wij er geen vertrouwen in. We wachten het af en gaan er vanuit dat na 29 juni alles goed komt.

Zeer recent zijn wij klant geworden bij jullie. Hierbij kwam KPN netwerk langs om glasvezelkabel in de meterkast te installeren. Het abonnement zou ingaan op 17 juni 2021. Wij wonen in een eengezinswoning. Vier jaar geleden heeft de woningbouw vereniging Woongoed Zeist de woningen in de wijk gerenoveerd en de kruipruimte voorzien van EPS-parels. Nu blijkt dat na inventarisatie van KPN netwerk, bij de woningbouw vereniging, dat de aansluitingen van het glasvezelnetwerk bij sommige bewoners in dezelfde wijk niet in de meterkast wordt geplaatst. Wij zijn hier bij toeval achter gekomen. Nu blijkt dat er een discussie (conflict) is tussen de Gemeente Zeist en deze woningbouw vereniging en KPN netwerk. Wij hebben zelf ook al de woningbouw vereniging aangeschreven. Die heeft tot op heden nog niet gereageerd. KPN netwerk zegt dat zolang er bij de andere bewoners in de wijk geen aansluiting gemaakt is, kunnen wij niet worden aangesloten op het centrale punt. Wij begrijpen hier niks van. Volgens de Mijn KPN app kunnen wij onze modem (nog niet ontvangen) pas aansluiten op 30 juli 2021. Wij weten nu niet wat we moeten doen. Wij hebben geen invloed.  

Wat moeten wij nu doen? Opzeggen en bij onze huidige provider blijven?

Hopelijk kan een operator van KPN netwerk ons helpen of meer duidelijkheid geven.

 

Update:

Maandag 21 juni hebben wij toch maar eens contact opgenomen met KPN Netwerk. Die konden ons ook niet helpen en verwezen ons door naar de planningsdesk van KPN NetwerkNL (De aannemer). Kasje muurtje! De medewerkster kon in het systeem zien dat er in onze wijk inderdaad een conflict is, maar dat geldt niet voor ons blok. Wij waren al aangesloten en ook op het centrale punt. Ze kon zien dat ons blok nog op de status conflict stond. Ze heeft,  terwijl ik aan de lijn bleef,  direct een e-mail gestuurd naar KPN NetwerkNL met het verzoek de status op controleert en afgemeld te zetten. Ze gaf aan dat ik woensdag 23 juni terug mocht bellen. Dus wij gebeld en daar kon de medewerkster mijn vertellen dat de status op gecontroleerd en afgemeld stond. Expliciet nog gevraagd of deze status bij KPN NetwerkNL nu ook in de systemen staat. Antwoord: Ja dit moet bij hun ook bekend zijn. Dus gelijk KPN NetwerkNL gebeld met dezelfde vraag wat de status is. De status stond nog op conflict. WAT :rage:  Ik heb de medewerker nogmaals gevraagd goed te kijken. Uiteindelijk kon deze vertellen dat bij KPN NetwerkNL de status op 02 stond, wat inhoud dat de aansluiting is gecontroleerd en afgemeld. De medewerker vertelde er nog bij dat het nu nog 4-werkdagen ging duurde voordat het bij KPN zelf in de systemen stond. We gaan dus dinsdag 29 juni a.s. de laatste poging doen wat de status is. Blijkt dat dan de status nog steeds onveranderd is (dus conflict) staat, zijn wij genoodzaakt om het Glasvezel abonnement op te zeggen. Dan is het aan KPN om weer eens met een mooie aanbieding te komen. Als we daar na al deze miscommunicatie nog op zitten te wachten.  Als de kwaliteit van het netwerk net zo is al de interne communicatie hebben wij er geen vertrouwen in. We wachten het af en gaan er vanuit dat na 29 juni alles goed komt.

Laatste Update:

Op zaterdag 26 juni 2021 zijn wij naar de KPN winkel in het centrum van Zeist geweest. Het hele verhaal nog eens uitgelegd dat wij op 26 mei 2021 een glasvezel abonnement hebben afgesloten. Op 2 juni 2021 is het glasvezelnetwerk door KPN NetwerkNL aangesloten. Op 17 juni 2021 zou ons abonnement ingaan. Op 14 juni 2021 hebben wij het gratis Wifi Boosters pakket ontvangen. Op 15 juni 2021 in ‘Mijn KPN’ app de bestelstatus gecheckt. Daarin constateerde wij dat de status, zonder dat wij een bevestiging vanuit KPN hebben ontvangen, ineens verplaatst was naar 30 juli 2021 en dan pas het installatiepakket konden aansluiten. De medewerker in de winkel van KPN vond het allemaal heel vervelend en een vreemd verhaal. De medewerker in de winkel heeft na wat telefoontjes ons toegezegd dat wij binnen 48 uur (dus uiterlijk 30 juni 2021) teruggebeld zouden worden door een manager van de customer service. Jullie raden het al; wij zijn niet gebeld! Dus zelf op 30 juni 2021 gebeld met KPN. De medewerker van KPN kon niets in het systeem terugvinden dat wij teruggebeld zouden worden. Daarna werd er zelfs gezegd dat er nog een monteur van het Glasvezelnetwerk moest langskomen om het aan te sluiten. Volgens de medewerker hadden wij helemaal geen Glasvezelnetwerk aansluiting in huis. Toen werden wij heel boos, want KPN NetwerkNL had alles al op 2 juni 2021 aangesloten, alleen de interne communicatie verloopt zeer traag en beneden pijl. We hebben net zolang gewacht dat wij een duidelijk antwoord kregen waarom het installatiepakket nog steeds niet is opgestuurd en waarom de datum van 17 juni 2021 ineens is verplaatst naar 30 juli 2021. De medewerker kon ons niet uitleggen waarom de datum was verplaatst en ook niet waarom het installatiepakket nog niet is opgestuurd. Uiteindelijk heeft de medewerker toegegeven dat er intern veel mis gegaan is. De medewerker gaf aan dat op zaterdag 3 juli 2021 het allemaal geregeld moest zijn en dat de datum van 30 juli 2021 dan naar voren gehaald kan worden. Op donderdag 1 juli kregen wij ineens een e-mailbericht van KPN NetewerkNL; ‘U bent aangesloten op glasvezel’. Toeval bestaat niet! Op zaterdag 3 juli 2021 (einde van de middag) gebeld met KPN en die kon wederom in het systeem niets terugvinden. Alleen dat de status op completed stond. Dat stond het ook al op 26 mei 2021 toen wij ons abonnement afsloten. De medewerker van KPN kon ook de datum van 30 juli 2021 niet naar voren halen. Het enige wat de medewerker kon doen was ons abonnement annuleren en opnieuw aanvragen. Daar zijn wij akkoord meegegaan. Wij zouden dan op 16 juli 2021 het installatiepakket ontvangen. Na lang wachten vertelde de KPN medewerker ons dat we op 4 augustus 2021 het installatiepakket zouden ontvangen. Uiteraard zijn wij daar niet akkoord meegegaan. Wij zijn nu al meer dan 2 maanden bezig om überhaupt het installatiepakket te ontvangen en vele telefoontjes naar KPN en KPN NetwerkNL krijgen wij steeds andere verhalen te horen of de medewerker kan niets in het systeem terugvinden. Wij zijn zeer teleurgesteld in KPN en KPN NetwerkNL en dan drukken wij ons nog zachtjes uit. Wij hebben daarom besloten om alles te annuleren en bij onze huidige provider Ziggo te blijven. Voor ons nooit meer KPN!!

Reputatie 7
Badge +24

Niet telkens jezelf qouten. Want dan word het een heel langdradig verhaal.

Reputatie 2

Daar heeft KPN hetzelf naar gemaakt. Zo kunnen potentiële nieuwe klanten zien hoe slecht de interne communicatie is. Wat overigens wel snel ging was het annuleren. Binnen enkele minuten hadden we een bevestiging van KPN dat het abonnement is geannuleerd en van Ziggo een bevestiging dat zij blij waren dat zij ons als klant konden verwelkomen. Gezien jij de expert bent, kun je wellicht KPN adviseren de interne communicatie te verbeteren en de systemen beter te voorzien van de juiste informatie. Succes met het expert schap op dit forum.