Vraag

Doorgestreepte mails + mails komen meerdere keren binnen

  • 21 June 2020
  • 11 reacties
  • 391 keer bekeken

Reputatie 2

In de webmail inbox blijven verwijderde berichten doorgestreept in de inbox in plaats van in de prullenbak. Wat is het nut? Waarom niet rechtstreeks in de prullenbak.

Als gevolg hiervan, lijkt, krijg ik mails meerdere keren (soms wel tot 4x toe) binnen en rolt de inbox vol met berichten die verwijderd waren. En ook in de map ‘verzonden’ worden mails gemarkeerd als ongeopend en zitten dan vervolgens ook 2, 3, of 4x in de map.

Ik zou graag dit probleem opgelost krijgen.

Alvast hartelijk dank!’

Met vriendelijke groet, Petra


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Petra, welkom op het forum. 

Dit is inderdaad best irritant. Het lijkt erop dat de server ze dan ook steeds opnieuw verstuurt. Welk programma gebruik je om je e-mail te lezen? Outlook? En zo ja, welke versie? 

Kun je ook nakijken of dit account als POP of IMAP is ingesteld? IMAP is handiger omdat het rechtstreeks met de server wordt gesynchroniseerd. 

Ik hoor graag van je.

Reputatie 2

Beste Alex,

Ik gebruik Windows Live mail op de laptop. Hierop heb ik een POP3 en IMAP account. Als ik op de laptop in IMAP account berichten verwijder, dan blijven deze online doorgestreept staan. In de POP3 account ontvang ik vervolgens die extra mails. In de verwijderde map ontstaan dan ineens ook allemaal berichten die als ongelezen worden gemarkeerd. Ook in de verzonden en concept mappen worden berichten ineens markeert als ongelezen. Bij het openen van die berichten, is het een leeg bericht.

Je zegt dat IMAP handigere is. Daar heb je gelijk in. Echter het synchronisatieproces IMAP laptop en webmail geeft een probleem. Zoals ik al zei berichten die ik hier verwijder, worden online doorgestreept. En mappen aangemaakt op de laptop worden online niet weergegeven.

Hopelijk kan je hier iets mee. Petra

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb hier gelijk een opmerking over. Windows Live Mail zou ik zeker niet meer gebruiken, dat wordt al sinds 2017 ergens niet meer ondersteund door Microsoft. De mappen die je bij een POP account aanmaakt zie je inderdaad niet terug Online, die sync is er niet. Dat is alleen bij IMAP. Krijg je die doorgestreepte berichten ook te zien in Webmail? En heb je toevallig ook een ander programma naast Live Mail die je kunt instellen? 

Reputatie 2

Beste Alex,

Juist de mappen aangemaakt in de IMAP account op de laptop zie je online op de  webmail niet. Alleen op de webmail van KPN worden mails onderstreept die reeds elders verwijderd zijn. Nee ik heb geen ander programma op dit moment om te installeren.

Met vriendelijke groet,

Petra

Reputatie 7
Badge +24

Ik zit nu wel te twijfelen waar dit aan ligt, zonder een ander programma kunnen we dit ook niet helemaal controleren. Heb jij Windows 10 op je laptop? Dan kun je ook het standaard Mail programma gebruiken, of heb je nog Windows 7 of een andere? Eventueel kun je ook Mozilla Thunderbird installeren, dit is een gratis programma. 

Reputatie 2

Dag Alex,

Op mijn laptop staat Windows 10. Wordt dat mailprogramma dat wel ondersteund door Microsoft?

Wat ik me afvraag: ‘sinds KPN de webmail online heeft vernieuwd zijn deze problemen begonnen, naar mijn idee’. Is er al eens gekeken naar het verband tussen vernieuwde online webmail en het probleem van doorgestreepte mail en mail meerdere keren binnen krijgen? Is wellicht het onderzoeken waard?

Met vriendelijke groet,

Petra

Reputatie 7
Badge +24

Daar heb ik al naar gekeken met verschillende accounts, niet het geval. Het lijkt op een conflict tussen server en programma. Wat ik overigens hier nog opvalt is dat je aangeeft dat je op je laptop zowel POP als IMAP hebt ingesteld. Waarom heb je dit zo gedaan voor hetzelfde adres en programma?  

In Windows 10 heb je een gratis mailprogramma, Windows Mail. Zou je dit programma willen proberen? Je stelt het zo in. 

Reputatie 2

Dag Alex,

Onderscheid Pop3 en IMAP heb ik bewust voor gekozen, waarbij de POP3 als ‘werkmail/to dolist’ fungeert. En het werkt al jaren wel op deze manier. Alleen nu niet meer.

Windows mail wordt deze dan wel ondersteund? Anders heeft het niet zoveel zin om hierop over te stappen, dan krijg ik uiteindelijk ook weer problemen. Lijkt mij.

Met vriendelijke groet,

Petra

Reputatie 7
Badge +24

Ja hoor, dat programma is van Microsoft zelf. 

Reputatie 2

Dag Alex

Ik gebruik de IMAP op mijn laptop niet meer, die alsmaar het probleem veroorzaakte dat in de webmail verwijderde berichten in de inbox doorgestreept bleven staan en niet in de prullenbak verdwenen. PLUS dat ik alsmaar verwijderde berichten keer op keer binnen haal. PLUS dat in de verwijderde berichten ineens 25 tot 30 berichten als ongelezen worden gekenmerkt. Ik weet niet wat er aan de hand is met jullie webmail, maar dit is uiterst irritant!

En dan kan jij wel zeggen dat ik een ander mailprogramma moet installeren. Maar gezien de online klachten kan dat niet het enige probleem zijn en zit mogelijk toch de oorzaak in jullie systeem.

Ik hoop dat er spoedig een oplossing volgt.

Met vriendelijke groet,

Petra

Reputatie 7
Badge +24

Wat je wel of niet doet kan ik je natuurlijk niet opleggen. Ik adviseer je wel om dit te doen en niet hetzelfde adres zowel als POP en IMAP te gebruiken. Dit geeft ergens een conflict waardoor die berichten steeds terugkomen. De eerste stappen naar een oplossing heb ik aangegeven, dit is geen issue die in ons systeem opgelost moet worden maar een lokaal conflict.Â