Beantwoord

Doorschakeling vast KPN telefoonnummer



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

193 reacties

@Erik_ , @Vikash en andere moderatoren,

Om een mij onduidelijke reden vindt men de zakelijke telefoonaansluiting privé dus graag hulp van dit forum.
We bellen en chatten ons nu al voor de derde dag suf zonder resultaat. Dit is gewoon asociaal van KPN.
Drie keer is een doorschakeling toegezegd:
1e keer gisterochtend, komt voor elkaar: gebeurde niets.
2e keer gisteren eind van de ochtend, geen ticket aanwezig, ticket aangemaakt: geen resultaat
3e keer gisteravond: binnen 4 uur heeft u een doorschakeling maar NIETS is gebeurd.

Dit is de derde dag dat we VOLLEDIG onbereikbaar zijn voor patiënten.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @DagobertDuck Als eerste vind ik het spijtig dat je al zo lang niet goed weet waar je aan toe bent. Ergens begrijp ik het wel, want de diensten en producten die je afneemt bevinden zich op het snijvlak tussen consumentenmarkt en zakelijk markt. Het mag natuurlijk geen excuus zijn voor de onduidelijk die jij ervaart, maar dit zal één van de factoren zijn die heeft bijgedragen aan de verwarring. 

Ik heb samen met een collega van de zakelijke markt naar jouw kwestie gekeken. De reden dat je telefoon niet meer werkt heeft te maken met uitfasering van ISDN. We zijn hier meer dan anderhalf jaar geleden mee begonnen en alle klanten met een ISDN-aansluiting hebben we benaderd om ze een alternatief te bieden.

Je nummer lijkt dus te zijn opgeheven. Dit kunnen we gelukkig voor je herstellen (in een andere abonnementsvorm) , waarbij je dus wel op een ander manier van onze diensten gebruik zult gaan maken. Wil je hiervoor zo snel mogelijk contact opnemen met 0800-0502? 

Ik begreep dat je je inmiddels ook hebt gemeld op het Zakelijke Forum: de collega's daar zullen je dit ook laten weten! 

 

Reputatie 7
Badge +20

@Erik_@Vikash en andere moderatoren,

Om een mij onduidelijke reden vindt men de zakelijke telefoonaansluiting privé dus graag hulp van dit forum.
We bellen en chatten ons nu al voor de derde dag suf zonder resultaat. Dit is gewoon asociaal van KPN.
Drie keer is een doorschakeling toegezegd:
1e keer gisterochtend, komt voor elkaar: gebeurde niets.
2e keer gisteren eind van de ochtend, geen ticket aanwezig, ticket aangemaakt: geen resultaat
3e keer gisteravond: binnen 4 uur heeft u een doorschakeling maar NIETS is gebeurd.

Dit is de derde dag dat we VOLLEDIG onbereikbaar zijn voor patiënten.

Onze berichten hebben elkaar gekruist, @DagobertDuck. Het spijt me oprecht dat dit je overkomt en dat er zo veel onduidelijkheid is. Ik raad je aan om zo snel mogelijk met 0800-0502 te bellen, zoals ik in mijn vorige bericht schreef. 

 

@Bart_  Ik zit al in een overgang naar een product via jullie KPN subcontractor BTC, daarom heb ik uitstel van opheffing van de ISDN en is mijn ISDN lijn dus nog niet opgeheven.
Desondanks moet het wat de oorzaak ook kan zijn toch mogelijk zijn om met spoed één nummer door te schakelen naar één ander wel werkend nummer. Ik ben hier nu al de derde dag meer bezig!

Ook met dat nummer wat je noemt heb ik al enkele uren vruchteloos aan de lijn gehangen, die weten van niets. Mij is overigens al meermaals bevestigd dat mijn nummers niet opgeheven zijn. Dus een doorschakeling kan gewoon.

Reputatie 7
Badge +10

Als je iets simpels wilt met FXS poortjes waar je analoge apparatuur op kunt aansluiten zie een onderwerp hoe je een Grandstream VOIP-ATA adapter kunt configureren < HIER >

Er zijn ook Grandstream ATA-adapter met meerdere poortjes voor meer analoge toestellen.
(In zoverre dat je ze niet zelf splitst).

@Babylonia  die link is super. Ik heb wat meer FXS /analoge uitgangen nodig (zelfs gecombineerd, wat best kan met de aansluitfactor van de apparatuur).
Daarom keek ik eerst naar een HT 818 (zelfde als van jou link maar met meer poortjes) en de complexere/duurdere CXW 4008 of de CXW 4216. Een helder overzicht met mogelijkheden en verschillen ontbreekt echter.

Het is in ieder geval goed te weten dat dat in principe werkt.
De KPN laat me voorlopig in de steek lijkt het en verwijst me van het kastje naar de muur voor zelfs iets simpels als een doorschakeling. Als is beter dan de dode lijn war de KPN mij momenteel mee laat zitten en als de KPN me nu even snel vier SIP accounts voor mijn nummers geeft kijk ik zelf wel verder.

@Bart_   na eindeloos in de wacht een medewerker:  die zegt ik hou even ruggespraak, 15 minuten later komt hij niet terug maar is de verbinding verbroken. De digitale assistent (een heel naar ding) is op hol: geen medewerkers beschikbaar. Dat digitale kreng blijft vragen of ze mij mogen bellen, maar alle lijnen zijn hier dood…. Blijkbaar bulkt het van de storingen.

Hoe komt je in contact met KPN en hoe krijg je nu zelfs het allersimpelste als een doorschakeling op een zakelijk nummer dat niet werkt?

Ik ben al ruim 20 jaar klant bij KPN en heb al de raarste dingen meegemaakt en van anderen gehoord, maar dit slaat alles.

Reputatie 7
Badge +20

@DagobertDuck We zijn op dit moment bezig om het in orde te maken. Een collega van het zakelijk forum en collega @Vikash ,met wie je al contact hebt gehad, kijken op dit moment naar hoe we dit nu zo goed en snel mogelijk kunnen oplossen. Je hoort van ze zodra ze klaar zijn. 

Ik hoop het.
Ik zit hier nu al uren op de monteur te wachten die tussen 12:00 en 14:00 zou komen. Het lijkt haast alsof hij zonder enig bericht niet komt opdagen.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @DagobertDuck. Ik zie dat je inmiddels al een topic hebt aangemaakt op het Zakelijke forum en dat mijn collega al heeft gereageerd in jouw topic. Zou je zijn vragen willen beantwoorden? Ik heb geprobeerd om telefonisch contact op te nemen, maar helaas kreeg ik een in gesprek te horen. Ben je al gebeld door het  ISDN shut-team?

Reputatie 7
Badge +10

Ben je al gebeld door het  ISDN shut-team?

ISDN ???
Ik dacht dat het op zijn laatst in september 2019 zou zijn beëindigd?

https://bellenmetannabel.nl/blog/de-veel-gestelde-vragen-rondom-beeindiging-isdn/

https://www.itsupportgroep.nl/kpn-kondigt-beeindiging-isdn-aan/

https://www.lagarde.nl/nieuws/uitfasering-isdn-kpn

@Babylonia   Het ISDN / KPN-shut team wist en kon blijkbaar niets, werden kennelijk geconfronteerd met meer problemen en gooiden gewoon de hoorn op de haak.

ISDN2 is in september niet beëindigd, dat was slechts een praatje voor de media. Wellicht om klanten bang te maken. Ik zat in een transitie traject bij een KPN onderdeel en dan heb je uitstel. ISDN2 loopt door tot wellicht zelfs 2023. Omdat men de omzetting naar echte oplossingen niet aankan en dat dus ‘even’ duurt.
Maar wat ik begreep is er een jandoedel bij KPN geweest die op eigen houtje maar even allerlei kabels en apparatuur lukraak uit de wijkcentrale gerukt heeft. Zonder enig bericht van opzegging of opheffing en zonder enige oplossing. Het bedrijf dat voor KPN de hele handel zou omzetten had ook geen enkel bericht ontvangen.

Dat men daar drie dagen over doet om dat te weten te komen begrijp ik niet. Dat toezeggingen om een nummer door te schakelen niet nagekomen worden begrijp ik ook niet. Ik begrijp ook niet dat een monteur zou komen en die zonder enig bericht gewoon niet komt.

Een oplossing gaat zomaar acht weken duren begreep ik. Langer zou ook kunnen. Dat is te lang. Zo lang kan je privé en zakelijk niet onbereikbaar zijn.
Nu heb ik een tussenoplossing maar helaas werkt die niet blijkt net.

Beste @Vikash en andere moderatoren,

Om een onduidelijke reden kon een doorschakeling of mededeling niet aangebracht worden en zou een oplossing omstreeks acht weken duren.

Ik heb dan ook de helpende hand aangenomen van een medewerker om drie telefoonnummers aan mijn privé internet abonnement te hangen. Daar zou ik op internet kunnen inloggen en zelf een doorschakeling van het voor jullie in mijn privé profiel zichtbare nummer naar het andere daar vermelde nummer aan te brengen. Iets anders met de nummers doen zou minimaal twee weken duren.
Dat duurt even om actief te zijn maar zou nu moeten werken. Helaas doet het dat niet.
Om een onduidelijke reden is de snelheid van mijn glasvezel internet in het overzicht nu verlaagd, met name de upload, die is nu volgens het overzicht nog maar 4 megabit up.

Ik kan het nummer doorschakelen (pas na 2 keer overgaan helaas) maar dat werkt niet.
Van een tut-tut toon dat het nummer niet bereikbaar is zijn we nu in de situatie dat als je het zakelijke nummer belt te horen krijgt:
Dit nummer is buiten gebruik. We helpen u graag bij het vinden van het juiste nummer. Bel 1888. Dit informatienummer kost ....
Als je dat drukt (wat je geld kost) krjjg je het volgende te horen:
Door een technisch probleem kan ik u niet doorverbinden.
Dat is natuurlijk een rampzalig bericht. Kan daar alsjeblieft op korte termijn iets aan gedaan worden?
Dat is nog erger dan hoe het al drie dagen was.

Reputatie 7
Badge +10

Het hele ISDN-gebeuren en dat je telefoon daar schijnbaar nog steeds deel van uitmaakt als “aparte” aansluiting / connectie, had je eerder niets over vermeld. Dat maakt de situatie wel anders.

Ik kan me voorstellen dat met “te lang” aanhouden van dat ISDN je jezelf eigenlijk in een steeds meer moeilijke uitzonderingspositie hebt geplaatst. En het voor KPN moeilijker is dat in huidige “VOIP” systemen te handhaven of überhaupt makkelijk te transformeren naar de structuur “NU” of met doorschakeling?

Met een mogelijk “vele weken” durende transitie bij KPN om het fatsoenlijk te kunnen omzetten, zou ik met die informatie echt nu direct daarmee stoppen en overschakelen naar een VOIP account elders.
En je verder niet met de interne toestanden en problemen bij KPN bezig houden.

Dat kost je namelijk hooguit 5-7 dagen, voor het telefoonnummer is overgezet en actief is.
(Het overige kun je al direct voorbereiden).
Maar belangrijker. Je weet dan beter waar je aan toe bent.
Dat weet je met de beloftes van KPN na “hopelijk” 8 weken nog steeds niet?

Kost je wel wat voorbereiding en aanvulling van de juiste VOIP apparatuur, en set-up.
Maar zoiets is sneller en makkelijker te regelen dan wat KPN je op dit moment kan bieden.

Derving van inkomsten door het niet bereikbaar zijn kun je niet verhalen bij KPN.
(Zoiets is in de leveringsvoorwaarden opgenomen).  Kies dan beter eieren voor je geld.
En laat die 20 jaar klant van KPN en “trouw” aan het merk, voor wat het is.
Je moet gewoon vooruit. En wel zo snel mogelijk.

De ene KPN medewerker doet zijn best, de andere veroorzaakt het gewoon:
https://zakelijkforum.kpn.com/stel-uw-vraag-4/doorschakeling-vast-kpn-telefoonnummer-krijgt-kpn-niet-voor-elkaar-12117?postid=26801#post26801

Zonder enig bericht lijnen verwijderen terwijl dat niet had gemogen is ongehoord en 100% KPN verwijtbaar. Dat geen actie genomen wordt en niet eens een doorschakeling geregeld kan worden is volstrekt onbegrijpelijk.

Je hebt (vrees ik) alweer volledig gelijk @Babylonia , maar wat moet je dan op dit moment? Een doorschakeling is met een beetje goede wil en inzet op de juiste afdeling zo geregeld. Vanmiddag/ vanavond leek het na veel gebroken toezeggingen inderdaad geregeld. Iedere keer denk ik wellicht slechts minuten daarvan verwijderd te zijn (en wordt regelmatig wreed teleurgesteld). Ik heb NU een doorschakeling nodig, niet pas over 5-7 dagen. Grandstream is niets, ik zat al te kijken wat een Panasonic KX-HTS32 kan. Ik hoorde dat het 15 dagen kan duren voor overzetten van een nummer. Ik hoop dus dat KPN nu met SPOED een doorschakeling aan de praat krijgt, want hij is nu ingesteld maar werkt niet.

Dan heb ik het nog niet eens over ongemak en privé nog niet gebeld kunnen worden, daarvoor moet ik eerst zelf apparatuur aanschaffen, want bij KPN duurt dat anders twee weken. Dar moet dus nog een oplossing voor komen, maar eerst de spoed (de doorschakeling)

Ik betwijfel of geklungel KPN tegen claims kan beschermen. Als iemand niet kan beluisteren waar hij terecht kan kan dat veel leed en claims van ettelijke duizenden euro's opleveren. Dat mag KPN zich aanrekenen. maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee dingen.

Ik moet inderdaad vooruit. Ik hoop niet dat KPN zijn zakelijke klanten een hele werkweek in de kou laat staan door de hele werkweek onbereikbaar te zijn. Hopelijk is met door KPN moderators morgenochtend de doorschakeling geregeld. Moderators???

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb NU een doorschakeling nodig, niet pas over 5-7 dagen.

Voor de kortste telefonische onderbreking overweeg dan de volgende aanpak:

Start NU een account bij CheapConnect en stort om te beginnen alvast voldoende saldo“.
(€ 35,- met een iDeal internetbetaling - of net het bedrag hoeveel actieve „buiten“ lijnen
= echte telefoonnummers je wilt inzetten).

Activeer een „nieuw“ SIP-telefoonnummer. (Kost je € 8,95 en is een jaar geldig).
Dat nummer kan pakweg binnen 10 minuten actief zijn.
(De € 8,95 van de kosten van het nummer wordt van je saldo-tegoed afgetrokken).

„For the time being“ installeer de 3CX Softphone Client op laptop of PC.
Directe link naar de kleinste gratis Windows applicatie (= IMO het gemakkelijkste).
In ieder geval installeer het op een computer met eigen microfoon + speakers.
Daar kun je dus dan al snel mee bellen of op gebeld worden.

Omdat het „CheapConnect“ nummer je snel geactiveerd en werkend kunt hebben.
Is dat dus reeds meteen een actief werkende telefoonverbinding.

Je laat de doorschakeling bij KPN dan maken, niet naar een van je „KPN“‘-privé tel.nummers,
maar naar dat nieuwe CheapConnect VOIP / SIP nummer.

Als KPN je kan helpen met een doorschakeling, werkt het daarmee meteen.
Of het naar een privé nummer „bij KPN“ zou zijn of elders maakt voor de doorschakeling niet uit. Dus het hangt dan gewoon af van de snelheid hoe kort of lang een medewerker bij KPN een doorschakeling gerealiseerd kan hebben. Is het in 10 minuten, duurt het 10 minuten. Duurt het een een uur, ben je binnen een uur weer bereikbaar.

Als dat werkt, doe je de aanvraag voor portering van je KPN nummer(s) naar CheapConnect.
Alle dagen dat het nummer nog bij KPN is ondergebracht werkt de doorschakeling en ben je dus gewoon telefonisch bereikbaar.

Aanvraag en portering van het KPN nummer bij CheapConnect kun je binnen het account zelf regelen.
Kosten € 8,95 voor het dan 2e SIP-nummer bij CheapConnect + € 5,- extra voor de portering zelf.

De kosten ervan wordt van je saldo afgetrokken.
De rest van je saldo blijft over voor de kosten van telefoongesprekken zelf.

Duurt een portering 5-7 dagen.
Tot ’s avonds pakweg 00:00 uur van de laatste dag vóór de daadwerkelijke portering is je nummer en doorschakeling bij KPN nog gewoon actief. En ben je al die dagen dan ook telefonisch bereikbaar voor je patiënten op het eerste CheapConnect nummer waar de doorschakeling naar toe is gemaakt.

Alleen op de dag zelf dat de portering een feit wordt heb je mogelijk en uurtje of enkele uurtjes even geen verbinding? Daarna is het nummer overgezet bij CheapConnect, en ontvang je ook op dat nummer gewoon weer je inkomende gesprekken.

Op het moment dat de portering een feit is, zal de doorschakeling naar ik vermoed ook zijn opgeheven. Maar zelfs als het niet zou zijn is dat niet erg. Binnen de 3CX softphone kun je zien of het op het ene of andere nummer binnenkomt. Dus je mist daarbij geen oproepen van patiënten.

In de tussentijd kun je besluiten welke VOIP apparatuur je wilt aanschaffen.
Of het een Panasonic is, Grandstream, Cisco, of wat dan ook.
Op een rustig moment „in een weekend“ installeer je dan die apparatuur.
En maak je in het account bij CheapConect de doodschakelingen naar die apparatuur.

Op die wijze heb alles overgezet met de kortste onderbrekingen aan bereikbaarheid.
En ben je van heel het KPN gelazer af van een ISDN naar een gewone VOIP transitie.

Het is nu vrijdag. Je kunt het weekend mooi benutten om de tijdelijke tussenoplossing met een 3CX softphone verder uit te breiden, en je te verdiepen welke VOIP apparatuur je daadwerkelijk wilt kiezen.

@Babyloniaen de moderators die hopelijk ook meelezen en meedenken,

Weer super bedankt voor je tips. Ik denk dat ik gelijk maar eens een Cheapconnect account koop en dat “softphone programma” ga installeren. Dan kan ik tenminste vanaf de computer bellen. Waarom biedt KPN zoiets niet aan?

Het belangrijke zakelijke nummer staat sinds gisteravond samen met andere ISDN nummers op een reeds bestaand privé internet abonnement van KPN, wat nu dus automatisch een ‘internet + bellen’ abonnement geworden is. Ik heb nu dus één enkele consumenten lijn met meerdere nummers daarop.
Voor doorschakelen kan je als consument naar een mijn KPN omgeving in de internet browser. Daar kan je doorschakeling(en) instellen per nummer.  Je kan kiezen of je het eerste, tweede, of derde nummer doorschakelt en andere opties instellen. Ik heb het zakelijke nummer doorgeschakeld naar een werkend nummer in het bedrijfspand.
Dat andere nummer in het bedrijfspand werkt (loopt via een ander bedrijf en zijn telefooncentrale) maar helaas kent niemand dat nummer.
Ik heb het zakelijke nummer doorgeschakeld naar dat werkende nummer. Na twee keer overgaan dat is de kortste instelbare tijd) moet dat nummer doorschakelen naar het andere. Dat doorschakelen werkt helaas niet.
Dus doorschakelen naar een ander nummer van cheapconnect of welk ander nummer dan ook gaat dan ook niet werken. Moderators HELP! Dit moet voor jullie toch in enkele minuten te regelen zijn!


Degenen die nu het zakelijke nummer bellen krijgen sinds gistermiddag / vroege avond te horen:
Dit nummer is buiten gebruik. We helpen u graag bij het vinden van het juiste nummer. Bel 1888. Dit informatienummer kost ....
Als je dat drukt (wat je geld kost) dan krjjg je het volgende te horen:
Door een technisch probleem kan ik u niet doorverbinden.

Dat is natuurlijk een volledig rampzalig bericht.  Dat is nog erger dan hoe het al dagen was. Dit is een complete ramp.
KPN: Kan daar alsjeblieft op korte termijn iets aan gedaan worden?

 

Dit geeft zo’n ongelofelijk machteloos gevoel van woede en frustratie. Alsof niemand bij KPN beseft wat het is om een bedrijf te hebben wat onbereikbaar is en hoe wanhopig een patiënt in nood of na een ongeval zich voelt. De monteur is gisteren ochtend gewoon niet komen opdagen, geen enkel bericht. En dan heb je een als zakelijke klant nog een voorkeurs-behandeling en garantie dat je binnen een dag geholpen en operationeel bent. Ik vraag me dan af of dat ook zo zou gaan als en directielid van KPN dit probleem had dat hij zowel zakelijk als privé onbereikbaar is?

Reputatie 7
Badge +10

Ik denk dat ik gelijk maar eens een Cheapconnect account koop en dat “softphone programma” ga installeren. Dan kan ik tenminste vanaf de computer bellen.

Als hulpje om het in te stellen:

Standaard schermpje:

 

Uitgeklapte “contactlijst” met enkele ingevulde telefoonnummers (afgeschermd i.v.m. privacy).
Bij elkaar 4 pagina’s van 20 nummers mogelijk om in te vullen. (Dus totaal 80 nummers).
Je kunt zelf kiezen via welk VOIP account wordt uitgebeld.

Het rechter schermpje, camera nu niet ingeschakeld, ik werk er normaal ook niet mee. Maar het zou een optie kunnen zijn om in te zetten als de andere kant van vergelijkbare software gebruik maakt?


Enkele VOIP / SIP accounts. Niet allen actief ingesteld (zonder vinkje niet actief).
Één CheapConnect “intern” SIP-nummer (begint met 77).
Het andere CheapConnect  SIP-nummer betreft een niet regio gerelateerd 085 nummer.

 

De instellingen voor een CheapConnect SIP-account (met 085 nummer):

 

Bij de advanced settings wordt automatisch een stun server ingevuld van 3CX.
Heb dat met de gegevens ingevuld van CheapConnect.

De registratietijd van 5 minuten is de minimale registratie die men bij CheapConnect mag hanteren.
Maar zou je bijv. ook op 60 minuten kunnen zetten.
Heb dat juist "kort” gezet, omdat het een appje op mijn laptop is, en er zodoende in een kort tijdsbestek de connectie wordt gecontroleerd met de VOIP-server.
 

 

Reputatie 7
Badge +10

@DagobertDuck 

Aanvulling m.b.t. doorschakeling KPN naar nummer CheapConnect en installatie van Softphone app.
In een reactie op het zakelijke forum schreef je:

         Als ik een softphone installeer op een computer en een Cheapconnect account/nummer
        neem en daar een KPN nummer heen doorschakel werkt het dan al eerder?
        Anders ben ik privé wel lang onbereikbaar.

 

Als test heb ik mijn “Telfort” (=KPN) tel.nr. doorgeschakeld naar mijn CheapConnect nr.
en gecontroleerd.  Dat werkt direct !!    (Erna doorschakeling weer ongedaan gemaakt).

@Babylonia  Ik begrijp het ook niet.
KPN kwam pas na drie dagen met een nood-oplossing. Hoewel mij verteld was dat alles binnen 2 uur zou werken, duurde het nog bijna een dag tot de ingeschakelde doorschakeling van het zakelijke nummer eindelijk werkte. Waarom de andere lijnen volgende week dinsdag pas actief kunnen zijn weet ik ook niet, het gaat via internet (VoIP / SIP) en het internet werkt.

Ik ben noodgedwongen aan het stoeien met een cheapconnect nummer en 3CX softphone. Bedankt voor je goede uitleg! Iets raars gebeurt echter want ik kan iemand bellen met een niet-KPN aansluiting maar iemand met een KPN-aansluiting niet. Die krijgt een bezettoon als de telefoon opgenomen wordt en op de softphone krijg ik ook de melding dat de lijn bezet is, wat natuurlijk vreemd is.
In ieder geval heb ik een privé nummer doorgeschakeld naar het Cheapconnect account, wie weet werkt het eerder. Dat moet ik nog uitproberen, maar het is nu nog een beetje vroeg om mensen te vragen heen en weer te bellen.

Reputatie 7
Badge +10

Iets raars gebeurt echter want ik kan iemand bellen met een niet-KPN aansluiting maar iemand met een KPN-aansluiting niet. Die krijgt een bezettoon als de telefoon opgenomen wordt en op de softphone krijg ik ook de melding dat de lijn bezet is, wat natuurlijk vreemd is.

Doet me denken aan berichten op het Telfort forum waarbij mensen die een “Experia Box V10A” als modem/router gebruiken, niet kunnen bellen met “Ziggo” aangesloten abonnees.

Jij gebruikt een eigen router die je rechtstreeks achter glasvezel hebt aangesloten. Welk merk / model?

Een paar opties die aan de hand kunnen zijn, en enkele suggesties:

Eerste om te proberen.
Als ik de 3CX applicatie zelf gebruik (op een laptop), merk ik wel dat als de laptop in slaapmode is geweest, en de laptop weer actief dat het bellen niet altijd goed werkt. Je kunt het 3CX menu wel weg klikken, Maar is in de achtergrond nog actief. Je kunt de applicatie sluiten met het icoontje rechtsonder in de taakbalk (Windows 10) bij het pijltje “verborgen pictogrammen weergeven”. Gebruik de rechtermuisknop en “Exit”.

Achterliggend wordt audio en lopende processen eerst “ontkoppeld” en na pakweg 15 seconden is de applicatie beëindigd en “schoon” afgesloten. Dat merk je met een attentie Windows geluidje.

Start pas daarna de 3CX applicatie opnieuw op. VOIP / SIP wordt opnieuw aangemeld bij de server.

 


Instellingen menu van 3CX:
Laatste plaatje van mijn vorige bericht (met uitleg).
Houd de volgorde van de audio codecs aan met 1e (bovenaan) PCMA - 2e PCMU - 3e GSM
voor zover het standaard anders staat.  (Voor KPN is PCMA verplicht en 1e keus).

Mocht dat nog problemen geven, zou je de “MTU waarde” van de internet pakket grootte bij de instellingen van de router kunnen verkleinen. Van 1500 (maximum) naar bijv. 1492

Je vindt die MTU waarde ergens in het router menu onder de PPPoE aanmelding voor internet. (Vandaar mijn eerdere vraag welk router / model je gebruikt).

Met betrekking MTU-waarde in relatie tot VOIP is dat o.a. in een eerdere reactie / onderwerp beschreven < HIER >

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @DagobertDuck. Ik heb zojuist geprobeerd om telefonisch contact met jou op te nemen, helaas kreeg ik jouw voicemail te horen. Ik heb daarna geprobeerd om het nummer dat hersteld moet worden te bellen en kreeg dezelfde voicemail te horen. Als ik bij ons in het systeem kijk dan zie ik dat het zakelijke nummer nu weer actief en doorgeschakeld is. De andere 2 telefoonnummer zouden inmiddels ook moeten werken. Klopt dit? Ik hoor graag van je of wij nog iets voor jou kunnen betekenen. 

Beste @Vikash 
Ik begreep dat je achter de schermen hard gewerkt heb, waarvoor in ieder geval mijn dank. We hebben geen voicemail, dus het is raar dat je een voicemail kreeg. Heeft KPN dat ingesteld?
Het zakelijke nummer is doorgeschakeld, dus als je het nieuwe zakelijke antwoordapparaat bedoelt met openingstijden etc. dan kan dat kloppen maar anders niet. We zijn nu thuis.

Er gebeuren rare dingen:
Het zakelijke adres is van adres veranderd in de KPN administratie en komt straks verkeerd terecht in de telefoongids-vermelding, wat onacceptabel is.
We hebben een serieus apparaat voor de SIP-codes gekocht: een peperdure Panasonic HX-HTS. Die weigert te werken met de SIP-codes van KPN. De verkoper zei dat als we KPN-Sip's hebben hij ons bijzonder veel succes wenst, daar zijn blijkbaar bekende problemen mee.
Het 50/50 internet abonnement staat nu plotseling zomaar geregistreerd als 40/4 (vier!) abonnement.
We hadden donderdag een Nederland-altijd abonnement afgesloten maar vandaag is dat op een duistere wijze zomaar veranderd in een bel-vrij avond en weekend.

Zondag uit nood als extra nog een Grandstream HT802 bezorgd, de nieuwste firmware erop en EXACT ingesteld zoals op dit forum bij iedereen werkt . Als ik @JorisV., @wjb, @p4p4j4ck4l, @Gert-Jan B en anderen mag geloven lijkt dat dé lakmoes proef of het werkt of dat er ergens iets verkeerd zit. Helaas. Zelfs met de alternatieve hier opgesomde geluid instellingen die bij @Babylonia  problemen oplosten werkt het niet:
choice 1: PCMA
choice 2: PCMU
choice 3: PCMU
choice 4: PCMU
choice 5: PCMU
choice 6: PCMU
choice 7: PCMU
choice 8: PCMU

Het is waardeloos. De SIP van het meest gebruikte zakelijke nummer “doet het enigszins”, als je dat zo mag noemen. Bij KPN abonnees gaat het nummer zowel bij bellen als gebeld worden over, maar als opgenomen wordt hebben beide partijen geen gespreksgeluid. Eén keer alleen een rare Engelstalige computertekst (waar komt dat vandaan?). Alleen bij niet-KPN abonnee's werkt het.
We hebben zakelijk ook te maken met mensen die een telefoonabonnement van KPN hebben. En ook privé bellen we met mensen en instanties die een telefoonabonnement bij KPN hebben. Hoe kan het bestaan dat je als KPN abonnee geen KPN kan bellen?

Dit is gewoon bizar. Alleen doordat we het zakelijke nummer kunnen doorschakelen en terug kunnen bellen via het abonnement van een ander kunnen we nog werken. Om nog maar te zwijgen over privé.

Reputatie 7

Wat is het merk en type van jouw router?

@wjb ik heb je in een PB geantwoord.