Beantwoord

Doorvoeren wijziging van snelheid glasvezel

  • 20 January 2020
  • 22 reacties
  • 605 keer bekeken

Reputatie 2

Ik heb in mijn pakket de snelheid van 100mbit naar 200mbit opgeschroefd, verder is er helemaal niks aan het abonnement veranderd. Hoeft niks verstuurd te worden naar mij of zo.
Dit lijkt mij een kwestie van even een setting veranderen … duurt misschien letterlijk 1 minuut ...even een 1 in een 2 veranderen.
Toch krijg ik de hele dag al ;
“ Uw wijziging wordt verwerkt. Nieuwe wijzigingen zijn tijdelijk niet mogelijk. “

wanneer ik kijk naar mijn producten.

Hoezo dit?

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door stealhtfire 5 February 2020, 18:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Badge +19

Heb je glasvezel of koper? Meestal is het binnen een uurtje voor elkaar. Misschien is de opdracht ergens vast gelopen of moet er toch iets gebeuren door een monteur.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kan een medewerker dit voor je nakijken. Doorgaans reageren ze binnen 48uur. 

Reputatie 2

Glasvezel, al een aantal jaar.
Monteur is niet nodig voor zoiets als dit, alles werkt al goed en kan hogere snelheden aan, inclusief modem.
Snap alleen niet waarom een getalletje veranderen zo lang duurt.

Badge +19

Het preciese weet ik er niet van maar ik heb begrepen dat de standaard 100mbit in de centrale is en en dat er dan bij 200mbit echt in de centrale iets moet worden vervangen. Er reageert vast iemand die daar meer van weet.

Reputatie 2

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk aangezien de 1gbit poort al jarenlang de minimum standaart is. Lijkt me raar als wat ze daar gebruiken niet eens een kwart ervan aankan.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @stealhtfire 

Heb je misschien nog een andere verandering staan?
De computer kan maar één verandering per keer aan, zodra de vorige is afgehandeld kan de volgende veranderd worden.
Dit vanwege problemen te vermijden.

 

Reputatie 2

Nope. Niks anders. Laatste wijziging was half jaar geleden ofzo en gebeurde gelijk zonder problemen. Had toen nacht en weekend bellen weg gedaan aangezien ik toch mobiel gebruik. Gek dat het veranderen van een 1 in een 2 langer duurt nu.

Reputatie 7
Badge +21

Dan zou ik even 0800 0402 bellen als ik je was @stealhtfire 
Die kunnen je vast wel vertellen wat er aan de hand is.

Je kunt ook hier wachten op een antwoord.
Mocht je dat nog niet gedaan hebben zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier  wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Of chatten via de LiveChat functie

 

Reputatie 2

Heb ze net aan de tel gehad. Gaat eind van de maand in  ivm contract en zo waneer huidige maand termijn vervalt enz. Zal wel zien dan.

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Stealthfire. 

Ik kijk dit graag voor je na, termijn voor je contract staat hier los van. Het kan wel zijn dat de administratieve handeling een aantal dagen duurt. Helaas gaat het niet binnen een paar minuten. Zou ik mee mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Reputatie 6
Badge +9

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk aangezien de 1gbit poort al jarenlang de minimum standaart is. Lijkt me raar als wat ze daar gebruiken niet eens een kwart ervan aankan.


Tot augustus 2018 waren er nog veel PoPs die enkel EoF (100Mbit) apparatuur hadden.
De kans is dan ook heel groot dat je op een EoF poort gepatcht bent en er dus een monteur naar de PoP moet gaan om je op een GoF poort te patchen.

Reputatie 7
Badge +24

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk aangezien de 1gbit poort al jarenlang de minimum standaart is. Lijkt me raar als wat ze daar gebruiken niet eens een kwart ervan aankan.

Helemaal niet raar. Waarom zou je goedwerkende 100 mb apparatuur upgraden naar 1 gb terwijl dat helemaal niet nodig is? Enig idee wat dat kost voor de vele miljoenen aansluitingen in alle centrales? 

Reputatie 7
Badge +24

Daar kan ik duidelijkheid over geven. Uit betrouwbare bronnen van Netwerk NL heb ik begrepen dat alles wat glasvezel betreft op 1 Gbit is aangesloten inmiddels, dit lijkt om een administratieve wijziging te gaan. 

Reputatie 2

@Nick83

Enschede was 1 van de eerste steden die glasvezel uitrolde.

Ik heb zelf destijds de stroom voorziening gedaan voor de kleine gebouwtjes die overal door de stad staan.

De installateur voor de servers en alles wat er binnenin komt te staan kwam ik daarbij tegen, heb ook met hem gesproken tijdens pauze en zo.

Het zijn huisjes puur bedoelt voor glasvezel verbindingen. Je kunt dan wel nagaan dat je geen 100mbit apparatuur zult zien, ook al was dat alweer 12 jaar geleden. Beetje in de toekomst kijken konden ze toen al wel.

@Alex_P Gedaan

in de mail die ik kreeg stond trouwens dit


Telefoonverbinding
Op 31 januari 2020 zetten wij uw vaste telefoonverbinding om naar Vast Bellen via internet. Daardoor kunt u vanaf 08:30 uur 's ochtends niet meer bellen via uw vaste telefoonverbinding.

wat heeft dat dan weer te betekenen?  is dat ook de oorzaak van de vertraging? iets waar ik verder niet om heb gevraagd of wat dan ook?

 

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel voor de gegevens. Hier moet een monteur voor komen om je glasvezelkastje thuis aan te passen (nieuwe versie), heb je daar geen mailtje over gehad? Anders kunnen we het samen ook inplannen. 

Reputatie 2

Kun je die niet gewoon opsturen en dan installeer ik hem zelf? Stelt niet zoveel voor.
Heb geen tijd voor een monteur tenzij hij savonds wil komen.

 

Reputatie 3
Badge +2

@Alex_P volgens mij bedoel je dat overal 1 Gigabit/s (GoF) beschikbaar is, niet alle lijnen zijn al GoF, er zijn nog genoeg EoF verbindingen.

En als je een EoF verbinding hebt (kan maximaal 100 Mb/s up en down aan) dan zal deze physiek in de centrale omgezet moeten worden naar een GoF, als dat voor stealhtfire aan de hand is zal er toch echt een monteur heen moeten wat meestal enkele dagen duurt.

Gezien zijn NT vervangen moet worden (gene die GoF aan kunnen kunnen ook EoF aan maar andersom niet) is de kans zeer groot dat stealhtfire nog op een EoF verbinding zit.

Reputatie 6
Badge +9

@Nick83

Enschede was 1 van de eerste steden die glasvezel uitrolde.

Ik heb zelf destijds de stroom voorziening gedaan voor de kleine gebouwtjes die overal door de stad staan.

De installateur voor de servers en alles wat er binnenin komt te staan kwam ik daarbij tegen, heb ook met hem gesproken tijdens pauze en zo.

Het zijn huisjes puur bedoelt voor glasvezel verbindingen. Je kunt dan wel nagaan dat je geen 100mbit apparatuur zult zien, ook al was dat alweer 12 jaar geleden. Beetje in de toekomst kijken konden ze toen al wel.

@Alex_P Gedaan

in de mail die ik kreeg stond trouwens dit


Telefoonverbinding
Op 31 januari 2020 zetten wij uw vaste telefoonverbinding om naar Vast Bellen via internet. Daardoor kunt u vanaf 08:30 uur 's ochtends niet meer bellen via uw vaste telefoonverbinding.

wat heeft dat dan weer te betekenen?  is dat ook de oorzaak van de vertraging? iets waar ik verder niet om heb gevraagd of wat dan ook?

 

“Het zijn huisjes puur bedoelt voor glasvezel verbindingen. Je kunt dan wel nagaan dat je geen 100mbit apparatuur zult zien, ook al was dat alweer 12 jaar geleden. Beetje in de toekomst kijken konden ze toen al wel.”

PoPs gebouwd en ingericht tot de 1e helft van 2013 hadden enkel (voor de eindgebruikers) EoF (100Mbit/s) apparatuur.
PoPs gebouwd vanaf de 2e helft van 2013 krijgen standaard GoF (1000Mbit/s) apparatuur voor de eindgebruikers, ook EoF PoPs waar de poorten vol van waren kregen vanaf dat moment GoF kaarten.
Vanaf 2014 tot augustus 2018 heeft KPN WBA de PoPs die enkel voorzien waren van EoF apparatuur ook allemaal voorzien van GoF apparatuur.
Dit was ook de reden dat er tot augustus 2018 nog op veel locaties maximaal gekozen kon worden voor 100Mbit, rond april 2018 waren er nog zo’n 160 PoPs niet voorzien van GoF.
Daar heb ik destijds nog eens een topic over geopend, ook op Tweakers
Dit gaat dan echt alleen over de apparatuur voor de eindgebruikers, de apparatuur van de operators zelf (voor de uplinks e.d.) zullen ongetwijfeld altijd minimaal gigabit zijn geweest.

Reputatie 2

@Alex_P 
Dat mailtje kreeg ik vanmiddag pas net na 2 uur ….

Maar kun je dat kastje je die niet gewoon opsturen en dan installeer ik hem zelf?
Lijkt me niet al te moeilijk om een kabel er bij A uit te trekken en er bij B in de drukken.
Ik heb geen tijd voor een monteur tenzij hij savonds wil komen.
 

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P 
Dat mailtje kreeg ik vanmiddag pas net na 2 uur ….

Maar kun je dat kastje je die niet gewoon opsturen en dan installeer ik hem zelf?

Nee, dat kun/mag je niet zelf doen. 

@Alex_P 
Ik heb geen tijd voor een monteur tenzij hij savonds wil komen.

Dan houdt het op. Laat het me weten wanneer je tijd hebt, dan plannen we het in. 

Reputatie 2

@Alex_P 
Inmiddels is de monteur langs geweest. Kastje vervangen, het is letterlijk iets wat je zelf wel kan doen. Ene klikt er af en de nieuwe klikt erop en klaar.

Alleen wordt de verbinding even verbroken en weer opnieuw aangezet (gereset) buiten het huis om.
^ Dit kan ook op afstand worden gedaan lijkt me, gewoon even poortje open en dicht zetten naar X klant toe, met snelheid aanpassing uiteraard. Gewoon vanaf een KPN hoofdkantoor.
Zou dus per mobiele telefoon te regelen moeten zijn, eigenlijk geen monteur nodig.
1x bellen om te verbreken zodat je aan de slag kunt, en nog een keer bellen om weer aan te worden gezet.

Achja, monteur heeft het verder prima gedaan.
 

Hallo @stealhtfire , jij bent misschien zo handig dat je denkt dat je dat wel zelf kan doen.

Maar 9 van de 10 mensen zijn niet zo handig.

Verder is glasvezel iets waar je gewoonweg zelf niet aan mag sleutelen.

Veel plezier met je snellere verbinding.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Nou ja, Jan legt het goed uit. Ben wel blij om te lezen dat alles nu goed werkt. :)