Beantwoord

“Downgrade” naar v10

  • 30 June 2019
  • 6 reacties
  • 252 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Hallo,

ik heb nog niet zolang geleden mijn v10 en 2 asus ap’s vervangen door een v10a, 2 gratis experia wifi’s en 1 betaalde experia wifi (50€) om 1 groot stabiel netwerk te creëren.

Blijkbaar had ik mezelf iets meer moeten verdiepen in deze hardware wat ik inmiddels wel gedaan heb. Ik heb nu dus spijt van deze switch en wil nu erg graag terug van de v10a naar de v10.

Ik gebruik de mogelijkheden van een netwerk iets uitgebreider dan het gemiddelde huishouden volgens mij en loop tegen verschillende bugs en beperkingen aan. Welke dit zijn staat al uitgebreid beschreven in verschillende topics van verschillende mensen. Aangezien er geen noemenswaardige upgrades inzitten de komende tijd voor de v10a zou ik graag weer een v10 willen ontvangen waar ik zelf extra hardware ( betere ap’s dan de experia wifi’s ) bij ga kopen.

Ik zeg altijd tegen mensen dat kpn inderdaad wat duurder is dan overige providers maar dat daar wel goede sevice tegenover staat, ik hoop dat dat in dit geval ook waar blijkt te zijn en ik mezelf geen beta tester meer voel maar weer optimaal gebruik kan maken van julie normaalgesproken probleemloze diensten.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 1 July 2019, 15:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Heb je een VDSL of een glasvezel aansluiting?
Reputatie 2
Badge
Hey @wjb

glasvezel 200/200, 2x 4k decoders en geen telefoonlijn.
Reputatie 7
Waarom ga je dan niet voor een eigen router ter vervanging van de Experia Box.
Succes verzekerd en je bent direct verlost van die rommel die Experia Box heet.
Reputatie 2
Badge
@wjb

Voordat ik aan de v10a en wifi’s begon werkte het eigenlijk prima. Ik had een v10 en 2 rtn66u routers als ap ingesteld. Ik wilde echter naar iets toe waarmee ik 1 groot wifi netwerk had met 1 ssid en geen tot nauwelijks onderbrekingen had tussen een switch tussen ap’s en overal ac ondersteuning. Ik heb toen 2 wifi’s gekregen en 1 bijgekocht omdat de wifi van de v10 uit zou gaan.

Echter was het bereik voor mij te slecht. Ik heb toen de wifi’s uitgezet en die van de v10 weer aan. Ik kwam toen ineens met moeite boven de 40 Mbps en iets verder niet boven de 10Mbps. Nog steeds met vertrouwen de online tool gebruikt nadat ik zelf het een en ander geprobeerd had met als resultaat een gratis monteur. Deze is geweest en concludeerde inderdaad dat de wifi snelheid die de v10 behoort te halen niet meer gehaald werd. Deze beste kerel heeft toen de v10 meegenomen en de v10a achtergelaten.

Na een korte periode nadat deze in gebruik was genomen begon de “ellende” voor met name wifi maar ook voor de met utp verbonden hardware. Daarbovenop de beperkingen wat betreft instelmogelijkheden van de v10a. Afijn, jij weet waarschijnlijk beter dan ik wat er allemaal mis is met de v10a en wifi’s.

Nu werkte de v10 voor mij dus voldoende en wil ik terug naar deze situatie maar dat ik dan zelf de rtn66u’s vervang door iets beters. Ik snap wat je zegt om alles voor eigen hardware te vervangen en dat zal misschien ook wel de beste oplossing zijn inderdaad echter mag ik volgens mij toch wel verwachten van kpn dat de basis gewoon werkt en stabiel is. Als ik het modem zou vervangen en dus verder ook geen support meer kan verwachten vanuit kpn wat houd mij dan nog tegen om naar een goedkopere provider te gaan die over het zelfde glaskabeltje zijn signaal naar mij stuurt?
Hoi @RoelW . Leuk je even gesproken te hebben.
We hebben samen de mogelijkheden besproken. 😉 Jij gaat nog even nadenken over het gebruik van een eigen router. Dit is wellicht toch een mooie oplossing aangezien het jou totale controle over je netwerk geeft. Mocht dat niet zijn wat je wilt, gaan we iets proberen. Je kunt me hiervoor een privéberichtje sturen. 🙂
Ik heb er vertrouwen in dat de huidige oplossing gaat werken. De losse eindjes handelen we via privéberichten af, dat komt goed.
Mocht je in de toekomst mij hulp nodig hebben, weet je mij te vinden! 🙂