Beantwoord

Download snelheid bijna gehalveerd voor geen rede

  • 17 October 2019
  • 17 reacties
  • 275 keer bekeken

Hallo, forum gebruikers!

 

in de laaste ander halve maand heb ik door dat mijn download snelheid gewoon langzaam omlaag ging van wat het normaal was..  (we zaten tegen 1 mb aan, en zelfde met upload) en nu is het 500/600kb

We hebben een nieuw router (v10) gekregen een monteur heeft het geinstalleerd en ze hebben ook onderhoud gedaan bij een internetkast in de buurt van ons. Alles werkte gewoon prima voor een redelijke tijd.

maar nu ziin we weer terug bij af en het was erger dan eerst...echt jammer dit. :P 

 

 P.S als jij dit probleem ook hebt. zeg het dan alsjeblieft mischien is het een storing ofzo die meer dan een maand duurt

icon

Beste antwoord door Nic Hofman 4 November 2019, 13:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Nic. 

Op jouw adres meet ik op dit moment namelijk 6 Mbps, iets dat de screenshot hierboven bij jou ook aangeeft. Dat zit dus goed. Wat bedoel je precies met 1 Mb?

Hoi Nic. 

Op jouw adres meet ik op dit moment namelijk 6 Mbps, iets dat de screenshot hierboven bij jou ook aangeeft. Dat zit dus goed. Wat bedoel je precies met 1 Mb?

Monteur kwam bij ons langs en had door dat we een router hadden die niet eens op ons Internet moest. Dus we kregen een downgrade. Maar toen hadden we ook gelijk 1mb download. Sorry for late reply

Badge +19

Even voor alle duidelijkheid . Je hebt nu een v10 modem en je haalt bekabeld die lage snelheid of via Wi-Fi?

Even voor alle duidelijkheid . Je hebt nu een v10 modem en je haalt bekabeld die lage snelheid of via Wi-Fi?

Bekabeld

Reputatie 7
Badge +24

Het is me nog niet duidelijk wat je nu precies meet bekabeld. 6 Mbps? 

Het is me nog niet duidelijk wat je nu precies meet bekabeld. 6 Mbps? 

ik heb bekabeld gemeten. het zou normaal tegen 1/mb liggen. maar nu niet meer, ik heb nog een probleem en dat is dat ik veel last heb van packetloss heb (kan dat uitleggen als het moet). en het is constant het is tussen gisteren en eer gisteren nu all bezig. kan er een filmpje van maken 

Reputatie 7
Badge +24

Wat meet je nu dan precies? Dat is mij nog niet duidelijk, 6, 1 of onder de 1 Mbps? Ik weet wat packet loss is, maar in welk context is dit? Wat doe je precies en wat lukt niet? 

wat ik nu meet, is dat mijn download 6.98Mbps onder wat het normaal was, en mijn upload is nu super laag 0.70Mbps 

en de packetloss was van een game die ik speelde. maar dat ging weg toen ik discord's high voice packet priority unchecked heb en de router een paar keer gereset had

het internet is onstabiel, mij steam downloads springen van 600Mbps naar 700Mbps en met de upload kan ik haast niet eens een filmpje van 2MB uploaden, dan moet ik het 4 keer opnieuw moet proberen omdat het elke keer te lang over doet

Reputatie 7
Badge +24

Daar zul je helaas niets aan kunnen doen op deze verbinding. De upload is via xDSL altijd rond de 10% van de download. Ik zie echter wel dat we bij jou ook internet buitengebied leveren, dat gaat dan via 4G. Je zult dan wel over moeten stappen naar de nieuwe pakketten waarbij je korting voor traag internet vervalt. Dan ben je maandelijks € 7,50 meer kwijt. 

Voordat je dit überhaupt overweegt is het handig om te weten welke snelheid je daar via 4G haalt, dit om te weten of het de moeite waard is. Ik zie dat je ook een mobiel abonnement van ons hebt, klopt dit? Zo ja, zou je via je mobiel op 4G een speedtest willen doen zodat we weten wat de snelheid is? 

dan klopt er iets niet. normaal kon ik een 2mb foto/filmpje binnen 7-10 seconden uploaden en nu duurt het 30 seconden op minst en dit is over 1-2 weken. iet's gaat niet goed dan

 

ik heb volgens mij een 3G abonnement voor mijn telefoon.. of er iets anders dat het 4G maakt maar het internet voelt aan zoals altijd, dat het langzaam is. ik heb 30 seconden nodig om eens een website te laden https://www.speedtest.net/result/a/5433642315 (record speeedsss), maar mijn andre probleem lijkt weer terug gekeerd te zijn. packetdrop op teamfortress 2. dit probleem heb ik all voor een paar dagen nu, want het valt weg en komt weer terug. ik ga morgen op een ander pc bezig kijken of het daar ook het probleem lijkt

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb daar geen verklaring voor. Test ajb inderdaad eerst met een andere pc, ik kan anders ook een wederom een monteur aansturen om het toch weer te controleren. 

Ik heb daar geen verklaring voor. Test ajb inderdaad eerst met een andere pc, ik kan anders ook een wederom een monteur aansturen om het toch weer te controleren. 

Ik heb het op een andre pc geprobeerd, en het lijkt dat het zelfde probleem te zijn wat ik hier. heb dus als er gecheckt kan worden voor storing van packetloss dat zou mooi zijn 

Reputatie 7
Badge +24

Vind je het goed als ik je morgen bel om een monteur in te plannen? Vanaf 13:30 ben ik aanwezig tot in de avond. 

Vind je het goed als ik je morgen bel om een monteur in te plannen? Vanaf 13:30 ben ik aanwezig tot in de avond. 

klinkt goed.. maar ik weet niet of ik een eigennaar moet zijn van de router om er een monteur bij te halen. want ik woon nog bij mij ouders. dus ik weet niet of dat kan

Reputatie 7
Badge +24

Oeii, dat is inderdaad ontzettend lastig. Heb je een schriftelijke toestemming inclusief kopie van hun ID bewijs en hun bonuskaart van de AH? 

Ik zit je maar te jennen, natuurlijk kan dat. :wink:

Neem aan dat je 18+ bent en je de gegevens van het abonnement bij de hand hebt? Ik ben er nog tot vanavond, laat me even weten wat je uitkomt. 

 

Oeii, dat is inderdaad ontzettend lastig. Heb je een schriftelijke toestemming inclusief kopie van hun ID bewijs en hun bonuskaart van de AH? 

Ik zit je maar te jennen, natuurlijk kan dat. :wink:

Neem aan dat je 18+ bent en je de gegevens van het abonnement bij de hand hebt? Ik ben er nog tot vanavond, laat me even weten wat je uitkomt. 

 

jammer genoeg kan het niet, mij pa heeft het geweigerd om nog een monteur er bij te halen :/ 

word em dus nie

Reputatie 7
Badge +24

Oeii, dat is inderdaad ontzettend lastig. Heb je een schriftelijke toestemming inclusief kopie van hun ID bewijs en hun bonuskaart van de AH? 

Ik zit je maar te jennen, natuurlijk kan dat. :wink:

Neem aan dat je 18+ bent en je de gegevens van het abonnement bij de hand hebt? Ik ben er nog tot vanavond, laat me even weten wat je uitkomt. 

 

jammer genoeg kan het niet, mij pa heeft het geweigerd om nog een monteur er bij te halen :/ 

word em dus nie

Dan houdt het voor mij enigszins op. :(