Beantwoord

Download snelheid laag

  • 15 December 2019
  • 7 reacties
  • 216 keer bekeken

Badge

Beste, KPN. 

 

Ik ben een klant van Oxxio die hun services via KPN huurt. Ik heb sinds september 2019 tv en internet van Oxxio/KPN. Het is mij altijd opgevallen dat wanneer ik een speedtest van kpn of ookla doe dat ik gemiddeld tussen de 30 en 50 mpbs zit met upload en download. Ik heb een glasvezel aansluiting van 50mbps. Echter wanneer ik een spel download van verschillende programma`s (Battle.net, origin, steam etc) dan merk ik dat mijn snelheid nooit hoger komt dan 5 a 6 mpbs. Ook al geven de website`s een hogere snelheden aan. 

 

Ik heb elke '’download'’ programma gekeken naar de firewalls en poorten en die staan allemaal open. 

 

Mijn computer is bekabeld aangesloten met een CAT 6 RJ45 kabel. 

Dit is een zelfgebouwde computer die wel degelijk hogere snelheden aan met een Realtek® 8111H Gigabit LAN controller. De zelfde computer had ik eerst in Schiedam waar ik een glazvezel van caiway had die ook 50mpbs was en daar was de upload en download altijd 50. Als ik een game downloaden dan had ik altijd snelheden van ongeveer 30mbps en hoger.

Ik heb een Experia box v10 met de firmware V1.01.01T01.9

 

Wat kan ik doen om dit te verhogen? 

 

Mvg
Terry

icon

Beste antwoord door Nick83 15 December 2019, 11:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Als je klant van Oxxio bent, dan moet je ook aankloppen bij Oxxio voor support. Niet bij KPN. KPN gaat u niet helpen.

Hoi @Terry de Regt . Welkom op het forum.

Helaas kan ik je niet helpen. Voor ondersteuning bij dit soort zaken zul je contact moeten zoeken bij oxxio. Zij huren onze lijnen maar leveren verder zelf de dienstverlening. 

Dag,

 

In mijn geval heeft KPN de dienstverlening van T-Mobile overgenomen. Ik had een 40 mbit abbo over de glasvezel.

Op dit moment haal ik snelheden tot ongeveer 18mbit, behalve via de speedtest van KPN zelf.

 

Als ik 72mbit zou krijgen klaag ik daar natuurlijk niet over. Helaas denk ik niet dat de download(24,5gig totaal) binnen anderhalf uur binnen is, wat normaal zou zijn met mijn abonnement.

 

Badge +19

Heb je het modem al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen en het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom gehaald?

Heb je het modem al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen en het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom gehaald?

 

Waarom zou ik dat doen dan?

KPN speedtest geeft mij geweldige resultaten..

 

edit: of reageerde je op het bericht van 11 maanden terug?

Badge +19

O ik reageerde eigenlijk nav je speedtestplaatje. Dat ziet er niet best uit. 

O ik reageerde eigenlijk nav je speedtestplaatje. Dat ziet er niet best uit. 

 

Ah, nou ja, normaal zou ik wel tevreden zijn met die resultaten denk ik.

Ik ben wat andere programma's gestart die ook bandbreedte pakken.

Deze gaan wel gewoon door, dat valt me erg mee.

Ik heb zelf voor Steam(in het plaatje links), geen bandbreedte-beperking ingesteld, maar ik kan in ieder geval andere dingen doen ondertussen.