Beantwoord

Download stopt bij ongeveer 75 tot 85%

  • 11 February 2019
  • 19 reacties
  • 303 keer bekeken

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een glasvezel verbinding in Almere. Ik ben geen hardcore downloader maar het lukt mij zelfs niet om mijn Mac te updaten. Ik heb het zowel bedraad als via de Wifi geprobeerd. Ook een gekocht programma (Band in a Box) wat ongeveer 10 Gb is kan ik niet binnenhalen omdat de download rond de 75 / 85 % gewoon stopt. Op mijn oude Windows laptop loopt de download van een programma ook vast op 75 / 85 %. De helpdesk kan mij niet helpen en gaven het advies om het hier eens te proberen 😖
Ik heb al een nieuwe Experia box gekregen, heeft niet geholpen.
Urenlang met Apple support aan de telefoon gehangen, conclusie, heeft niets met mijn Mac te maken.
Mijn zoon heeft het met zijn Macbook geprobeert, maar lukt ook niet.
Wat wel lukt is als ik van mijn telefoon een hotspot maak en op die manier zaken binnen haal, dan is er geen enkel probleem, maar je bent dan wel heel snel door je bundel heen.
KPN weet het niet en ze kunnen niets voor me doen, gewoon omdat ze het niet weten. Als ze de verbinding testen dan is alles gewoon in orde. Wie heft een idee wat er aan de hand is / kan zijn?

Alvast bedankt, John
icon

Beste antwoord door Jomiba 6 March 2019, 11:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Welke Experia Box heb je?
Ik heb een nieuwe Experiabox V10A
Reputatie 7
Dan ben ik bang dat we daar ook direct de oorzaak te pakken hebben.
Het hoeveelheid problemen met de V10A dat hier op het forum gemeld wordt is ondertussen zo enorm groot dat ik alle vertrouwen in de V10A heb verloren.
Je bent ook niet de eerste die een probleem meldt met downloads die afgebroken worden.

Ik kan je maar één ding adviseren en dat is om van die V10A af te komen en een V10 (zonder A) of zelfs een V9 te bemachtigen.
Bedankt voor je reactie. Hiervoor had ik een V10, toen werkte het ook niet en op aanraden van de KPN deze ontvangen en geplaatst. Misschien moet ik wel helemaal een andere router kopen en aansluiten.
Reputatie 7
Welke dwaas gaat nu adviseren om een V10 (zonder A) te vervangen door een V10A.
De V10 (zonder A) is mijns inziens de beste Experia Box die KPN ooit geleverd heeft en de V10A lijkt een rampzalig gedrocht te zijn als ik de berichten op dit forum zo lees.

Wat ben ik blij dat ik die Experia Box vervangen heb door een EdgeRouter.
Ik denk dat we de experiabox als boosdoener kunnen uitsluiten. Op sommige vlakken ben ik het met @wjb eens. De v10a heeft kuren. Die we hopelijk snel gaan oplossen met een update. Met name draadloze verbindingen die heel traag zijn en het uitgeven van IP adressen. (DHCP)
Jouw problematiek herken ik hier niet in en het lijkt me dat het issue ergens anders zit ( het feit dat het met de v10 ook niet werkte, bevestigt dit.) Waar? Geen idee. Lopen ALLE downloads vast? Of alleen grote downloads? Hapert het signaal misschien? Wat zie je gebeuren op de experiabox als een download spaak loopt?
Hoi Erwin, bedankt voor het reageren.
Het betreft alleen de grotere downloads, en ja het signaal hapert / fluctueert af en toe, dit zie ik op mijn wifi analyzer op mijn tablet, maar ik hou wel wifi signaal. Ik heb geen flauw idee wat er op de Experiabox gebeurt als het spaak loop. Wat / waar zou ik iets kunnen zien op de box?
Voor alle duidelijkheid, ik heb alles bekabeld en deze bekabeling is helemaal nagelopen.
Nadat ik de nieuwe v10A box had ontvangen heb ik mijn Mac bijna naast de box neergezet, zowel bekabeld als via de wifi. Alle andere kabeltjes had ik er vanaf gehaald dus alleen mijn Mac was verbonden met de box. Ook dat gaf hetzelfde probleem, de download komt niet helemaal door en stopt bij 75 / 85%.
Ik bedoelde daarmee, dat als het signaal onderbreekt en het heeft iets met de toevoer van het signaal te maken dan zou je dat aan de lampjes op de experiabox moeten kunnen zien. Ze zouden bijvoorbeeld even kort uit kunnen gaan. Of het internetlampje zou rood kunnen worden.
Ik kan vanaf hier ook controleren of er een stabiel signaal naar jouw experiabox is. Zou je je profiel kunnen aanvullen met gegevens en mij een seintje geven? Dan meet ik de lijn voor je door!
Ik heb nog niks gehoord. Wellicht heb je het druk. Mocht je willen dat ik de lijn doormeet, geef me een seintje. Voorlopig ga ik er van uit dat het is opgelost.
Hallo Edwin, was inderdaad een tijds probleem, ik heb mijn profiel aangevuld em nee het probleem is nog steeds hetzelfde.

Alvast bedankt.
Ik heb wat problemen om op dit moment de lijn door te meten. Ik vermoed dat het aan mijn systeem ligt. Ik doe morgen een nieuwe poging.
Wat ik wil controleren is of de verbinding tot aan de experiabox stabiel is. Ik kom er morgen op terug!
Het is nu wel gelukt en ik meet een stabiele lijn tot aan de experiabox. Dat zegt niet alles maar het lijkt er wel op dat het niet in de toevoer zit. Ik krabbel nog steeds over mijn hoofd wat er nu aan de hand is.
Heb jij ook kennissen met een windows laptop? Die misschien eens willen testen? Als nou blijkt dat het daar ook niet mee werkt en dit gebeurt met een bedraad aangesloten laptop dan heb ik meer slagkracht om een ticket aan te maken.
Hoi Edwin,
Bedankt zover maar ik hor nu weer dezelfde zaken die ik al meerdere malen van KPN heb vernomen. Ik weet niet of je toegang hebt tot de notities die door de helpdesk zijn verwerkt. Ik heb echt al het mogelijke al gedaan, alle loskoppelen van de Experiabox, Mac ernaast gezet (bedraad en ook op wifi na elkaar)en geprobeerd te downloaden, loopt vast. Oude windows laptop geprobeerd, loopt ook vast.
Probeer ik te downloaden d.m.v. een met mijn GSM gemaakte hotspot (4G) dan werkt het gewoon.
Kortom alles wat je kunt bedenken is al uitgeprobeerd. Het enige wat de helpdesk nog voor mij kon bedenken was de tip om het probleem plaatsen op dit forum, hoop toch echt dat je werkelijk iets voor me kunt betekenen.
De collega's hebben uitgebreid gelogd. Maar het detail dat er ook met windows laptops is getest stond er niet in vandaar dat ik dit nog wilde zeker weten.
Ik zie het nu zelfs in je begin post staan, dus ik heb niet goed gelezen. Excuus.
Eerlijkheid gebied dat ik hier op afstand weinig mee kan. Uiteraard probeer ik in te schatten of dit een probleem is, dat in het KPN domein zit. Zoals gezegd: de meting op je lijn is stabiel. Dat is niet zaligmakend maar geeft me wel een indicatie.
Ik lees dat het voornamelijk om itunes/apple downloads gaat. Ik wil ook graag weten of het bij een willekeurige andere grote download gaat die totaal niet gerelateerd is aan apple of een van hun ip adressen. Dit om uit te sluiten dat zij er iets mee te maken hebben .
Excuus als je dit ook al verteld hebt, maar dit wil ik graag zeker weten. Mede omdat dit een zeer exotisch probleem is.
Als het tevens met andere, willekeurige downloads gebeurt stel ik een monteur voor.
Het gebeurt ook met andere grotere downloads. Kort geleden heb ik een pakket software gekocht van een externe partij en de download wilde gewoon niet lukken, door een ander laten downloaden en via een USB stick moeten installeren. Gewoon triest als je zoveel betaald voor je aansluiting en het lukt niet.😩
Leuk je even gesproken te hebben! We hebben voor morgen (tussen 10:00 en 12:00 ) een storingsmonteur ingeboekt. Wijs hem met name op de FTU, want dat is nu de meest 'verdachte' plek. Ik hoop dat er morgen een oplossing voor dit probleem komt. Ik wacht in spanning af 🙂
Hoi Erwin,
De monteur is net weg, hij dacht dat hij voor een probleem van de tv kwam maar had wel al de FTU vervangen door een nieuwer type 1 Gb, bij mij hing nog een oude 100Mb.
Voor de rest wist hij geen raad met mijn probleem en ik heb maar aangegeven dat ik ging proberen of het nu wel lukt om hele downloads binnen te halen. Ik ben voorzichtig optimistisch nu.
Ik heb het hele gekochte programma waar ik het over had, in 6 delen opnieuw gedownload en zoals het er nu uitziet werkt het. De hele pakketten komen een voor een in z'n geheel binnen dus mogelijk is met de vervanging van de FTU het probleem getackeld. Ik kan je wel zeggen dat ik heel blij ben.
Het heeft geduurd voor het probleem opgelost was, maar het is toch (zover ik nu kan beoordelen) gelukt. Rest me om jouw enorm te bedanken.
Greetz, John
Ik hoop ook dat het daarmee is verholpen, John. De monteur had niet mijn verhaaltje gelezen? Soms valt er informatie weg op de bon.
Ik ben wel blij dat hij een nieuwe FTU geplaatst heeft en blijkbaar een flexibele instelling had 🙂
My yosemite had similar problems and I was really frustrated. Re-downloading helped me and now it helped you too, so I think it's a win-win.