Vraag

Downloadsnelheid max 10mbit i.p.v. 200mbit. Wat is hier aan te doen?

  • 22 February 2021
  • 22 reacties
  • 248 keer bekeken

Wij hebben al enige tijd last van een trage verbinding. M.n. tijdens TEAMS of ZOOM. Dus onlangs een superwifi netwerk aangelegd alleen biedt dit niet de oplossing.

Dus nu maar een snelheidstest gedaan en ik kwam er achter dat wij slechts 10Mbit download snelheid halen i.p.v. 200Mbit. De Uploadsnelheid van 32Mbit wordt nagenoeg wel gehaald.

Wij hebben geen glasvezel, wel een Experiabox en dus nu ook superwifi. Wie kan ons helpen?

Thnxs, Frank


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Badge +19

Wat heb je allemaal aangesloten op het modem qua randapparatuur? Welke experiabox heb je en welke snelheid heb je als je bekabeld meet?

Joep, dank je wel. Ik ga even in de meterkast kijken en e.e.a. opzoeken.

 

Hi Joep,

Bekabeld op Experiabox V10a kom ik op 100 Mbit Download snelheid (dat scheelt nogal).

Naast de Experiabox staat een Apple Time Capsule

Via 230V wordt internet naar TV en Radio gestuurd en heb ik er afgelopen vrijdag 2 Superwifi versterkers tussen gezet. Deze staan op de Experiabox aangesloten. Hiermee dacht ik de verbinding te verbeteren maar helaas.

Ik kijk uit naar je reactie.

 

Frank

Badge +19

Gebruik je dit soort dingen? 

 

Yep die staan voor de Experiabox en tussen de TV

Overigens heb ik de DSV650 staan (2 stuks).

Badge +19

Ik was er al bang voor toen ik je probleem zag. Haal ze maar weg dan is het probleem opgelost.

Voor alle duidelijkheid; je geeft aan dat de DSV650-s het probleem vormen? Maar als ik deze weg haal dan heb ik volgens mij geen internet verbinding meer met mijn TV/Radio.

Of moet ik ze vervangen voor de DSV1200?

 

Badge +19

Goedemorgen  nou ik bedoel in de eerste instantie ga even testen zonder de draadloze verbindingsets.  Dus allemaal uit het stopcontact halen.  Dan zie je meteen of dat de boosdoener zijn. Daarna kijken we dan even hoe verder.  Ik ben heel benieuwd.

Reputatie 7
Badge +24

Dvs is niet zo snel over het algemeen. Vaak net genoeg om tv over te kijken. Maar die 200 mbit van uw abonnement kunt u wel vergeten. Dvs is vaak ook niet zo stabiel. Voor de tv ontvanger is dat niet zo'n probleem, want die loopt vaak een paar seconden achter en heeft zo een kleine buffer waarmee hij kleine haperingen en korte onderbrekingen kan opvangen. Als u aan het videobellen bent, dan wilt u natuurlijk niet een paar seconden achterlopen, en beeldbellen werkt daarom ook niet met een buffer van een paar seconden. Dus zorg er voor dat uw verbinding bij het videobellen nooit over die dvs loopt. Geen versterker aansluiten bij de tv dus.

Die time capsule is zowat 10 jaar oud ofzo en word al jaren niet meer verkocht. Je kunt je afvragen of je zo'n gedateerd apparaat nog wilt gebruiken. Zorg er in ieder geval voor dat hij een andere WiFi naam uitzend dan de SuperWiFi's. 

Joep zegt: dvs weghalen en een kabel leggen. Als dat ook maar enigszins mogelijk is --> doen! Via kruipruimte ofzo? Dan kun je de SuperWiFi wel in de woonkamer plaatsen. Het is natuurlijk wel de beste plek voor een SuperWiFi, in de woonkamer, veel beter dan de meterkast. 

Zo te lezen vormt de set van 2 DVS650’s alleen maar netwerkverbinding voor TV/Radio, dus niet voor PC o.i.d. waar de 10Mbit/s downloadsnelheid op gemeten is. Upload was wel hoger, n.l. 32Mbps. Lijkt daarom een WiFi bottleneck, die DVS’s zijn een aparte tak. Ze kunnen natuurlijk wel (analoog) storen op DSL, maar lijkt minder waarschijnlijk.

De bekabelde 100Mbit/s is misschien via een wat oudere fast-ethernet (maar max 100Mbit/s) poort, dat ligt dan aan de PC en/of time-capsule? En ik denk dat je met de verkeerde WiFi bent verbonden.

Oké, veel informatie die ik straks ga uitzoeken.

Ik heb die 100Mbit gemeten met een kabel uit de Experiabox. Nu moet ik zien te achterhalen of mijn netwerk via de Timecapsule geconnect is. Mijn gevoel zegt dat dit zo is.

Het gekke is dat ik de SuperWifi's geïnstalleerd heb op de Experiabox (zoals de gebruiksaanwijzing zegt) alleen bestaat de kans dat deze de instellingen over heeft genomen van de Timecapsule (als dit inderdaad mijn ‘hoofd’ netwerk is.

Gr. Frank

 

Badge +19

Succes! Hou ons op de hoogte als je wil. 

Goedemorgen,

De DSV's heb ik even laten staan. Die zorgen inderdaad voor een verbinding Experia - TV.

Ik heb een bekabelde snelheidstest gedaan op de ‘oude’  Apple TimeCapsule en kwam exact hetzelfde uit als op de Experiabox nm. 100 Mbit Download en 30 upload. Dus daar ligt het niet aan.

Nu heb ik het basisstation van de nieuwe Superwifi (KPN) van de Experiabox afgehaald en op de Time Capsule aangesloten. ALs ik nu een draadloze snelheidstest doe heb ik ca 41 Mbit download. Dus wel sneller maar niet rete snel. 

Heeft iemand nog een idee of ik ergens instellingen moet wijzigen?

Gr. Frank

Hmmmm nu zo'n 10 minuten later zie ik dat de snelheid alweer terug gaat lopen naar ca 17Mbit downloadsnelheid…..

Badge +19

De draadloze verbindingsets kunnen echt de  gekste problemen geven. Het forum staat er vol van.

Overigens doe ik de tweede test op de eerste verdieping. Dus van 40 naar 17 Mbit beide op de eerste verdieping. Ik zie ook dat de uploadsnelheid slechts 19Mbit is.

Hoe zou ik kunnen zien of ik verbonden ben via Superwifi? Want dit station staat op 1 meter afstand van mijn laptop. Wellicht dat mijn laptop deze niet ziet en toch met de TimeCapsule verbonden is?

Als mijn TimeCapsule het eigenlijke netwerkpunt is (dus volgens mij log ik op mijn netwerk in via de Time Capsule) en ik installeer de SuperWifi's op de Experia Box, blijf ik dus inloggen op mijn TimeCapsule en niet via de Superwifi's.

Dit wordt bevestigd als ik tijdens een speedtest de superwifi gewoon uitzet en geen wijziging in snelheid zie.

Wie denkt er het zijne van?

Superwifi installeren op TimeCapsule?

Reputatie 7
Badge +24

Waarom haal je dat prehistorische appel ding er niet gewoon tussen uit? Wat moet je er nog mee als je SuperWiFi's hebt? Het werkt niet samen en zit elkaar alleen maar in de weg.

Ehhh dat old skool ding staat er als back-up. Ik zal dan mijn oude netwerk moeten verwijderen en een ieuw netwerk maken met de Superwifi's. Ben ik alleen nieuwsgierig hoe ik deze superwifi's ga vinden?

 

Als je een nieuw paar schoenen hebt gekocht, kun je natuurlijk besluiten om voortaan met 1 oude linkerschoen en 1 nieuwe rechterschoen op pad te gaan, maar het lijkt me toch beter om gewoon ook de nieuwe linkerschoen aan te trekken als je wilt ervaren hoe de nieuwe schoenen bevallen.

Die oude schoenen kan je gewoon in de doos in de berging zetten, je hoeft ze niet gelijk in de vuilnisbak te gooien.

Reputatie 7
Badge +24

Ehhh dat old skool ding staat er als back-up. Ik zal dan mijn oude netwerk moeten verwijderen en een ieuw netwerk maken met de Superwifi's. Ben ik alleen nieuwsgierig hoe ik deze superwifi's ga vinden?

 

Zet dan in ieder geval WiFi uit op dat ding.