Beantwoord

Downloadsnelheid vaak traag

  • 10 April 2021
  • 19 reacties
  • 173 keer bekeken

Goedendag, vandaag elk uur (5x) de speedtest gedaan op https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

 

Het viel mij op dat ik geen luisterboek kon downloaden, ook niet beneden, alles gereset maar het boek kwam maar niet binnen.

De speedtest gaf aan per uur:

33Mb - 22MB - 71 MB - 29MB en als laatste 69 MB.

Downloaden is vaak niet meer mogelijk, systeem is gereset. Wat kan ik hier aan doen, begin het (weer) beu teworden

 

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 12 April 2021, 11:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Een bijzonder probleem, @Tstz, aangezien de snelheden die je haalt prima zijn! Heb je alleen problemen met het binnenhalen van een luisterboek? Dan kan er mogelijk iets met de app zelf aan de hand zijn. Als je ook problemen met andere apps op wifi ervaart, dan kan ik je aanraden onze Wifi Manager eens te proberen. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer.

Dank u,

gisteren avond op de 1e verdieping trachten Netflix te kijken, halverwege de film bleef deze weer hangen en bufferen, hieronder het resultaat, 70/13/11 Mb per verdieping, soms hoog, vaak te laag

 

 

Het is om moedeloos van te worden, mijn vrouw wordt vaak boos op KPN daar zij vaak boven schildert met een luisterboek aan of een film wil kijken in haar atelier op de 2e verdieping.

 

Soms gaat het een paar dagen ok, dan weer om hopeloos van te worden, soory KPN maar u heeft 2 allerminst tevreden klanten, mijn vrouw werkt soms thuis en zit al “gedwongen door de wifi” beneden te werken met privacy gevoelige on-line gesprekken  en wilt liever boven werken!!!

Reputatie 7
Badge +17

De snelheden die je op de eerste en bovenste verdieping haalt, zijn geen snelheden om over naar huis te schrijven. Met deze snelheden zou je van de Wifi Manager een gratis oplossing aangeboden moeten krijgen. Heb je de Wifi Manager twee keer in zijn geheel doorlopen? Als je na de tweede keer nog steeds onder de 20 Mbps haalt, dan krijg je van ons gratis Experia Wifi of een gratis wifi monteur aangeboden.

 

Resultaat hier boven na 1e meting.

 

 

Na het herinstellen krijg ik deze waardes :(

 

Deze (betaal) optie krijg ik nu, moet ik hier echt voor betalen? Nieuwe leden niet????

De optie X Peria wifi is geen optie daar er niet te boren is in huis.

Wat nu te doen? Graag hoor ik van u

 

Reputatie 7
Badge +17

De Wifi Manager heeft je dus gratis Experia Wifi aangeboden, begrijp ik. Dat is fijn! Wij kunnen alleen de Experia Wifi gratis toesturen. Wil je liever een draadloze optie, dan zal je de SuperWifi aan moeten schaffen. We bieden deze nu aan voor € 149,00. Ik kan je deze niet kosteloos toesturen.

Nieuwe klanten kunnen bij het afsluiten van een abonnement kiezen tussen gratis SuperWifi of korting op het abonnement. Nieuwe klanten krijgen niet beide. Kiezen zij dus voor de korting, dan zullen zij ook voor de SuperWifi moeten betalen. Het betreft hier een welkomstactie. Van een vergelijkbare actie heb jij in het verleden ook gebruik mogen maken.

Dank u wel voor uw reactie, jammer,

mijn mening blijft dat het enorm slecht is van KPN dat vaste klanten, en niet zomaar voor een paar jaren, moeten betalen hiervoor terwijl instappers deze gratis krijgen. Uw service is dus enorm beperkt als het om de (extra centen) gaat!

 

Even rekenen wat ik kan besparen als ik nu naar Ziggo overstap:

  1. Gratis F1 via Ziggo sport waar ik nu voor betaal 178€ (1 jaar)
  2. Gratis Wifi versterker 149€
  3. Beide GSM abbonementen verhuizen tzt mee naar Vodafone ter info

Dank u voor uw tijd

groet

TSTZ

Reputatie 6
Badge +6

Dank u wel voor uw reactie, jammer,

mijn mening blijft dat het enorm slecht is van KPN dat vaste klanten, en niet zomaar voor een paar jaren, moeten betalen hiervoor terwijl instappers deze gratis krijgen. Uw service is dus enorm beperkt als het om de (extra centen) gaat!

 

Even rekenen wat ik kan besparen als ik nu naar Ziggo overstap:

  1. Gratis F1 via Ziggo sport waar ik nu voor betaal 178€ (1 jaar)
  2. Gratis Wifi versterker 149€
  3. Beide GSM abbonementen verhuizen tzt mee naar Vodafone ter info

Dank u voor uw tijd

groet

TSTZ

Dat is juist hartstikke logisch. Iedereen kan bij aanvang van zijn of haar abonnement eenmalig gebruik maken van een welkomstkorting. Als dit ook aan bestaande klanten verstrekt zou worden dan zou dat waarschijnlijk betekenen dat de tarieven omhoog gaan, het moet ergens van betaald worden....

@JuanNegro 

Kan je rekenen? Dan zie ik nu eigenlijk dat het heel lucratief is om eens naar Ziggo over te stappen met hun welkomstbonussen! 

En als je rekenen, waarom zou dan Ik hierbij KPN blijven? Waarom bieden ze gratis WiFi versterkers aan bij nieuwe klanten? Omdat zonder zo goed internet geeft????? Nee nee, als jarenlange klant voelt dit als een: je bent maar een klantjes en sorry voor de K kwaliteit van ons, wil je beter dan betaal je maar, ook na 20y klant zijn, suc7 meneer, groet KPN

Reputatie 6
Badge +6

Jij kunt toch ook gratis WiFi versterkers krijgen? Heeft niks te maken met zogenaamde K kwaliteit. Je moet er alleen wel wat voor doen om overal goede WiFi te krijgen, werkt bij elke provider zo.

@JuanNegro  goede optie, dat is bekabeld dus, en dat is nu net waar dit strakke huis de mogelijkheid niet voor biedt. Geen mogelijkheid om door de plafonds naar de 2e verdieping te komen, laat staan die kabelgoten in het zicht overal, overal de kabels weggewerkt onder de vloeren van de 4 speakerboxen, in de muren vd surrounds, idem in de keuken, dus de optie van jou is foeilelijk na onze verbouwingen. En hee, we leven toch in een draadloos reclame tijdperk van Ziggo en KPN, dus wtf? Klantjes houden, geld binnen, klant ontevreden, klantjes weg, vette pech voor de kaboutertjes  dan toch?

@Kpn 

Ik wacht nu op antwoord van U en hoop op een positief antwoord voor mij.

Reputatie 7
Badge +17

Ik zou het jammer vinden als je besluit over te stappen naar een andere provider, @Tstz, maar dat verandert mijn antwoord niet. Zoals @JuanNegro ook aangeeft, krijg je van ons gratis wifi versterkers aangeboden omdat jouw wifi verbinding onder de ondergrens presteert. We willen je graag helpen meer uit jouw wifi verbinding te halen en bieden je gratis Experia Wifi aan. Het is jouw eigen keuze om geen gebruik te maken van dit aanbod, omdat je graag draadloos wilt. Je kunt in dat geval zelf SuperWifi aanschaffen. Ik kan het niet anders maken.

Dank u voor uw antwoord, tijd en moeite.

Teleurstellend KPN, ik wil mijn huis netjes houden en uw antwoord is dan een steek in de rug vindt ik, “je doet het er maar mee met onze aanbieding”.

 

@JuanNegro dank voor je reacties

Dit topic mag nu gesloten worden svp

 

Groet en stay safe

Badge +19

Teleurstellend?? Je krijgt van kpn de beste oplossing gratis aangeboden.  Of dacht je dat je dat je draadloos overal de beste Wi-Fi kan hebben? Heb je enig idee hoeveel snelheid je verliest als je dit draadloos doet?

Heerlijke **** opm, veel woorden, zero support

 

*Admin: Bericht aangepast ivm huisregels