Beantwoord

Draadloos blijft traag

Reputatie 2
Badge +3
Ik heb 100/100 internet wat ik bedraad ook haal, maar draadloos heeft lange tijd ook rond de 100/100 gezten maar daar is nu nog slechts 50 van over in het meest gunstige geval. Via de tool heb ik de optie verbeter internet uitgevoerd maar zonder resultaat. waar kan het nog meer aan liggen ?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 19 augustus 2017, 18:25

Als beide 25Mbit/s zijn dat is dat waarschijnlijk beide 2.4Ghz De linkspeed van 72 kan best overeenkomen met die 25Mbit/s als er een beetje interferentie is.

Weet je zeker dat die iPad op 5Ghz zat? De Moto G3 is inderdaad alleen 2.4Ghz.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Welke Experiabox gebruik je?
Wat voor apparaat gebruik je om te internetten?
Reputatie 2
Badge +3

Ik heb een V10 en gebruik een iPad 4 of een moto G3 als draadloos apparaat.
Reputatie 7
Badge +30

Ik heb een V10 en gebruik een iPad 4 of een moto G3 als draadloos apparaat.
Op de G3 kan je onder WiFi Instellingen en dan kort op het WiFi netwerk drukken zien of hij via 5Ghz is verbonden. Welke linkspeed staat daar?

Op je iPad kun je dat niet zien. Wel kun je de 2.4Ghz en 5 een andere SSID geven zodat je aan de naam kan zien met welke je verbonden bent. Je iPad zou over 5Ghz meer moeten kunnen halen. Dit wijzigen doe je op de Experiabox onder WiFi - Geavanceerd.

Robin
Reputatie 2
Badge +3
@RobinFlikkema Ik heb gedaan wat je schreef, het resultaat was op de Ipad bedroevend, slechts 25 Mbps, op mijn G3 kan blijkbaar alleen de 2,4 MHz die geeft aan bij linkspeed 72 Mbps. en bij speedtest van ookla 25 Mbps. Mijn Ipad heb ik maar even teruggezet naar de 2,4 mhz in afwachting van meer snelheid.
Reputatie 7
Badge +30
Als beide 25Mbit/s zijn dat is dat waarschijnlijk beide 2.4Ghz De linkspeed van 72 kan best overeenkomen met die 25Mbit/s als er een beetje interferentie is.

Weet je zeker dat die iPad op 5Ghz zat? De Moto G3 is inderdaad alleen 2.4Ghz.
Reputatie 2
Badge +3
Ja als de naam van de verbinding voor de snelheid staat dan zou de ipad op de hoge band moeten zitten.
Welliswaar is het wel dat op 1,5 meter vanaf de V10 de snelheid op de hoge wel 90 is.
De eerst genoemde meting was vanaf de 1e verdieping daar was ie beide rond de 25 MBps.
Op de lage stand is er geen verschil namelijk op 1,5 m is ie 24 MBps.

Reageer