Beantwoord

draadloos gamen experiabox v8

• 17 november 2013
  • 6 reacties
  • 3625 keer bekeken

Hallo,

Sinds twee weken zijn wij overgestapt naar glasvezel(internet, telefoon & TV). Onze oude experiabox is hierbij vervangen voor een V8. Sindsdien kan ik nauwelijks meer online gamen op de PS3. Bij verschillende spellen duurt het heel lang (meer dan een half uur) voordat er tegenstanders gevonden worden of worden er geen tegenstanders gevonden. Het wifi-signaal schommelt tussen de 75 en 90%.

Ik heb al van alles geprobeerd. UPNP aan/uit, DMZ aan/uit en portforwarding (dit hielp bij de oude experiabox wel). Opvallend is dat wanneer ik een DMZ op het ip-adres van mij ps3 zet, de ps3 überhaupt geen contact meer kan maken met internet. De PS3 heeft een static ip-adres en naar mijn weten heb ik alle mogelijke oplossingen die op internet staan geprobeerd. De PS3 zelf geeft aan dat het NAT type op 2 staat, maar de games geven nog steeds strict aan.

Ik heb al meerdere malen gebeld met de klantenservice (waarbij een aantal keer midden in het gesprek de verbinding werd verbroken door de telefonist). Zij gaven mij dezelfde aanwijzingen die ik op internet heb gevonden en konden mij dus niet helpen. Een telefonist raadde mij aan om contact op te nemen met de 'experts.' Nadat ik dit nummer belde kreeg ik de aanbieding dat ze mij voor 30 euro hulp op afstand wilden bieden, maar ze betwijfelden of het effect had.

De PS3 is draadloos verbonden met internet, omdat het niet mogelijk is een kabel vanuit het modem naar de PS3 te trekken zonder dat deze kabel in de weg gaat liggen. Ik heb het natuurlijk wel een paar keer geprobeerd met kabel, om te kijken of het daar aan lag. Maar ook hiermee kon ik niet online gamen.

Op dit moment weet ik niet meer wat ik nog kan proberen. Zijn er nog meer opties?

Ik lees op dit forum dat sommige mensen een ander modem toegestuurd krijgen. Is dat voor mij een optie? Is dat modem goed genoeg om ook tv en telefonie door het huis te verspreiden of moet ik dat alleen voor de PS3 gebruiken?

Met vriendelijke groet,

Mark

icon

Beste antwoord door wjb 17 november 2013, 17:10

Als jouw PS3 in de buurt van die televisie staat, dan is het issue snel verholpen door een switch (bijvoorbeeld deze TP-Link TL-SG105) op de powerline aan te sluiten en de TV en de PS3 op die switch aan te sluiten.

Als de PS3 heel ergens anders staat, dan is het mogelijk om een tweede powerline slave adapter op een stopcontact aan te sluiten. (Het liefst van hetzelfde merk en type, maar zelfs een ander merk met dezelfde snelheid werkt ook. Je hebt dan dus één master adapter (bij jouw router) en twee slave adapters (één voor de TV en één voor de PS3))

De oplossing met de switch heeft de voorkeur.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hoi mark0491, welkom op het forum.

Lees even het topic "Configureer uw Xbox, Playstation, Wii U of 3DS" (Zie: http://forum.kpn.com/t5/Internet/Configureer-uw-XBox-Playstation-Wii-U-of-3DS/td-p/145861).

Hierin staat beschreven hoe je jouw router en PS3 moet configureren en waarom jouw PS3 niet met internet kan communiceren als deze als DMZ is ingesteld. (DMZ moet bedraad zijn aangesloten.)

Als je geen UTP kabel kunt leggen, dan is een powerline (via het lichtnet) wellicht een optie voor je. 

Alternatief 1 zal voor jou de oplossing zijn.

Ik hoor graag of het geholpen heeft.

Reputatie 7
Als jouw PS3 in de buurt van die televisie staat, dan is het issue snel verholpen door een switch (bijvoorbeeld deze TP-Link TL-SG105) op de powerline aan te sluiten en de TV en de PS3 op die switch aan te sluiten.

Als de PS3 heel ergens anders staat, dan is het mogelijk om een tweede powerline slave adapter op een stopcontact aan te sluiten. (Het liefst van hetzelfde merk en type, maar zelfs een ander merk met dezelfde snelheid werkt ook. Je hebt dan dus één master adapter (bij jouw router) en twee slave adapters (één voor de TV en één voor de PS3))

De oplossing met de switch heeft de voorkeur.

Probeer in je netwerkinstellingen van je ps3 eens je

eerste dns op 8.8.8.8 te zetten en je
tweede dns op 8.8.4.4

succes

Hoi wjb,

Bedankt voor de snelle reactie!

Powerline heb ik al, maar deze gebruik ik voor de tv. Er past maar 1 kabel in. Monteur van Kpn vertelde dat je maar 1 powerline per stopcontact kan gebruiken, omdat het anders zou gaan storen. Klopt dit niet of moet ik dan een aanschaffen waar meerdere kabels inkunnen (als dit bestaat)?

Bedankt voor de hulp! Ik ga het met een switch proberen.

Hoi Bertus,

Bedankt, maar daar stond hij al op. Dat was het probleem niet. Probleem is inmiddels verholpen met een splitter :)

Reageer