Beantwoord

Draadloos internet valt om de paar minuten uit

  • 8 June 2019
  • 11 reacties
  • 350 keer bekeken

Badge
De laatste paar weken is het internet erg zwak en valt het om de paar minuten uit. Het is dan wel voor een paar seconden maar het gebeurt wel ongeveer om de 20 mintuten. Ik heb een Experiabox v10 (Draadloos). Er is al een keer een monteur langs gekomen maar die kan er niks aan doen. Heeft iemand wel een oplossing?
icon

Beste antwoord door HermanvdEijk 20 June 2019, 11:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Herman, welkom hier.

Dit is zeker niet de bedoeling. Als ik het goed begrijp valt je internet om de 20 minuten weg. Heb je dit op meerdere apparaten? Wat is de afstand tot de Experiabox? Heb je de Experiabox ook een keer gereset door het resetknopje aan de achterkant ingedrukt te houden met een tandenstoker? Probeer ook onze online tools om dit te verbeteren.

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Badge
Hoi Alex P

Ik heb gister de Experiabox gereset, ik had gister ook geen storing dat was erg prettig. Maar vandaag kwam de storing weer en is de storing erger geworden. De storing is nu ongeveer 20 seconden. De online tools heb ik uitgeprobeerd maar die blijken niet te helpen.
Mijn profiel heb ik aangevuld.
Reputatie 7
Badge +24
Ik mis nog even je antwoord op de vraag of je dit op meerdere apparaten hebt. De Experiabox heb je dus gereset met het resetknopje aan de achterkant?
Badge
Ja op alle apparaten.
Reputatie 7
Badge +24
Dan denk ik dat we toch een nieuwe modem moeten proberen, de V10A in dit geval. DIe heeft echter 3 poorten in plaats van 4. Gebruik je op dit moment alle 4 poorten?

De omruiling vindt plaats bij een Post NL punt bij jou in de buurt. Neem dan de apparatuur mee in een doosje en je ID-bewijs. Dit moet wel dezelfde achternaam hebben als de contractant. In jouw geval kan dit bij de Primera, Bruna of Intratuin in Pijnacker. Heb je een voorkeur?
Badge
Op dit moment wordt er 1 poort gebruikt.
Ik zou de V10A graag willen ophalen bij de Primera.

Ik heb nog 2 vragen.
Wanneer kan ik de nieuwe modem halen?
Is het makkelijk om de modem zelf te installeren of kan dat nog door een monteur gedaan worden?
Reputatie 7
Badge +11
Hier alvast de handleiding van de V10A 😀
https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/internet/experia-box-v10a
Reputatie 7
Badge +24
Vrijdag vanaf 15 uur kun je het daar omruilen. Neem de oude modem mee in een doosje samen met de adapter, andere kabels zijn niet nodig.

De installatie is niet ingewikkeld, op de achterkant staat het je nieuwe netwerk vermeld en wachtwoord. En anders helpen we je hier zeker ook verder. 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Herman, is alles gelukt? Laat het ons anders weten.
Badge
Sorry dat ik zo laat reageer, maar tot nu toe gaat alles goed
Erg bedankt voor de hulp en de installatie was inderdaad makkelijk.

U bent de held van kpn. Want bij de klantenservice en bij de webcare wisten ze van geen raad.
Reputatie 7
Badge +24
Sorry dat ik zo laat reageer, maar tot nu toe gaat alles goed
Erg bedankt voor de hulp en de installatie was inderdaad makkelijk.

U bent de held van kpn. Want bij de klantenservice en bij de webcare wisten ze van geen raad.


Fijn dat alles weer goed werkt Herman, graag gedaan uiteraard. Je weet me te vinden mocht het nodig zijn.