Beantwoord

Draadloze wifi versterker aansluiten. (rond wit model)

  • 22 August 2019
  • 20 reacties
  • 5646 keer bekeken

Reputatie 1
vandaag de starter set met 2 draadloze WiFi versterkers ontvangen, (rond wit model). Volgens de handleiding aangesloten op een experiabox v9. Na aansluiten zou de versterker de gegevens van de experiabox over moeten nemen en de WiFi op de experia box uitschakelen. Dit laatste gebeurd, echter kan ik daarna geen verbinding maken met mijn WiFi. Groen lampje brand zoals omschreven in de handleiding. Heb de versterkers beide geprobeerd en ook al een aantal keer gereset maar het lukt niet om het aan de gang te krijgen. Wie kan me verder helpen?
icon

Beste antwoord door Patrick 1980 29 August 2019, 11:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Hoi @Patrick 1980 . Welkom op het forum.
In de regel is het plug en play met die nieuwe apparaatjes. Wat jammer dat het het nog niet wil lukken. Ik begrijp dat er wel een netwerk in de lucht hangt ?
Wat gebeurt er precies als je daar verbinding mee gaat maken? Het is denk ik wel raadzaam om de bestaande verbindingen in je telefoons/tablets eerst even te verwijderen.
Alle info is welkom!
Reputatie 1
hoi, bedankt voor de reactie. Bij de beschikbare netwerken zie ik wel de naam van de versterker zoals die op de sticker aan de achterzijde staat. Als ik het wachtwoord dat er bij staat invoer krijg ik de melding dat ik geen verbinding kan maken.

als ik de handleiding volg heb ik beide versterkers aangesloten met de groene lamp aan. (Niet knipperen) en de WiFi op de experiabox is uit. Het netwerk wat ik normaal gebruik is weg.
Vreemd! Ik lees het volgende in de instructies:
  • Sluit de Draadloze WiFi Versterker aan met de stroomadapter en steek de adapter in het stopcontact.
  • Zet de Draadloze Wifi Versterker aan met de aan/uit knop. Onderaan de voorzijde van de Draadloze WiFi Versterker gaat een lampje na circa drie tot vijf minuten groen branden. De Draadloze Wifi Versterker neemt de WiFi functie van de modem over.
  • Als het overnemen van de instellingen niet meteen de eerste keer goed gaat, voer dan een factory reset uit en wacht tot de instellingen volledig overgenomen zijn.
Heb jij die v9 al een factory reset gegeven? Of alleen de versterkers? Zou je in dat laatste geval de v9 met een paperclip willen resetten?
Reputatie 1
Zowel de v9 als ook de versterkers meerdere malen een reset gegeven.
wat ik wel nog ter aanvulling kan geven is dat dit mijn tweede experiabox is. Een aantal jaren geleden is mijn oude box vervangen voor de v9. Hierbij zijn de oude gegevens van de experiabox overgezet naar de nieuwe. Netwerk naam en wachtwoord enz! Als ik de v9 reset dan krijg ik de netwerk naam te zien zoals aangegeven op de sticker aan de achterzijde, ik kan dan ook inloggen met het wachtwoord op de sticker, na een tijdje verdwijnt deze weer en komt mijn netwerknaam die ik normaal gebruik weer in beeld.
Ah, dank voor de extra info. Dan haalt 'ie telkens de 'vaste' wifi gegevens van onze server. Weet jij daar het wachtwoord nog van? Of is dat juist het wachtwoord wat je probeert?
Wat we nu kunnen proberen is dat je de versterkers éérst los haalt en dan de v9 via de servicetools van wifi naam en wachtwoord veranderd. https://www.kpn.com/service/servicetools.htm

Als dat werkt, sluit je de versterkers weer aan en zou 'ie die gegevens moeten overnemen.
Zou je dat kunnen proberen?
Reputatie 1
hoi, ik log inderdaad nog in op de ‘vaste’ WiFi gegevens. Wachtwoord heb ik hier nog van. Als ik straks thuis ben zal ik de WiFi naam en wachtwoord veranderen. Bedankt voor de hulp zover en zal vanavond laten weten of het gelukt is.
Top! Ik ben heel benieuwd.
Reputatie 1
als ik de service tool gebruik krijg ik bij het laden een foutmelding. Ik heb ingelogd bij de experia box en heb daar de Ssid en wachtwoord gewijzigd. Vervolgens de eerste WiFi versterker aangesloten. Na een tijdje blijft de groene lamp op de versterker op de versterker aan en de WiFi op de experia box is uit. Helaas dan ook weer hetzelfde probleem dat ik geen wifi netwerk meer kan zien. Heb hierna de experia box weer een factory reset gegeven.( Zonder de versterker aangesloten te hebben.) Ssid zoals op de sticker achterop staat komt in beeld en na een aantal minuten veranderd deze weer in de Ssid die ik altijd gebruik.
Het lijkt er op dat die gegevens ooit vast zijn gezet in onze server. Met die tool is dat (hoogstwaarschijnlijk) aan te passen.
Je dient thuis te zijn om in de servicetool in te loggen. Bij voorkeur via een bedraad aangesloten laptop/pc. En dan chrome of firefox.
Kun je nog een poging wagen?
Reputatie 1
Ik ga het straks weer proberen. Deze keer met mijn laptop via een vaste aansluiting.
Ik heb goede hoop!
Reputatie 1
helaas...
de servicetool met de laptop geprobeerd. Via WiFi en bekabeld. Firefox internet explorer en Chrome geprobeerd en telkens de melding servicetool kan niet verder.
Ai, dat is merkwaardig. Fijn dat je het geprobeerd hebt!
Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik denk dat we het beste even kunnen bellen.
Reputatie 1
hoi, ik heb vanmorgen nogmaals de eerste versterker aangesloten. Na een tijdje is de WiFi op het modem uit en zie ik wel weer de naam van de versterker. Zoals eerder nu ook weer geprobeerd verbinding te maken door het wachtwoord op de versterker in te vullen en hoe het kan weet ik niet maar ik kan verbinden en internet werkt. Hierna de tweede versterker aangesloten met de kabel en gewacht tot het groene lampje bleef branden en deze vervolgens afgekoppeld en boven waar de WiFi slechter werd neergezet en ingeschakeld. Na tijdje het groene lampje aan en boven ook een goed WiFi signaal. Het werkt dus alleen niet zoals het zou moeten. Had gehoopt dat ik niet op alle apparaten de WiFi opnieuw moet instellen!
als ik het ip adres van het modem ingeef kan ik inloggen, ik zie bij de Ssid mijn oude naam staan maar doordat de WiFi uitgeschakeld is van het modem kan ik deze net als mijn wachtwoord niet wijzigen. Moet ik hiervoor dan via ip van de versterker inloggen? En waar vind ik dit ip adres dan?
ik zal vanavond mijn profiel invullen.
Hoi Patrick. Ik ben blij dat we een stapje dichterbij zijn.
Ik haal dit uit de interne info wat betreft het ip adres:

Om in te loggen op de webinterface kun je het IP adres van de draadloze WiFi versterker opzoeken via de webinterface van de Experiabox (http://192.168.2.254). De draadloze WiFi versterker kun je vinden onder de naam "Wifi Extender".
In een andere post zag ik dat de wifi versterkers goed bevallen. Ondanks dat het niet helemaal volgens plan verliep. Mocht je nog andere vragen hebben, weet je mij te vinden!
Reputatie 1
Ja ze doen hun werk. Als ik wat meer tijd heb ga ik nog eens proberen om te kijken of ik ze werkend krijg zoals in de handleiding en mocht ik vragen weet ik je te vinden. Bedankt zover en misschien tot een volgende keer

Werken deze verstrekkers samen met de ouder dualband KPN verstrekker?

Werken deze verstrekkers samen met de ouder dualband KPN verstrekker?

Wil ik ook graag weten...die witte welke ook 4 ethernet poorten hebben.

Mvg Richard

De oude (witte) versterkers werken niet samen met de nieuwe ronde en zwarte.  Ze zijn wel in het netwerk te gebruiken maar zullen geen mesh netwerk samen met de andere versterkers creëren.Â