Beantwoord

draadloze wifi versterkers van kpn (mesh)

  • 30 August 2019
  • 9 reacties
  • 461 keer bekeken

Ik lees in meerdere topics iets over de nieuwe KPN draadloze wifi versterkers op basis van mesh techologie maar ik zie nog een reacties of goede ervaringen over deze versterkers. Ik heb zelf 1 bedrade KPN wifi versterker/access point maar daarmee verlies ik toch veel signaal, zelfs dichtbij de wifi versterker/access point. Ik hoop dat de nieuwe wifi versterkers een goed alternatief zijn en ben benieuwd naar praktijkervaringen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 13 September 2019, 20:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Correctie, in de eerste zin bedoel ik natuurlijk dat ik geen reacties kan vinden...
Hoi @Bert Speckmann . Ik vind het een hele interessante vraag en ben zelf ook benieuwd naar de antwoorden en bevindingen. Ik heb al wel een aantal klanten geholpen om de nieuwe wifi versterkers online te krijgen maar helaas daarna niet meer te weten gekomen hoe de apparaten bevallen. Geen nieuws is goed nieuws, zou je zeggen 😉 Maar ik ben dus ook wel benieuwd.
Ik verwacht op korte termijn wel wat reacties!
Reputatie 1
Hoi, Erwin heeft mij ook op gang geholpen met het aansluiten van de versterkers.

uiteindelijk heb ik ze werkend gekregen alleen niet zoals het zou moeten. de versterkers zouden de instellingen van de experiabox over moeten nemen, dat stukje werkt bij mij niet. uiteindelijk via de gegevens (ssid en wachtwoord) op de versterker wel verbinding kunnen maken. omdat ik dus op alle apparaten de wifi verbinding heb moeten veranderen, het even zo gelaten.

over de werking ben ik wel te spreken. op de plaatsen waar de wifi eerder slechter was heb ik nu een goed signaal en voldoende snelheid (slaapkamers)
ook beneden waar de snelheid al voldoende was is de snelheid zelfs nog verbeterd.
Dank voor je reply, Patrick. Ik ben blij dat jij het stabiel hebt gekregen. Het totaal aantal reacties valt een beetje tegen. Ik verwacht, naarmate het product meer ingeburgerd raakt, dat er beoordelingen bij gaan komen.

Goedenavond/dag, ik heb ook de nieuwe wifi versterkers binnen gekregen en aangesloten. Dat werkt op zich goed. Er is echter geen informatie beschikbaar. Ik heb 3 vragen.

Vraag 1. Via de app zie ik de optie voor gastnetwerk. Deze is nog niet actief. Wanneer kunnen wij die verwachten?

Vraag 2. Is het mogelijk de frequentie te wijzigen van de draadloze wifi versterkers (de nieuwste mesh versie). ?

Mijn 2e versterker geeft oranje in de app. Te ver van de eerste. Dit lijkt mij vrij sterk aangezien deze op slechts 5 meter afstand van elkaar staan zonder betonnen muren. Soms zegt de app dat hij wel goed staat. Mogelijk de frequentie?

Vraag 3. Moet de eerste versterker met de experiabox verbonden zijn middels cat5 kabel? Bij aansluiten schakelt hij de wifi uit. Ik heb een update gehad op mijn experiabox V10. Nu offer ik eigenlijk 1 versterker op die de functie van de experiabox overneemt terwijl deze bij ons prima werkt in de huiskamer. de 2 versterkers zijn voor boven en zolder. Nu heb ik er 1 in woonkamer en 1 boven en moet ik eigenlijk een 3 kopen voor op zolder. Als ik de wifi weer inschakel op de experiabox werkt het dan ook als mesh wifi systeem?

 

Bedankt voor jullie reactie.

Groet Dick

Vraag 1. Wellicht kun je dit instellen op de router

Vraag 2. Ik had de 2de en 3de versterker op rood staan. Met de thuis tool app van kpn reset je als het ware de versterkers en los je het probleem op. 

Vraag 3. Ik denk dat het alleen zo werkt als je een Experia 10a hebt. Ik heb nl. hetzelfde euvel.

 

Groet,

Cor

Hoi @Dick_S  en @Corstra : Sorry dat ik hier zo laat op reageer. Dit was er tussendoor geglipt.

Helaas ondersteunt de V10 geen mesh. . Ik weet ook niet of dat er nog komt. Er zijn wel plannen V10a hier mee uit te rusten. Zodat je dus met 2 ronde wifi versterkers + een v10a , drie wifi punten hebt. Wanneer dit gebeurt weet ik niet. 

De v10a werkt al wel samen met de zwarte Experia wifi's en blijft dus aanstaan als je die aansluit.

Reputatie 1

Ik had vanmiddag een heeel epistel getypt en verzonden maar ik zie het bericht niet terug?

Fijn dat je zegt dat v10 niet de mesh ondersteunt terwijl een monteur van jullie die mij heeft aanbevolen. Ik heb ze betaald en geïnstalleerd. Wel ben ik regelmatig de internetverbinding kwijt. Maar nergens op de site te lezen wat en hoe, heb ik dus maar zelf uitgedokterd.

 

ben trouwens benieuwd waar mijn bericht is gebleven.

Geen zorg, @BroBor . Ik heb er een uniek topic van gemaakt. https://forum.kpn.com/internet-9/issues-met-de-ronde-wifi-versterker-488451

We handelen topics op orde van binnenkomst af. Binnenkort pakken ik of een van mijn collega's jouw topic op en gaan we onderzoeken wat er mis gaat bij jou wifi. 

Â