Beantwoord

Draadloze wifiversterker (repeater) mogelijkheden

  • 3 June 2019
  • 5 reacties
  • 158 keer bekeken

In bezit van KPN glasvezel account. Grote tuin met achterin een tuinhuis met terras en slecht tot geen wifi verbinding op het terras. Wel 230 V aanwezig. Kan ik met 2 stuks DVS1200 adapters mijn internet, via het lichtnet, in het tuinhuis brengen en daarna de Experia WiFi op de DVS 1200 aansluiten? Werkt dit?
icon

Beste antwoord door wjb 3 June 2019, 23:49

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
De vraag is wat de snelheid zal zal tussen de DVS1200 adapters. In principe zou het moeten kunnen werken maar als de afstand te groot is, dan wordt de snelheid snel lager.
Wat is de afstand tussen meterkast en het tuinhuis?
Afstand schat ik op 40 mtr.
Reputatie 7
Dan is de kans, ben ik bang, best klein dat je nog een acceptabele snelheid zult hebben.
Aan de andere kant, niet geschoten is altijd mis. 😉
Wat ik zou doen is zo'n DVS setje aan schaffen en deze in het tuinhuisje testen door een PC/laptop bekabeld aan te sluiten en daar een speedtest op uit te voeren.
Mocht de snelheid te laag zijn of de verbinding niet stabiel dan kan je dat DVS setje weer retour sturen en zal je misschien toch moeten gaan denken aan een buiten wifi accesspoint.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Wim WK11, Kun je wat met de informatie die @wjb je heeft verstrekt? Hopelijk krijg je het aan de hand van dit advies een redelijke WiFi verbinding achter in de tuin. Mocht je nog meer informatie/advies willen, horen we graag van je! 🙂
Dank voor jullie reacties, ik ga hier binnenkort mee aan de slag. De overwegong voor mij is of een kabel (laten) leggen met een Experia wifi of toch over het reeds aanwezige lichtnet. Het gaat lukken👍

Reageer