Dringende oproep aan KPN t.a.v. firmware V9

• 9 juli 2014
  • 0 reacties
  • 1294 keer bekeken

Reputatie 7
Beste KPN,

Hierbij plaats ik een dringende oproep om de firmware van de V9 te voorzien dan de optie om als gebruiker te kunnen kiezen of de router Symmetric NAT dan wel de Full-Cone NAT methodiek moet hanteren.

Zoals ik in het topic Xbox Live niet geschikt voor Symmetric NAT heb beschreven zijn er grote problemen met het gebruik van een Xbox achter een router waarop Symmetric NAT geïmplementeerd is.

Dit geldt niet alleen voor de Experia Box V9, maar ook voor vele andere routers van andere ISP's en vandaar dat de definitieve oplossing van Microsoft zal moeten komen.

Nu heb ik uit de documentatie van ZTE kunnen opmaken dat de firmware van ZTE routers standaard voorzien is met de optie om als gebruiker te kunnen kiezen tussen (het veilige) Symmetric NAT en het (iets minder veilige) Full-Cone NAT.

Het zou dus voor KPN geen moeilijke opgave moeten zijn om deze optie te activeren in de voor KPN gemodificeerde firmware van de V9. 

Als KPN de haar klanten wil ondersteunen die gebruik maken van een Xbox, dan is Full-Cone NAT een vereiste zolang Microsoft geen definitieve oplossing gerealiseerd heeft.

De Xbox bezitters zullen KPN dankbaar zijn.

Vandaar het dringende verzoek zoals geformuleerd in de eerste regel.

Beste forumleden (uitgezonderd WebCare),

Gelieve niet op dit topic te reageren, zodat dit topic met 0 antwoorden staan blijft waardoor deze hopelijk beter onder de aandacht van het WebCare team zal blijven.

0 reacties

Er zijn nog geen reacties. Reageer als eerste.

Reageer