Beantwoord

Driver voor Technicolor TG122 bij W8.1

• 1 januari 2014
  • 2 reacties
  • 5230 keer bekeken

Hallo,  

In het kort:

Vraag: Heeft er iemand een Technicolor TG122 netwerk driver voor W8 of W8.1 gevonden?  Heb Realtek wel al gemailed maar nog geen antwoord gehad.

Uitleg:

Inleiding:

Ik heb net als meerdere forumleden- een slechte draadloze internetverbinding op mijn desktop PC op de eerste etage en de router (jawel, een Arcadyan V8). Ik heb sinds 22 november een abo van Glas alles in 1 voor 50MB Down/uploaden. Probleem= Erg lage snelheid (meestal 1-5MB*, gemonitord mbv Networx) en frequent uitvallen van verbinding. Van WIFI kanaal wisselen na inloggen op 192.168.2.254 (onder monitor van Inssider en via 2e PC) helpt meestal maar is geen structurele oplossing. De telefonische KPN helpdesk geeft wat algemene verbetertips (zie onder) die ik al geprobeerd heb maar geen resultaat opleveren. Een andere modem leveren wordt botweg geweigerd.Wel wil men een monteur sturen (moet nog komen) die naar een matige TV en radio ontvangst kan 'kijken' maar die 'mag niets aan het hun bekende internetprobleem van mij doen'. 

*Heel, heel soms is de downloadsnelheid wel 20-30 MB, een keer zelfs 40 MB, maar langer dan 10 minuten in 5 weken duurde dat niet.

Geval wil dat ik op de eerste etage twee desktops naast elkaar heb staan.

Op de rechter PC (een maand oud) zit W8.1 met de Technicolor TG122 netwerk adapter.

Op de linker PC (2 jaar oud) zit ook W8.1 maar met een D link Dual band netwerk adapter. 
Op deze PC is de verbinding stabieler en valt de verbinding ook minder weg. Maar functioneert niet 100%!

Zoekend op Google lees ik dat de Technicolor adapter mogelijk ook een zwakke schakel is. Mijn gedachte is om de nieuwste driver te downloaden, want op het CD schijfje van Technicolor lees ik dat de software uit 2010 stamt. Ik vind wel software  via hun (Realtek) downloadpagina maar die dateert van 2012/4/19  en is geschikt tm windows 7. Ik heb deze trouwens wel geprobeerd te installeren maar krijg een foutmelding "Sorry, deze bewerking wordt niet ondersteund"" en moet ik de installatie afbreken.

Vraag: Heeft er iemand een Technicolor driver voor W8 of W8.1 gevonden?  Heb Realtek wel al gemailed maar nog geen antwoord gehad.

(Uitgevoerde tips voor een betere verbinding: WIFI kanalen gewisseld, Router uit de hoek gehaald, hoger geplaatst, DECT telefoon weggezet, luidsprekers in de buurt weggehaald. mTorrent van PC verwijderd (zou voor verstopping poorten kunnen zorgen?). Ter info : Directe buren (links en rechts) hebben geen internet, er zijn we landere netwerken in de buurt.

icon

Beste antwoord door Mirosa 4 januari 2014, 20:32

Nee, wist ik niet. Inmiddels is het probleem geen probleem meer omdat ik op bekabeld internet ben "overgestapt"
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1
Badge
Wist je dat je de draadloze verbindingsset (van KPN of een ander merk) ook kunt gebruiken voor internet? Misschien een idee als het niet lukt met wifi?

Grtz,

J.

Nee, wist ik niet. Inmiddels is het probleem geen probleem meer omdat ik op bekabeld internet ben "overgestapt"

Reageer