Beantwoord

DSL hoofdaansluiting

  • 19 September 2020
  • 12 reacties
  • 1284 keer bekeken

Goedemiddag,

In de meterkast heb ik een oude DSL-hoofdaansluiting (ca 24 jaar oud). Is het mogelijk deze te vervangen door een nieuwe aansluiting? De kabels voor deze aansluiting zijn moeilijk te krijgen. 

icon

Beste antwoord door Ron van KPN 28 October 2020, 08:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u een foto?

Het gaat om het vierkante kastje op de voorgrond. De hoofdaansluiting zit erachter.

Welkom op het forum. Voor de medewerkers van KPN is het belangrijk dat alles relevante persoonsgegevens in je profiel worden aangevuld, zodat zij zo goed mogelijk kunnen ondersteunen bij het zoeken van een passende oplossing. Mocht je dit al gedaan hebben, zullen medewerkers binnenkort reageren op je bericht. Het is de laatste tijd erg druk, waardoor een reactie even op zich kan laten wachten.

Het is ook mogelijk om te bellen met 0800-0402 of te chatten.

Website: https://www.kpn.com/service.htm

Let op! Bij het bellen is het handig om aan te geven dat je een medewerker wil spreken. Anders bestaat de kans dat je een sms krijgt met tips en wordt de verbinding automatisch verbroken.

 

Mogelijk kunt u tegen betaling een monteur laten komen.

Reputatie 7
Badge +24

Het gaat om het vierkante kastje op de voorgrond. De hoofdaansluiting zit erachter.

Dat vierkante kastje op de voorgrond is van u zelf. U mag dat zo weg slopen. Maar wat mankeert er aan? Er lijkt me een heel normaal stekkertje in te zitten toch?

Bedankt voor de informatie. Het is een oude stekkerdoos. Heb met veel moeite nog een dsl-kabel kunnen kopen, die veel te lang is en plat. Volgens medewerker van de klantenservice heb ik een ronde en korte kabel nodig.

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt voor de informatie. Het is een oude stekkerdoos. Heb met veel moeite nog een dsl-kabel kunnen kopen, die veel te lang is en plat. Volgens medewerker van de klantenservice heb ik een ronde en korte kabel nodig.

Ja... die zit gewoon in het installatie pakket. En een KPN medewerker wil je dr misschien wel 1 toesturen...

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Katinka45, welkom op ons forum en dank je wel voor jouw bericht. Ik zie dat @Nick83 en @Jeroen Ruiter ook al antwoord hebben gegeven op jouw vraag, waarvoor dank. :relaxed:

Bedankt voor de informatie. Het is een oude stekkerdoos. Heb met veel moeite nog een dsl-kabel kunnen kopen, die veel te lang is en plat. Volgens medewerker van de klantenservice heb ik een ronde en korte kabel nodig.

Het advies wat we geven is om een ronde kabel van maximaal 2 meter te gebruiken tussen het aansluitpunt en de Experia Box. Deze zit standaard meegeleverd in het installatiepakket. Mocht je deze niet meer hebben, zou je dan jouw gegevens in jouw profiel verder aan kunnen vullen en hieronder een seintje kunnen gevel als je dit hebt gedaan? Dan ga ik voor je aan de slag!

 

Reputatie 6
Badge +10

Dank je wel voor het invullen van jouw profiel @Katinka45. Ik ben direct op onderzoek uitgegaan en ik zie dat jouw abonnement nog niet is omgezet van Telfort naar KPN. Hierdoor kan ik jouw abonnementsgegevens niet inzien en kan ik je ook niet verder helpen. Je kunt in dit geval het beste contact opnemen met mijn collega's van Telfort. Zij kunnen jouw gegevens wel inzien en kunnen je hier ook verder bij helpen. 
Nadat jouw abonnement is overgezet naar KPN, kunnen wij jouw abonnementsgegevens inzien en jou verder helpen. Tot die tijd kun je nog terecht bij Telfort. Als je nog vragen voor mij hebt, stel ze gerust. Ik help je graag verder!

Beste Ron, inmiddels is mijn abonnement overgezet naar KPN. Groeten, Katinka

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Katinka45, dank je wel voor jouw bericht. Ik ben meteen mijn systemen ingedoken en ik heb je een doosje met aansluitmaterialen gestuurd. Hierin zit ook een kabeltje die je kunt gebruiken tussen de Experia Box en het aansluitpunt. Deze mag je binnen 2 werkdagen in de brievenbus verwachten. Laat je weten of je deze hebt ontvangen en of het gelukt is om de kabel te vervangen? Ik hoor het graag van je!

Beste Ron,

Hartelijk dank voor het opsturen van de aansluitmaterialen. Heb de kabel aangesloten en het werkt goed. Ben er blij mee!

Fijn weekend en groeten.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Katinka45, onze @Ron is een weekje met vakantie dus ik neem het even over :slight_smile:

Top dat je de kabel ontvangen hebt en heel fijn dat je er zo blij mee bent! :blush: