Beantwoord

DSL link valt weg

  • 18 March 2019
  • 8 reacties
  • 232 keer bekeken

Ik heb sinds gisteravond ineens problemen met mijn internetverbinding. Het gaat puur om het internet, tv en wifi werken gewoon maar in het menu van de router staat dat de "DSL link down" is. Hier voor heeft het gewoon 4 maanden goed gewerkt sinds de aansluiting. Hoe los ik dit op?

Ik heb de router een keer uitgezet en daarna weer aan. Dat heeft het probleem voor ongeveer een kwartier verholpen. Daarna valt het steeds weer weg.
icon

Beste antwoord door Teun1988 19 March 2019, 12:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi Teun. Wat vervelend en eigenaardig dat dit zomaar gebeurt! Hoe is de zaak aangesloten? Kan het zijn dat er ergens een kabeltje los zit? Kun je dat eens voor mij langslopen? Als je trouwens glasvezel hebt, dan betekent DSL link down verder niks.
Ik heb inderdaad glasvezel. Er zit niks los en er is verder niks geks te zien. Ik kan alle apparaten die zijn aangesloten zien op de router. Die geven ook aan dat ze verbonden zijn maar geen internettoegang hebben.
Ik heb sinds gisteravond ineens problemen met mijn internetverbinding. Het gaat puur om het internet, tv en wifi werken gewoon maar in het menu van de router staat dat de "DSL link down" is. Hier voor heeft het gewoon 4 maanden goed gewerkt sinds de aansluiting. Hoe los ik dit op?

Dus jij verbind verschillende apparaten draadloos, de verbinding is er wel , maar op den duur is er geen dataoverdracht meer. Dat vat ik zo goed samen?
Zou je eerst de FTU ( glasvezelkastje) een minuutje spanningsloos kunnen maken? Als alles weer is aangesloten en het werkt nog steeds niet, zou je dan de experiabox een reset kunnen geven via het reset gaatje?
Dus jij verbind verschillende apparaten draadloos, de verbinding is er wel , maar op den duur is er geen dataoverdracht meer. Dat vat ik zo goed samen?

Ik heb een paar apparaten draadloos aangesloten en er hangen 2 wifi-versterkers bedraad aan de router. Er is inderdaad verbinding maar geen dataoverdracht. Ten minste niet van internet. Tv werkt wel. Ik weet niet of dat aparte data overdracht is. TV kastje hangt weer bedraad aan de Wifi-versterker.

Krijgt de router automatisch firmware updates? Anders zie ik niet in wat het verschil met een week geleden kan zijn.
Ik zal zodra ik thuis ben even proberen de FTU los te maken en eventueel te resetten.
Het lijkt met het resetten van het glasvezelkastje opgelost te zijn.
Oh, fijn om te lezen. Ik hoop dat het daarmee opgelost is. Mocht er toch weer een storing optreden, laat het weten!
Helaas probleem is weer terug. Resetten van het glasvezelkastje is nu ook nog maar een tijdelijke oplossing. Na ongeveer een dag valt de internetverbinding weer weg. TV blijft wel nog steeds gewoon werken. Wifi blijft ook verbonden. Ik neem aan dat het dus een probleem met de experiabox is?
Leuk je even gesproken te hebben, @Teun1988 . We hebben afgesproken dat ik je een nieuw modem ga sturen.
Je kunt je huidige modem op Donderdag 18 april 2019, na 14:30 bij de Praxis in jouw woonplaats omruilen. Ik heb de rest van de logistieke details ge'smst 🙂 Ik hoop dat het probleem hiermee opgelost is, zo niet laat het weten!