Beantwoord

DSL naar Glasvezel - moet er een monteur komen?

• 6 september 2018
  • 2 reacties
  • 1370 keer bekeken

Lief KPN forum,

Een aantal jaren geleden is in mijn plaats (Tolbert, Groningen) glasvezel aangelegd. Zo ook tot in mijn huis. Precies tijdens onze verhuizing knoopte een monteur de uiteinden van de vezels in onze meterkast. Daar we toen geen zin hadden alles aan te passen naar glasvezel, hebben we onze oude DSL abo mee verhuisd. Er hangt dus alleen een witte doosje in onze meterkast.

Nu, 3 jaar later, wil ik wel van internet + iTV instap naar Glasvezel overstappen. Ook omdat dit nu voor ongeveer een gelijke abo prijs kan (een van de voordelen van KPN Compleet ??)

Grote vraag is nu: als ik het wil overzetten, wat gaat er dan gebeuren? Moet er een monteur nog iets doen in mijn meterkast? Moet mijn modem vervangen? En wat gebeurd er met mijn HD Tv ontvanger? Kan/moet die ook vernieuwd? (Daar nu alle opnames in de cloud zitten).

Hoop dat jullie wat antwoorden hebben, zodat ik mogelijk de overstap wil wagen.

Groetjes,

Niels
icon

Beste antwoord door huistijger 7 september 2018, 08:12

Hallo @NielsGo
De monteur moet de Dummy in de meterkast door het echte glasmodem vervangen.
De HD-ontvanger en het modem hoeven niet vervangen te worden.
Overigens je zegt het zelf al, al je opnamen staan in the Cloud.
Dat wil zeggen, ook al zou je nieuwe apparatuur krijgen dat je dan toch nog je eigen opnames terugkrijgt.
Dat is juist één van de voordelen van In the cloud.
De opnames en instellingen zijn gekoppeld aan je klantnummer en niet aan je apparatuur.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo @NielsGo
De monteur moet de Dummy in de meterkast door het echte glasmodem vervangen.
De HD-ontvanger en het modem hoeven niet vervangen te worden.
Overigens je zegt het zelf al, al je opnamen staan in the Cloud.
Dat wil zeggen, ook al zou je nieuwe apparatuur krijgen dat je dan toch nog je eigen opnames terugkrijgt.
Dat is juist één van de voordelen van In the cloud.
De opnames en instellingen zijn gekoppeld aan je klantnummer en niet aan je apparatuur.
@huistijger Super bedankt voor je antwoord. Ik zal een afspraak maken via klantenservice.

Reageer