Vraag

DSL verbinding niet bereikbaar

  • 29 August 2019
  • 3 reacties
  • 611 keer bekeken

Sinds een paar dagen valt op meerdere apparaten (mobieltjes en laptops) het internet weg. Mijn telefoon bijvoorbeeld geeft dan aan dat deze wel verbonden is met het wifi maar niet met het internet. Vervolgens krijg ik een scherm met:"Uw DSL-verbinding is niet beschikbaar. Controleer of uw SpeedTouch correct op uw DSL-lijn is aangesloten. Verdere informatie vind u in uw documentatie."

2 dagen geleden liep ik ook al tegen dit probleem aan en heb toen de helpdesk van KPN aan de lijn gehad. Deze heeft meerdere metingen gedaan maar kon niet bepalen wat er fout is gegaan. Vervolgens heeft de werknemer een nieuw modem opgestuurd. Met deze heb ik het oude modem (die een half jaar oud was) vervangen en daarna deed het internet het voor twee dagen. Nu heb ik echter precies hetzelfde probleem.

Om eventuele kosten van het nummer van de helpdesk te voorkomen vraag ik het dit keer eerst hier.

Heeft iemand een idee wat precies het probleem kan zijn en waarom dit zich voordoet bij beide modems? Op de meerdere metingen komt helaas niks naar voren.

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Badge +19
Het gratis nummer van kpn is 0800-0402. Dag en nacht bereikbaar.
Badge +19
Welke experiabox heb je en branden alle lampjes groen? En wat gebeurt er bijvoorbeeld met een bekabeld aangesloten pc? Het je ook tv van kpn?
Ik heb een experia v10a box en alle lampjes branden gewoon. Een pc die aangesloten is doet het vooralsnog maar één voor één vallen alle apparaten van het internet af. Het begint met de mobieltjes en daarna de laptops tot binnen een dag of 2 niks meer internet heeft of verbinding (tv en pc aangesloten o het internet vallen ook op ten duur uit)