Vraag

Dualband omruilen tegen superwifi

  • 29 April 2020
  • 17 reacties
  • 409 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties

Is het mogelijk om 2 dualband versterkers om te ruilen voor 2 superwifi's met een kleine bij betaling. 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee, dat kan volgens mij niet.

Hallo @PWS , je zou de versterkers op Marktplaats kunnen zetten en daarna nieuwe kopen die je graag wit hebben.

Reputatie 7
Badge +12

Goedenavond @PWS en welkom op het Forum :)

 

Zoals @Nick83 al aangeeft, is het niet mogelijk om de dual band versterkers om te ruilen voor super Wi-Fi. Ook niet met een eventuele bijbetaling! Ben je niet tevreden met je huidige versterkers?

Goedenavond,

 

ik heb dezelfde behoefte. WiFi via de KPN WiFi versterkers is echt instabiel. Ene keer heb ik de beloofde 200 mbit, andere keer net 3 of 4 mbit. Met superwifi of ander mesh systeem is dat hopelijk beter. Wel jammer van de aanschaf van de wifiversterkers. Is daar geen regeling voor te treffen? Ook in combinatie met de WiFi belofte…..

.

Badge +19

Heb je de versterkers wel bekabeld aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen?

Ik heb er 2 direct bekabeld aangesloten en 1 via zo’n stopcontact adapter

 

Badge +19

Daar was ik al bang voor. Die moet je niet willen gebruiken voor Wi-Fi. Probeer eens te testen zonder!!

@PWS 

Je kunt ook even de wifi tool van kpn door lopen

Wat @Joep1965 Aangeeft die stekker dingen niet gebruiken en de “versterkers" moet je bedraad aansluiten op de experiabox

Wifi tool:

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Henkk :)

 

Welk type versterkers heb je momenteel in gebruik; de witte ronde of de zwarte vierkante? De beloofde 200 Mbit/s ga je in principe alleen maar halen wanneer je met een bekabelde verbinding gaat werken. Zodra je draadloos gaat werken, zul je altijd snelheid inleveren omdat een Wi-Fi signaal zich door de lucht moet verplaatsen. Zoals @Joep1965 al aangeeft, is het niet ideaal om de versterkers aan te sluiten via die draadloze stekker (Devolo/draadloze verbindingsset) en ook ik zou je adviseren om het eens zonder te testen. Verder geeft ook @peter-keetfm nog een goede tip om eens aan de slag te gaan met de Wi-Fi Manager. Dit is een tool die bij jou thuis de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart kan brengen en op basis daarvan verbeteringen doorvoert of er wordt een gratis oplossing aangedragen in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Laat je ons weten of je hier iets aan hebt gehad?

Goedemiddag, dank voor alle tips. De WiFi manager is bekend, heb ik al een aantal keer doorlopen, zonder echte verbetering. Conclusie was dat wel een monteur nodig is, maar dat KPN dat op dit moment niet doet, alleen als je echt geen WiFi hebt.

 

Ik heb de zwarte experia WiFi versterkers. Twee stuks bekabeld aangesloten. Ook zonder die op zolder, via de stekker, blijft ontvangst in woonkamer, waar een bekabelde staat, wispelturig. Van 200 mbit tot 2 mbit. Heb soms idee dat apparaat blijft hangen bij een andere versterker, kan dat? En ik vraag me soms af of het aan de bekabeling kan liggen. Deze lag er al toen we hier gingen wonen. Maar ja, aan de andere kant haal ik op sommige momenten (vaak ‘s avonds laat en ‘s ochtends vroeg) de maximum snelheid.
 

Badge +19

Even helemaal opnieuw beginnen.  Draadloze verbindingsets verwijderen. Alles van de experiabox halen en dan een harde reset. Versterkers resetten en 1 voor 1 aansluiten en dan minimaal 10minuten wachten. 

Reputatie 7
Badge +12

Dankjewel voor de toelichting @Henkk. Om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten, wil ik ook graag je verbinding tot aan de Experia Box eens doormeten. Zou je daarom je forumprofiel in willen vullen zodat ik je klantdossier er eens bij kan pakken? Ik zie dat @Joep1965 ook een goede tip heeft gegeven en ik zou je ook adviseren om deze stappen eens te doorlopen. 

Wederom dank. Algehele reset doorgevoerd. Verbinding blijft helaas hetzelfde. KPN profiel aangevuld. Wellicht dat in de verbinding naar de experiabox nog iets te zien is. Ik overweeg sterk een mesh netwerk set van bijv TP link… In ieder geval eens uitproberen.

@Henkk zou je op de momenten dat je via WiFi die hele lage snelheden haalt, eens een speed test willen uitvoeren via een bekabelde verbinding? Daarmee kun je zelf al bepalen of het probleem in de WiFi zit of dat je op die momenten een slechte verbinding hebt tussen je modem en de KPN centrale.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Henkk en bedankt voor de terugkoppeling + het invullen van je profiel :)

 

Jammer dat een algehele reset niet voor verbetering heeft gezorgd. Ik ben je verbinding tot aan de Experia Box eens door gaan meten en dat ziet er goed uit; er komt voldoende snelheid binnen en de lijn is ook stabiel. Ik denk niet meteen dat de bekabeling het probleem is, dan zou je eigenlijk structureel problemen moeten ervaren en dat lijkt niet zo te zijn. Had je trouwens de tip van @Joep1965 ook nog opgevolgd?

Zijn alle routers met dezelfde SSID naam? Anders kan die blijven hangen/schakelen van de ene router naar de ander wat je schommelingen in snelheid kan verklaren. 
Ik heb het thuis opgelost door alles dezelfde naam te geven zodat er 1 WiFi punt werd gecreëerd. Dit was nog niet helemaal de oplossing. In de instellingen van de routers heb ik ook Trigger band steering uit gezet. Door deze functie bleef de WiFi ook hele tijd op een bepaalde WiFi punt hangen. Nu schakelt die soepel over en overal goed bereik.