Dubbele Nat gebruik (timecapsule/Experiabox)

• 19 februari 2014
  • 14 reacties
  • 11712 keer bekeken

Wie kan me helpen met het volgende probleem.

Krijg namelijk het volgende probleem op mijn Time Capsule gebruik van dubbel NAT

Hoe krijg ik die uitgezet op mijn experiabox. Of hoe krijg ik hem beter afgesteld op mijn timecapsule.

Graag stap voor stap

Met vriendelijke groeten

Gaston

14 reacties

Reputatie 7
Hoi Gaston,

Dat je double natting hebt, is inherent aan het feit dat je jouw Time Capsule in router mode achter de Experia Box hebt staan.

Dit ga je niet oplossen op de Experia Box immers die is niet in bridge mode te configureren.

Welk "probleem" heb je eigenlijk met "double natting"?

Heb geen probleem dit werkt perfect. Alleen mijn Time Capsule knipert geel en het airportconfiguratie programma komt regematig op.

MVG

Gaston

Reputatie 7
Hoi Gaston,

Dat duidt er op dat de Time Capsule geen verbinding kan maken met de Experia Box of met Internet.

Is de UTP kabel tussen Time Capsule en Experia Box goed?

Is de Time Capsule als DMZ Host gedefinieerd op de Experia Box?

Heb je al gekeken wat de Rime Capsule zelf meldt ober het knipperende status lampje?

Apple Time Capsule manual:

For more information about why the light is flashing, open AirPort Utility, select your Time Capsule, and then choose Manual Setup from the Base Station menu. Click Base Station Status to display information about the flashing light.
You can also select “Monitor base station for problems” in AirPort preferences.
If the base station has a problem, AirPort Utility opens and walks you through solving the problem.

Dat duidt er op dat de Time Capsule geen verbinding kan maken met de Experia Box of met Internet.

TC Maakt verbinding via de experiabox met internet.

Is de UTP kabel tussen Time Capsule en Experia Box goed?

Dus UTP Kabel is goed.

Is de Time Capsule als DMZ Host gedefinieerd op de Experia Box?

Durf ik niet goed te zeggen hoe stelt men zoiets in ?

Heb je al gekeken wat de Rime Capsule zelf meldt ober het knipperende status lampje?

dubbel gebruik NAT

MVG

Gaston

Reputatie 7
Double natting is op zich helemaal geen probleem en dat de Time Capsule hierover "mekkert" lijkt een echte "Apple feature". ;)

Je kunt double natting voorkomen door de Time Capsule in "brugmodus" te configureren.

Je raakt hierdoor wel enkele features zoals het guest network kwijt.

Voordat je zoets doet zou ik graag het onderstaande van je willen weten:

1) Hoe is de Internet connectie geconfigureerd op jouw Time Capsule?

2) Wat staat er ingevuld bij de DMZ Host op de Experia Box? (Op een V8 kan je deze instelling vinden onder DATA -> FIREWALL -> DMZ)

In brug modes is geen optie daar ik COD ghost speel en hij dan elke dag wel een keer uitvalt.

DMZ function enabled

Client PC adress 192.168.2.250

Is het mogelijk de TC alleen DHCP in te stellen en hoe doe ik dat (gaarne stap voor stap)

Reputatie 7
En de instellingen van de Internet connectie op jouw Time Capsule?

vebinden via dhcpSchermafbeelding 2014-02-19 om 20.37.54.png

Reputatie 7
Dit is helemaal fantastisch, precies zoals het hoort en vooral niet veranderen.

De "Apple feature" dat de Time Capsule de melding geeft is hopelijk uit te zetten, er is namelijk niets mis met jouw configuratie.

Ik heb geen ervaring met Apple Time Capsules maar kijk eens of je deze waarschuwing kunt uitzetten op de Time Capsule.

Ik kan hem ook alleen dhcp instellen zonder NAT maar dat gaat me te boven daar ik dan de volgende melding krijg. 

Wanneer u een reeks IP-adressen wilt delen via 'Alleen DHCP', moet u uw WAN-IP-adres handmatig configureren. Als uw internetaanbieder u een reeks statische IP-adressen heeft toegewezen, moet u uw basisstation handmatig configureren met het eerste IP-adres en de overige adressen verspreiden via DHCP.

en dat gaat mijn pet te boven.

Reputatie 7
Dat gaat ook niet werken, je zal natting moeten blijven gebruiken op de Time Capsule.

Dan weet ik genoeg.

Alvast bedankt.

Hoop dat kpn in het vervolg betere routers inkoopt voor de consument.

Reputatie 7
In dit geval leg ik de bal toch echt bij Apple, het is onzinnig om deze warning te blijven geven, er is op zich niets mis met "double natting".

Ook mijn router (een Cisco RV180W) achter mijn V9 draait in router mode en heeft dus ook double natting.

Geen probleem en gelukkig "zeurt" mijn Cisco hier ook niet over. Dat zou de Time Capsule eigenlijk ook niet "moeten" doen.

Dubbele NAT was maar een klein probleempje.

Het probleem ligt voor mij bij de experiabox daar deze constant uitvalt als ik hem aanzet.

Speel Ghost op PS3 waardoor Experiabox conflicten geeft. (oplossing is zoals ik het nu heb geconfigureerd)

MVG

Gaston

Reageer