Dubbele router (V8 met ASUS RT-N66U)

• 26 februari 2014
  • 3 reacties
  • 4566 keer bekeken

Hallo,

Een paar dagen geleden hebben we een tweede router aangeschaft vanwege het slechte wifi bereik in ons huis.

De opzet is als volgt:
KPN experiabox v8 (192.168.2.x)
--> lan poorten ingebruik voor bekabelde internetverbinding
--> 1 lan poort gaat naar de Asus RT-N66U

--> WIFI uitgeschakeld

Asus RT-N66U (192.168.1.x)
--> WAN hier zit de lan kabel van 1 van de lan poorten van de kpn experiabox in
--> WIFI ingeschakeld

Wanneer ik op de Asus een DDNS Server aan wil maken krijg ik de melding "invalid IP Address!"
Dit komt waarschijnlijk door de dubbele router en waarschijnlijk ergens een instelling.

Hoe kan ik dit oplossen?

Agge

3 reacties

Reputatie 7
Heb jij jouw Asus aangesloten zoals beschreven in Gebruik een eigen router achter de Experia Box?

Bij welke DDNS provider heb jij een account?

Wat vul je in bij de DDNS Server? (screenshot?)

Bedankt voor je reactie!

Ja die handleiding heb ik idd aangehouden om de asus aan te sluiten, de asus krijgt een vast ip 192.168.2.250

ik gebruik de service van Asus dit zit standaard bij de router, daarvoor heb je als het goed geen acount nodig toch?

een screenshot heb ik bijgevoegd, volgens mij kan je hier niet heel veel verkeerd aan doenhttps://

Reputatie 7
Ik ben bang dat dit niet gaat lukken.

Als het goed is heb je ook een melding over "double natting" gehad en dat is dus de oorzaak.

Bij het aanmelden bij de DDNS service wordt het WAN IP adres van jouw router doorgegeven.

Dit is het IP adres 192.168.2.250 en niet het publieke IP adres van jouw Experia Box. 192.168.x.x adressen zijn echter alleen bestemd voor lokale netwerken en dus "Invalid" om je mee aan te melden op de DDNS service.

Het is jammer dat je niet de mogelijkheid geboden wordt om zelf het publieke IP adres van jouw Experia Box in te geven, dan was dit geen probleem geweest.

Overigens kan je jouw router van buitenaf gewoon benaderen op het publieke IP adres, ook zonder DDNS.

Ik zou de DDNS service dan ook uitzetten en "gewoon" het publieke IP adres van jou Experia Box gebruiken om bijvoorbeeld jouw FTP server (of iets anders) te benaderen.

Reageer