Beantwoord

Duplicate Administrator

  • 30 March 2019
  • 10 reacties
  • 396 keer bekeken

Duplicate Administrator

This device is managed by 192.168.105.152 currently!!


Hi ik heb een experia wifi
deze wilde ik gaarne benaderen via de web interface
ik heb daarom het ip adres in chrome ingevuld
ingelogd met admin en mijn wachtwoord.
maar dan gebeurt er wat geks...
ik krijg weer de login promp
als ik dan weer inlog krijg ik bovenstaande melding

wat ik ook probeer ik kom niet in de admin interface

ik vind zelf uiteraard dat ik niets fout doe :-)

maar dat ik niet bij het interface kan komen voelt onaangenaam
alle antwoorden op dit forum bieden geen soelaas.

gaarne uw hulp
icon

Beste antwoord door Gert Wijsman 2 April 2019, 13:24

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Welk type Experia Box heb je?
v10 en twee experia wifi toestellen
Reputatie 7
Een V10 zonder A op het einde?
Heb jij zelf op de V10 het subnet (DHCP server) op 192.168.105.x gezet?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Gert Wijsman, ik ben ook benieuwd waar het afwijkende subnet vandaan komt. Normaal gesproken zit de Experiabox in de 192.168.2.xx reeks. Kun je via de modempagina van de V10 achterhalen welk apparaat 192.168.105.152 is?
Hi @wjb , ik was mij er niet van bewust dat er verschillende v10 versies waren :-)
ik zie nergens een A staan op mijn box dus ik neem aan v10 zonder a

Inderdaad draai ik mijn eigen dhcp en dns server op linux
de dhcp in de experia box is uit

(qua security had ik dat niet eens op het forum mogen zetten... 😞 )

@Joran
Die 152 is mijn desktop die via wat switches bekabeld aan de experia zit.
en surprise , ik dan ineens wel inloggen op de experia wifi
ik heb nu niet op dns naam maar op ip adres ge-surft.
misschien is dat het issue...

vreemd
Inderdaad na wat testen:
je moet echt naar de experia wifi gaan onder het ip adres in de adres bar van de browser
niet naar een zelf gegeven/toegewezen dns naam

dank voor het meedenken 🙂 @wjb en @Joran 👍
Reputatie 7
Badge +28
Ik moet toegeven dat ik daar niet op gekomen was 😉 Fijn dat het is opgelost!
Reputatie 7
Toch denk ik dat de oorzaak een hele andere is geweest.
De Experia WiFi kan tegelijkertijd maar vanaf één IP adres beheerd worden. Als je vanaf dat IP adres vergeet uit te loggen (browser simpelweg afsluiten) dan zal een inlog vanaf een ander apparaat leiden tot die melding. Na x minuten (ik dacht 10) zal het IP adres vrijgegeven worden en is een Experia WiFi weer vanaf een ander IP adres te beheren.
nee @wjb dan heb je m'n vraag niet goed gelezen. de login prompt kwam weer nadat ik had ingelogd
en dan komt bij de tweede keer de duplicate melding
het heeft dus niets met al ingelogd zijn te betekenen. ik heb inderdaad een paar keer meer dan 10 min gewacht zonder resultaat.

🙂

Reageer