Beantwoord

DVS 1200 ipv 650 en zonnepanelen

  • 15 January 2020
  • 5 reacties
  • 425 keer bekeken

k wil mijn netwerk (DVS 650) uitbreiden met een DVS 1200. Ik heb ook zonnepanelen, en van de DVS 1200 wordt gezegd dat deze hiermee slecht samenwerkt. Wat zijn de ervaringen en wat zijn de alternatieven?

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 21 January 2020, 16:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi aherm, welkom op het forum. 

Ik zal het voor nu kort houden. :wink: Als het met de 650 goed werkt zal het ook met de 1200 goed werken, dat is juist het verbeterde model. Het verschil is dat de adapter theoretisch 1200 Mbps aankan in plaats van 650.

Wat bedoel je precies met uitbreiden? Een extra adapter plaatsen op een andere locatie? Zo ja, hoeveel adapters heb je nu en waar gebruik je deze voor (iTV/laptop/pc)? Of bedoel je een 650 vervangen door een 1200?

Ik hoor graag van je. 

Reputatie 7
Badge +9

@aherm Het moet inderdaad gewoon kunnen werken, zoals @Alex_P al aangeeft.

Wel een tip: plaats de DVS1200 bij je modem, en de DVS650 elders in je netwerk. Dat komt de snelheid in je netwerk ten goede.

Piet.

@Alex_P 

Hi Alex_P

Momenteel gebruik ik alleen iTV via de DVS 650; het zijn er dus twee die nu in gebruik zijn. Op een kamer op de 2e verdieping heb ik zo'n  slechte wifi, dat ik daar een extra DVS wil plaatsen.

In de instructies van de DVS 1200 wordt trouwens expliciet gesproken over een TV-netwerk OF en computer netwerk. Wat moet ik hier nou mee?

Alvast dank voor jullie bijdragen. Zeer nuttig.

Ad.

niet aan beginnen

de dvs is echt de laatste optie

gewoon utp kabels trekken meer werk maar loont wel

ik heb ook nog een set draaien werkt maar zoek nog wel een weg om er utp te krijgen

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P

Hi Alex_P

Momenteel gebruik ik alleen iTV via de DVS 650; het zijn er dus twee die nu in gebruik zijn. Op een kamer op de 2e verdieping heb ik zo'n  slechte wifi, dat ik daar een extra DVS wil plaatsen.

In de instructies van de DVS 1200 wordt trouwens expliciet gesproken over een TV-netwerk OF en computer netwerk. Wat moet ik hier nou mee?

Alvast dank voor jullie bijdragen. Zeer nuttig.

Ad.

Dat betekent dat je of iTV kunt kijken via die kabel of kunt internetten. Als het alleen om de WiFi gaat hoef je verder niets te doen, wat hier het geval is als ik dit goed lees. Wil je zowel WiFi als iTV kijken via de ontvanger, dan heb een switch nodig met IGMP ondersteuning (indien nodig kan ik dit uitgebreid uitleggen). Voor iTV online overigens niet, dit gaat via de reguliere internetverbinding. 

 

niet aan beginnen

de dvs is echt de laatste optie

gewoon utp kabels trekken meer werk maar loont wel

ik heb ook nog een set draaien werkt maar zoek nog wel een weg om er utp te krijgen

Hier sluit ik me bij aan. Als je de mogelijkheid hebt om een kabel te trekken, vooral doen. Dat is altijd de beste oplossing.Â